دانشگاه علوم پزشکی تبریز و ماردین ترکیه همکاری می‌کنند

تبریز-ایرنا- دانشگاه‌های علوم پزشکی تبریز و «آرتوکلو»ی ( Artuklu) استان ماردین ترکیه در زمینه های مختلف علمی و تحقیقاتی همکاری می‌کنند.

به گزارش روز سه شنبه ایرنا، در دیدار رییس دانشگاه  آرتوکلوی ترکیه و هیات همراه با رییس دانشگاه علوم پزشکی تبریز ضمن تاکید بر توسعه همکاری های دوجانبه این ۲ مرکز علمی، طرفین ضمن بررسی زمینه های توسعه همکاری های فی مابین، خواستار مبادله تجربیات علمی، استاد و دانشجو  شدند.

رییس دانشگاه  آرتوکلوی ترکیه با اشاره به توانمندی های علمی این مرکز دانشگاهی و دانشگاه علوم پزشکی تبریز، گفت: توسعه همکاری های دوجانبه می تواند در توسعه علم و فناوری در رشته های مختلف پزشکی برای هر دو طرف مفید واقع شود.

«ابراهیم اوزجوشار» با تاکید بر توسعه همکاری های دانشگاهی کشورهای اسلامی با یکدیگر به خصوص دانشگاه ها و مراکز علمی ترکیه و ایران، علاقمندی خود به توسعه روابط علمی بین دو دانشگاه در زمینه های آموزشی، درمانی، بهداشتی و سایر زمینه ها را ابراز داشت.

سرپرست دانشگاه علوم پزشکی تبریز نیز در این دیدار، توسعه همکاری های علمی این دانشگاه با دانشگاه های ترکیه به خصوص شهر ماردین را حائز اهمیت دانست و خواستار انتقال تجربیات بین دو طرف و نیز رفت و آمدهای استادان و دانشجویان شد.

بهمن نقی پور ضمن ابراز خرسندی از حضور رئیس دانشگاه ماردین ترکیه و هیات همراه در دانشگاه علوم پزشکی تبریز،  بر عملیاتی شدن تفاهم نامه موجود بین دو دانشگاه تاکید کرد.

وی پیشنهاد کرد تا به منظور عملیاتی شدن تفاهم نامه موجود بین دانشگاه های علوم پزشکی تبریز و آرتوکلوی ماردین، برنامه های پنج ساله و ۱۰ ساله تهیه و تدوین شود.

به گزارش ایرنا، اولین رویداد بین المللی نوآوری سلامت با هماهنگی معاونت تحقیقات و فناوری و مرکز نوآوری و شتابدهی دانشگاه علوم پزشکی تبریز با حضور هیاتِی از دانشگاه آرتوکلوی استان ماردین ترکیه و شرکت آنلاینِ اساتیدی از کشورهای جمهوری آذربایجان، سوئیس، بنگلادش، ترکیه و لهستان از روز گذشته به مدت یک هفته در تبریز شروع شد.

دانشگاه آرتوکلوی استان ماردین در ترکیه جزو مراکز علمی تازه تاسیس این کشور است که در سال ۲۰۰۷ بنیانگذاری شد و هم اکنون دارای دانشکده های ادبیات، معماری، الهیات، هنرهای زیبا، اقتصاد و علوم اداری، فنی و نیز  مؤسسه‌های علوم اجتماعی، علوم و فناوری، زبان‌های زنده، کنسرواتوار دولتی و مدرسه‌های حرفه‌ای ماردین، میدیات، قزل‌تپه، نصیبین و نیز کالج‌های مدرسه بهداشت و گردشگری و هتل‌داری می باشد.

اشتراک گذاری مطلب:

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این فیلد را پر کنید
این فیلد را پر کنید
لطفاً یک نشانی ایمیل معتبر بنویسید.
برای ادامه، شما باید با قوانین موافقت کنید

دسته بندی ها

آخرین ملک ها