دانشمندان تُرک کیت تشخیص آنتی‌بادی تولید کردند

دانشمندان ترکیه‌ای کیت تشخیص آنتی‌بادی در زمان کوتاه و اطمینان بالا تولید کردند.

مالاتیا/ خبرگزاری آناتولی

دانشمندان از دانشگاه‌های اینانو و آدیامان ترکیه کیت تشخیص آنتی‌بادی تولید کردند که در زمان کوتاه و با اطمینان 95 درصدی پاسخ ایمنی تولید شده در بدن فرد در برابر ویروس کرونا را می‌سنجد.

این کیت که به عنوان «کوئانتیکور» نام‌گذاری شده، پس از گذشت از تست‌های قابلیت اطمینان و صحت وزارت بهداشت ترکیه آماده به تولید شده است.

دانشمندان تُرک کیت تشخیص آنتی‌بادی تولید کردند

پرفسور سدات ییلدیز، استاد گروه فیزیولوژی دانشکده پزشکی دانشگاه اینانو و دستیاران وی از دانشگاه آدیامان موفق شدند در مبارزه با ویروس کرونا بر اساس روش ایمنی متحرک وابسته به آنزیم (ELISA) کیت تشخیص آنتی‌بادی بومی تولید کنند.

این کیت از اداره کل بهداشت عمومی وزارت بهداشت ترکیه بیش از 95 درصد تایید اطمینان دریافت کرد.

این تیم پزشکی که برای تولید انبوه این کیت بومی در مالاتیا شرکت تاسیس کرده‌اند، قصد دارند «کوئانتیکور» را جایگزین کیت‌های خارجی کنند.

دانشمندان تُرک کیت تشخیص آنتی‌بادی تولید کردند

پرفسور سدات ییلدیز در گفت‌وگو با خبرنگار آناتولی اظهار داشت که برای مبارزه با اثرات ویروس کرونا پیش از 16 ماه است که تلاش می‌کنند.

ییلدیز با بیان اینکه پژوهش و کارهای مطالعاتی به پایان رسیده و کیت تشخیص آنتی‌بادی به مرحله تولید رسیده است، گفت: این کیت با معیارهای سازمان جهانی بهداشت و ایالات متحده آمریکا مطابقت دارد.

وی افزود: این اولین کیت تست بومی است که به عنوان تست الیزا مورد تایید اعتبار و اطمینان قرار گرفته است.

پرفسور سدات ییلدیز اظهار داشت: این کیت آزمایش می‌تواند هم آنتی بادی‌های ایجاد شده پس از بیماری و هم آنتی بادی‌های ایجاد شده پس از تزریق واکسن را تشخیص دهد. همچنین سطح آنتی بادی‌های ایجاد شده را نشان می‌دهد و به این سوال‌ها نیز پاسخ می‌دهد که آیا واکسیناسیون میزان آنتی بادی را چقدر محافظت می‌کند، چه مدت محافظت می‌کند یا آیا در مرحله خاصی کاهش می‌یابد یا نیاز به واکسیناسیون مجدد دارد؟.

وی همچنین اضافه کرد: نتایج تست ظرف 75 دقیقه مشخص می‌شود‌. ما می‌توانیم ظرف یک یا دو هفته کل آزمایش آنتی بادی یک شهر متوسط ​​را انجام دهیم.

اشتراک گذاری مطلب:

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این فیلد را پر کنید
این فیلد را پر کنید
لطفاً یک نشانی ایمیل معتبر بنویسید.
برای ادامه، شما باید با قوانین موافقت کنید

دسته بندی ها

آخرین ملک ها