راه‌اندازی خط تولید رنگ‌های آنتی‌باکتریال نانویی در ترکیه

محققان یکی از ‌شرکت‌های فناور پس از صادرات ۲۴ تُن رنگ پودری الکترواستاتیک آنتی‌باکتریال نانویی به ترکیه، برنامه راه اندازی خط تولید این محصول را در این کشور دارند.

به گزارش ایسنا، مهدی رحمانی، مدیرعامل این شرکت فناور با بیان اینکه امور بازاریابی و مدیریت صادرات رنگ پودری الکترواستاتیک در بازار ترکیه توسط یکی از شرکت‌های تجاری و کارگزاری صندوق نوآوری و شکوفایی در کشور ترکیه انجام شد، گفت: ارزش پارت اول قرارداد صادراتی ما، حدود ۴۰ هزار دلار برآورد می‌شود. این محصول نانویی برای استفاده در صنایع لوازم خانگی و ماشین‌سازی در ترکیه خریداری شده است.

رحمانی افزود: ما قراردادی با این شرکت تجاری برای توسعه بازار صادراتی در کشور ترکیه منعقد کردیم و قرار است این شرکت برای ما بازاریابی در این کشور را انجام دهد.

مدیر عامل این شرکت فناور با بیان اینکه این اولین فروش ما از طریق همکاری با این شرکت است، خاطر نشان کرد: ابتدا ما نمونه به طرف ترک دادیم که پس از انجام تست‌ها و دریافت تاییدیه‌ها خرید انجام شد و قرار است هر سه ماه یک بار این حجم از سفارش داده شود. برنامه بعدی ما هم راه‌اندازی خط تولید در کشور ترکیه است.

رنگ پودری الکترواستاتیک آنتی‌باکتریال حاوی نانوذرات، ترکیبی شامل پلیمرهای پلی‌استر و اپوکسی فوق اشباع جامد، عوامل پخت، جاری‌کننده‌ها و رنگدانه‌ها در ابعاد میکرومتر و نانوذرات مؤثر کمتر از ۵٠ نانومتر است. این محصول توانایی از بین بردن باکتری‌ها روی سطوح را تا نزدیک صددرصد دارد. این محصول برای پوشش‌دهی کلیه سطوح بیمارستانی از جمله دیوار، تخت، کمد و تجهیزات مختلف قابل‌استفاده است.

به نقل از ستاد نانو، این عناصر در یک فرایند سه مرحله‌ای در شرایط دمایی خاص تشکیل یک ترکیب یکنواخت می‌دهند. این پودر با روش الکترواستاتیک روی سطح فلزی نشانده شده، در کوره با دمای ١٨٠ تا ٢٠٠ درجه تبدیل به یک لایه فیلم یکنواخت با خواص فیزیکی و شیمیایی جالب توجه خواهند شد. این محصول با استفاده از نانوذرات مؤثر، توانایی نابود کردن ٩٩.٩٩ درصد باکتری‌های گرم مثبت و منفی از خانواده‌های E.Coli و استافیلوکوکوس‌ها را دارد که به عفونت‌های بیمارستانی معروف هستند.

اشتراک گذاری مطلب:

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این فیلد را پر کنید
این فیلد را پر کنید
لطفاً یک نشانی ایمیل معتبر بنویسید.
برای ادامه، شما باید با قوانین موافقت کنید

دسته بندی ها

آخرین ملک ها