رایزنی‌های پرتعداد باکو-آنکارا؛ رئیس پارلمان ترکیه با علی‌اف دیدار کرد

در ادامه افزایش دید و بازدیدهای مقام‌های ترکیه و جمهوری آذربایجان بعد از جنگ سال گذشته با ارمنستان، رئیس‌جمهور جمهوری آذربایجان در باکو با رئیس پارلمان ترکیه دیدار کرد.

به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری فارس، رئیس پارلمان ترکیه با الهام علی اف در اقامتگاه ریاست جمهوری آذربایجان در حومه باکو دیدار کرد.

رسانه‌های ترکیه گزارش دادند، «مصطفی شنتوپ» رئیس پارلمان این کشور و «اسد قیصر» رئیس «مجمع ملی» (پارلمان) پاکستان روز دوشنبه (دیروز) وارد پایتخت جمهوری آذربایجان شدند.

به نوشته خبرگزاری آناتولی، شنتوپ و قیصر به منظور شرکت در نشست روسای پارلمان‌های ترکیه، پاکستان و جمهوری آذربایجان وارد باکو شدند.

بنا بر گفته منابع دیپلماتیک ترکیه‌ای، مصطفی شنتوپ رئیس پارلمان این کشور امروز سه شنبه با الهام علی اف رئیس‌جمهور جمهوری آذربایجان در کاخ ریاست جمهوری «زاغولبا»در حومه باکو دیدار کرد.

در این دیدار در حومه پایتخت جمهوری آذربایجان که علاوه بر شنتوپ هیات پارلمانی اعزامی ترکیه حضور داشتند، درباره روابط دوجانبه و مسائل مختلف رایزنی شد.

طبق گزارش آناتولی، رئیس پارلمان ترکیه تا روز پنجشنبه در جمهوری آذربایجان می‌ماند. انجام دیدارها با «جیهان بایراموف» وزیر خارجه، دیگر مقام‌های دولت، نمایندگان سازمان‌های غیر دولتی و بازرگانان ترکیه‌ای مستقر در جمهوری آذربایجان از برنامه‌های شنتوپ در این سفر است.

سفر این مقام آنکارا در شرایطی انجام شده که به دنبال پایان جنگ سال گذشته بر سر منطقه قره باغ کوهستانی، مقام‌های ارشد ترکیه و جمهوری آذربایجان شامل رئیسان جمهور سفرهای متعددی به پایتخت‌های یکدیگر داشته‌اند.

مقام‌های ترکیه در جریان جنگ ۴۴ روزه باکو و ایروان بر سر منطقه قره باغ کوهستانی و بعد از پایان آن به دنبال میانجیگری روسیه، بارها در حمایت از جمهوری آذربایجان موضعگیری کرده‌اند.

«عمر چلیک» سخنگوی حزب حاکم «عدالت و توسعه» ترکیه در تازه‌ترین اظهارنظر آنکارا در این باره  ایروان را به مشکل آفرینی در مسیر صلح منطقه متهم کرد و در توییتی نوشت: «اگر ارمنستان پیام‌های رجب طیب اردوغان رئیس جمهور ترکیه و الهام علی‌اف رئیس جمهوری جمهوری آذربایجان را درک نکند، با مشکلات جدیدی مواجه می‌شود».

سخنگوی حزب عدالت و توسعه با یادآوری اینکه رئیس‌جمهور ترکیه خواستار ایجاد یک بستر همکاری منطقه‌ای با مشارکت ۶ کشور است که ارمنستان را نیز  شامل می‌شود، هشدار داد که ترکیه به ارمنستان اجازه نمی‌دهد صلح منطقه‌ای را به خطر بیندازد (جزئیات بیشتر).

اشتراک گذاری مطلب:

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این فیلد را پر کنید
این فیلد را پر کنید
لطفاً یک نشانی ایمیل معتبر بنویسید.
برای ادامه، شما باید با قوانین موافقت کنید

دسته بندی ها

آخرین ملک ها