رحمانی فضلی: نتیجه انتخابات ریاست جمهوری طی یک یا دو روز بعد اعلام می‌شود

وزیر کشور ایران در پاسخ به خبرگزاری آناتولی درباره زمان اعلام نتایج انتخابات ریاست جمهوری این کشور گفت طی یک یا دو روز پس از پایان روند رای‌گیری اعلام می‌شود.

تهران/ خبرگزاری آناتولی

عبدالرضا رحمانی فضلی، وزیر کشور ایران امروز 16 ژوئن در نشست خبری خود با رسانه‌های خارجی در خصوص برگزاری انتخابات سیزدهم ریاست جمهوری این کشور در پاسخ به سوال خبرنگار آناتولی گفت: نتیجه انتخابات در ظرف یک یا دو روز نتیجه قطعی انتخابات ریاست جمهوری منتشر خواهد شد. نهایی شدن نتیجه بستگی به نظارت و توافق صورت جلسه میان وزارت کشور و شورای نگهبان دارد.

وی همچنین در پاسخ به سوال دیگر آناتولی مبنی بر پیش بینی نظرسنجی‌ها درباره میزان مشارکت مردم توضیح داد: بحث مشارکت سیال است و بستگی به مجموعه اقدامات از جمله فضای تبلیغاتی و شرایط کرونایی دارد. نظرسنجی‌های مختلفی وجود دارد روزانه در حال تغییر است.

وزیر کشور ایران درباره آمار اعلامی معاون رحمانی فضلی در خصوص مشارکت 47 درصدی توضیح داد: آماری که معاون من گفتند برای 6 تا 7 روز قبل است. دوره‌های نظرسنجی هر 3 یا 4 روز بوده است.

رحمانی فضلی پیرامون دلایل کاهش میزان مشارکت نسبت به دوره قبل توضیح داد: «رقابت واقعی در صحنه انتخابات جدی نیست. با توجه به اختیارات و اقدامات شورای نگهبان همین افراد حضور دارند و در درون احزاب خود نتوانستند حمایت جدی را به دست آورند. از حوزه اصلاح طلبی کاندیدا داریم اما حمایت واقعی صورت نگرفته است. از روز گذشته افراد شاخص اصلاح طلب وارد میدان شده‌اند و اگر این مسئله را روز اول انجام می‌دادند شرایط بهتر بود. در حقیقت ضعف رقابت و مشکلات کرونایی این فضا را به وجود آورده است».

وی با اشاره به اینکه وزارت کشور تلاش کرده است امکان هر گونه تخلف و تقلب را بگیرد ادامه داد: «با استفاده از دستگاه‌های احراز هویت امکان تخلف شناسنامه‌ای منتفی است. با استعلامی که از افراد به صورت آفلاین از دستگاه هویت یاب گرفته می‌شود شرایط تخلف وجود نخواهد داشت. همچنین در توزیع و نظارت بر تعرفه‌ها و نوشتن آرا، خواندن و تجمیع آرا در مراحل مختلف دقت‌های لازم را انجام داده‌ایم».

وزیر کشور ایران با بیان اینکه در این دوره 66 هزار 800 شعبه اخذ رای می‌کنند اظهار داشت: 1 میلیون و 500 هزار نفر در برگزاری انتخابات ریاست جمهوری ایران دخیل هستند.

همچنین انتخابات از ساعت 7 صبح تا 12 شب برگزار می‌شود و در صورت وجود افراد برای رای دادن تا 2 بامداد ادامه خواهد داشت.

به گفته رحمانی فضلی در سیزدهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری ایران 59 میلیون و 310 هزار و 307 نفر واجد شرایط رای دادن هستند.

انتخابات سیزدهمین دوره ریاست جمهوری ایران همزمان با انتخابات میان‌دوره‌ای مجلس شورای اسلامی در 6 حوزه، میان‌دوره‌ای مجلس خبرگان رهبری در 3 حوزه انتخاباتی و انتخابات شوراهای اسلامی شهر و روستا در یک هزار و 372 شهر و 40 هزار و 620 روستا و تیره عشایری 28 خرداد 1400 (18 ژوئن) برگزار می‌شود.

اشتراک گذاری مطلب:

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این فیلد را پر کنید
این فیلد را پر کنید
لطفاً یک نشانی ایمیل معتبر بنویسید.
برای ادامه، شما باید با قوانین موافقت کنید

دسته بندی ها

آخرین ملک ها