دنیامالی: با شرکت‌های ترکیه‌ای برای ساخت مسکن وارد مذاکره شدیم

یک عضو شورای عالی مسکن ایران گفته است که این کشور در طرح ساخت مسکن دولتی با شرکت‌های ترکیه‌ای و چینی وارد مذاکره شده است.

تهران/ خبرگزاری آناتولی

احمد دنیامالی، عضو شورای عالی مسکن ایران در خصوص ساخت پروژه نهضت ملی مسکن این کشور که باید طی 4 سال 4 میلیون مسکن ساخته شود گفت: در قانون این اجازه داده شده برای بخش بسیار کوچکی به اندازه 10 درصد در کنار استفاده از ظرفیت داخل بتوانیم از ظرفیت خارجی‌ها در موضوع انتقال تکنولوژی استفاده کنیم از این رو با شرکت‌های چینی، ترکیه‌ای و با یک شرکت اروپایی وارد مذاکره شده‌ایم.

به گزارش خبرگزاری «ایلنا» وی با بیان اینکه طبق قانون برای ساخت مسکن باید از ظرفیت داخل استفاده شود و این موضوع اجتناب‌ناپذیر است، اظهار کرد: نه به لحاظ قانونی می‌توانیم برای ساخت پروژه مسکن نیرو وارد کنیم و نه سیاست‌های کلی کشور این اجازه می‌دهد که به سمت استفاده از ظرفیت خارجی‌ها برویم.

وی با اشاره به بحث قیمت تمام شده پروژه نهضت ملی مسکن گفت: در مذاکره با شرکت‌های خارجی دو مساله صنعتی‌سازی و بحث قیمت تمام شده در اولویت است و همچنین در حال حاضر برای ساخت این پروژه برای ما موضوع قیمت تمام شده پروژه بسیار اهمیت دارد.

به گفته دنیامالی در حال حاضر پیشنهاد سازندگان داخلی برای ساخت پروژه نهضت ملی مسکن در هر متر مربع 5.5 میلیون تومان است که این عدد بیشتر از انتظار این شورا در محاسبه قیمت‌ها است. در حالیکه در مذاکره با شرکت‌های خارجی برای ساخت به عدد کمتر از 3 میلیون رسیده‌اند.

دنیامالی با اشاره به پرداخت‌ها به شرکت‌های خارجی در این پروژه تاکید کرد: در مذاکرات با شرکت‌های خارجی به صورت جدی بحث تهاتر نفت را دنبال می‌کنیم و اعلام کرده‌ایم که شرط همکاری با شرکت‌های خارجی برای ساخت پروژه نهضت ملی مسکن این است که هیچ پول نقدی نپردازیم و خدمات آن‌ها با نفت یا کالا‌های معدنی تهاتر شود هر چند که می‌دانیم اقدام راحتی نیست و در داخل کشور این موضوع فرابخشی است و باید با همکاری وزارت نفت، سازمان برنامه و بودجه و وزارت راه و شهرسازی باید به اجرا برسد.

اشتراک گذاری مطلب:

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این فیلد را پر کنید
این فیلد را پر کنید
لطفاً یک نشانی ایمیل معتبر بنویسید.
برای ادامه، شما باید با قوانین موافقت کنید

دسته بندی ها

آخرین ملک ها