دعوت ترکیه از وزیر انرژی اسراییل برای سفر به این کشور

وزیر انرژی اسراییل از ترکیه برای حضور در یک کنفرانس در شهر آنتالیا، دعوتنامه رسمی دریافت کرد.

به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری فارس، «یوال اشتاینتز» وزیر انرژی اسراییل از «مولود چاوش اوغلو» وزیر خارجه ترکیه دعوتنامه رسمی برای حضور در کنفرانس رسمی که قرار است ژوئن آینده برگزار شود، دریافت کرد.

تلویزیون اسراییل با اعلام این خبر افزود که این نشست، یک کنفرانس دیپلماتیک رسمی تحت نظارت «رجب طیب اردوغان» رئیس جمهور ترکیه است.

ترکیه در سال ۲۰۱۸ در پی تشدید حملات اسرائیل علیه نوار غزه و سرکوب تظاهرات فلسطینیان، سفیر خود از تل‌آویو را فراخواند و از آن زمان تاکنون این نخستین بار است که ترکیه از یک وزیر اسرائیلی برای سفر به این کشور دعوت می‌کند.

طبق گزارش وبگاه «عرب ۴۸»، تلویزیون اسراییل این اقدام ترکیه را در راستای تلاش‌های این کشور برای تحکیم روابط با این رژیم و در راستای «نبرد گاز در دریای مدیترانه» خواند.

پیشتر چاووش اوغلو درباره روابط ترکیه با  اسراییل گفته بود که این امر به سیاست‌های این رژیم بستگی دارد و اگر تغییراتی در سیاست این رژیم حاصل شود ما نیز آن را مورد ارزیابی قرار خواهیم داد.

او افزود که ما اکنون رابطه اقتصادی با رژیم صهیونیستی داریم اما برقراری روابط در زمینه‌های مختلف نیازمند برداشتن گام‌هایی برای اصلاح این روابط است.

اردوغان دسامبر گذشته گفته بود که ترکیه با برخی شخصیت‌های بلندپایه در اسرائیل مشکلاتی دارد. اشاره او به «بنیامین نتانیاهو» نخست‌وزیر اسراییل بود.

 

منبع:خبرگزاری فارس

اشتراک گذاری مطلب:

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این فیلد را پر کنید
این فیلد را پر کنید
لطفاً یک نشانی ایمیل معتبر بنویسید.
برای ادامه، شما باید با قوانین موافقت کنید

آخرین ملک ها