حمله به غزه، موضع روشن اسرائیل در برابر مسلمانان است

رئیس جمهور ترکیه امروز اعلام کرد: حمله به غزه، موضع روشن اسرائیل در برابر مسلمانان است.

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از خبرگزاری آناتولی، رجب طیب اردوغان رئیس جمهور ترکیه امروز جمعه در سخنانی اعلام کرد: حمله به غزه، موضع روشن اسرائیل در برابر مسلمانان است.

رئیس جمهور ترکیه در سخنانی در این خصوص گفت: حمله به غزه، موضع روشن اسرائیل در برابر مسلمانان است. در صورت ادامه حملات هوایی اسرائیل به غزه، متاسفانه مناسبات آنکارا- تل‌آویو به سطح مطلوب نمی‌رسد.

اردوغان در ادامه سخنانش گفت: وزیر امور خارجه کشورمان برخورد مناسبی در واکنش به رفتار و رویکرد وزیر امور خارجه یونان انجام داده است. خطاب به آتن نیز می گویم؛ شما مطابق معاهده لوزان حق ندارید مفتی اعظم را تعیین کنید. ما اسقف اعظم را منصوب نمی‌کنیم.

این در حالیست که رجب طیب اردوغان رئیس جمهور ترکیه پیشتر با نیکوس دندیاس وزیر امور خارجه یونان در آنکارا دیدار و گفتگو کرد.

از سوی دیگر، مولود چاووش‌اوغلو وزیر امور خارجه ترکیه در نشست خبری مشترک با نیکوس دندیاس همتای یونانی خود در سالن نمایشگاه مجتمع ریاست جمهوری این کشور در آنکارا گفت: از احیای مجدد کانال مذاکره و گفتمان میان دو کشور بسیار خرسندیم؛ معتقدیم که مشکلات با یونان از طریق مذاکره و گفتمان سازنده، حل شدنی است.

منبع:خبرگزاری مهر

اشتراک گذاری مطلب:

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این فیلد را پر کنید
این فیلد را پر کنید
لطفاً یک نشانی ایمیل معتبر بنویسید.
برای ادامه، شما باید با قوانین موافقت کنید

دسته بندی ها

آخرین ملک ها