رهبر حزب مخالف اردوغان خواستار برگزاری انتخابات زودهنگام در ترکیه شد

رهبر حزب مخالف دولت ترکیه با انتقاد از سیاست‌های رئیس جمهور این کشور در امور پذیرش مهاجران، خواستار برگزاری انتخابات زود هنگام در این کشور شد.

به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری فارس، برخی رسانه‌های ترکیه مدعی شدند که رهبر حزب مخالف دولت ترکیه با انتقاد از سیاست‌های رئیس جمهور این کشور در امور مهاجران، خواستار برگزاری انتخابات زود هنگام شد.

به گزارش خبرگزاری «نیوز آرمنیا» به نقل از وبگاه «احوال» «کمال قلیچدار اوغلو» رهبر حزب مخالف جمهوریخواه «خلق»، «رجب طیب اردوغان» رئیس جمهور ترکیه انتقاد کرد که به تازگی گفته بود، ترکیه به پذیرش مهاجران ادامه خواهد داد.

کمال قلیچدار اوغلو، اردوغان را متهم کرد که مناطق تحت مالکیت شهروندان ترکیه را برای سرمایه گذاری می‌فروشد و خواستار برگزاری انتخابات زودهنگام شد. این در حالی است که انتخابات بعدی که قرار است سال ۲۰۲۳ برگزار شود.

اردوغان روز جمعه در مورد جمعیت چهار میلیونی مهاجر ترکیه صحبت کرد و گفت که دولت او همچنان به آنها پناهندگی می‌دهد. این سخنان در بحبوحه موج مهاجرت از افغانستان همزمان با تشدید تنش در این کشور بیان شد.

قلیچدار اوغلو از اردوغان در خصوص نحوه مقابله  با آتش سوزی‌های اخیر در ترکیه نیز انتقاد کرد. وی مدعی شد که دولت اردوغان  فاقد طرح جامع بوده  و ترکیه باید به سرعت برای بحران‌های جدید آب و هوایی آماده شود.

ترکیه مدت‌هاست که با مسئله پناهجویان دست و پنجه نرم می‌کند. این کشور به تازگی در مرزهای جنوبی خود از تکمیل یک دیوار مرزی خبر داد. ترکیه با یونان نیز بابت مسئله پناهجویان به شدت اختلاف دارد.

رهبر حزب مخالف اردوغان خواستار برگزاری انتخابات زودهنگام در ترکیه شد

وزارت دفاع ترکیه اخیرا در بیانیه‌ای مدعی شد که یونان ۴۲ مهاجر را وادار به بازگشت به ترکیه کرده است.  در بیانیه مذکور آمده است که ۱۲ مهاجر از این ۴۲ مهاجر پس از شکنجه نظامیان یونانی، برهنه شده‌اند. در بیانیه وزارت دفاع ترکیه ادعا شد که یونان همچنان به ستم‌های خود علیه مهاجران ادامه می‌دهد و با آن‌ها رفتار انسانی ندارد.

در آغاز بحران مهاجرت اروپا در سال ۲۰۱۵ تقریباً یک میلیون پناهجو، غالبا سوری با قایق از ترکیه به یونان رفتند. یک سال بعد ، اتحادیه اروپا با آنکارا توافق کرد تا جریان را متوقف کند و شمار مهاجران به طور چشمگیری کاهش یافت.

وزرای خارجه اتحادیه اروپا  چندی قبل در بیانیه‌ای از تصمیم ترکیه برای بازکردن مرزهای خود برای پناهجویان به سمت اروپا انتقاد و تاکید کردند که تصمیم آنکارا برای باز کردن مرزهای خود با یونان نادیده گرفتن توافق مهاجران در سال ۲۰۱۶ با این اتحادیه است.

وزرای خارجه اتحادیه اروپا که در  شهر «زاگرب» دور هم جمع شده بودند در بیانه خود اعلام کردند این تصمیم آنکارا غیرقابل قبول است و استفاده از آن برای فشار سیاسی محکوم است. وزرای خارجه اروپا همچنین نگرانی عمیق خود را درباره اوضاع مرزی یونان-ترکیه اعلام و استفاده ابزاری از پناهجویان برای اهداف سیاسی را رد کردند.

به دنبال عدم حمایت اتحادیه اروپا از تجاوز ترکیه در ادلب در سوریه، دولت آنکارا تهدید خود مبنی بر بازکردن مرزهای خود به روی پناهجویان آواره به سمت اروپا را عملی کرد.

اشتراک گذاری مطلب:

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این فیلد را پر کنید
این فیلد را پر کنید
لطفاً یک نشانی ایمیل معتبر بنویسید.
برای ادامه، شما باید با قوانین موافقت کنید

آخرین ملک ها