رشد سهم خشکبار صادراتی ترکیه در بازار آمریکا

سهم خشکبار صادراتی ترکیه در بازار آمریکا طی ماه‌های گذشته با افزایش قابل ملاحظه‌ای روبرو شد.

ازمیر/خبرگزاری آناتولی

سهم خشکبار صادراتی ترکیه به بازار آمریکا طی دوره 30 سپتامبر 2020 تا 13 مارس 2021 با افزایش قابل ملاحظه‌ای روبرو شده است.

براساس آمار ارائه شده از سوی اتحادیه صادرکنندگان منطقه اژه، صادرات برگه زردآلو به آمریکا با 25 درصد و صادرات انجیر خشک نیز با 21 درصد رشد روبرو بوده است.

آلمان و فرانسه به عنوان بازارهای سنتی انجیر خشک صادراتی ترکیه امسال نیز در رده‌‌های نخست مشتریان این محصول بودند. صادرات انجیر خشک ترکیه به آمریکا نیز سال جاری با رشد مواجه شد و این کشور در رتبه سوم واردات این محصول از ترکیه قرار دارد.

صادرات انجیر خشک از ترکیه به آمریکا با افزایش 21 درصدی به 20 میلیون و 600 هزار دلار رسید. کانادا نیز طی این مدت 5 میلیون و 200 هزار دلار انجیر خشک از ترکیه وارد کرده است.

طی مدت یاد شده انجیر خشک ترکیه به بیش از 90 کشور جهان صادر شده و ارزش صادرات از 165 میلیون و 400 هزار دلار در مدت مشابه سال قبل به 169 میلیون و 400 هزار دلار رسیده است.

کل صادرات برگه زردآلوی ترکیه از اول آگوست 2020 تا 13 مارس سال جاری نسبت به مدت مشابه سال گذشته 10 درصد رشد داشته است. طی این مدت کشاورزان ترکیه 201 میلیون و 500 هزار دلار از این محصول را صادر کرده‌اند. صادرات این محصول به آمریکا به عنوان بزرگترین مشتری برگه زردآلوی ترکیه با رشد 25 درصدی مواجه بوده و به 28 میلیون و 800 هزار دلار بالغ شده است.

 

منبع خبرگزاری آناتولی

اشتراک گذاری مطلب:

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این فیلد را پر کنید
این فیلد را پر کنید
لطفاً یک نشانی ایمیل معتبر بنویسید.
برای ادامه، شما باید با قوانین موافقت کنید

دسته بندی ها

آخرین ملک ها