روز جهانی هواپیمایی؛ ترکیه به هدف تبدیل‌شدن به مرکز ترانزیت جهان پیش می‌رود

ترکیه با گسترش شبکه پروازهای خارجی و داخلی به‌ویژه در سال‌های اخیر به سرعت به توسعه چشمگیر خود در عرصه هوانوردی غیرنظامی ادامه می‌دهد.

آنکارا/خبرگزای آناتولی

بر اساس گزارش خبرنگار آناتولی که به مناسبت 7 دسامبر روز جهانی هواپیمایی کشوری تهیه شده‌است، ترکیه از لحاظ تعداد مسافران هوایی در سال 2020 در جهان در رتبه هفتم و در اروپا نیز در رتبه دوم قرار دارد.

بر اساس داده‌ها پروازهای خارجی از ترکیه امروزه به 335 نقطه در 128 کشور جهان در حال انجام است. این درحالی است که در سال 2003 میلادی فقط به 60 نقطه در 50 کشور جهان پروازها انجام می‌شد. به این سبب ترکیه در صدر کشورهای دارای بزرگترین شبکه پروازی در جهان قرار دارد.

همچنین پروازهای داخلی نیز امروزه از هفت مرکز به 56 نقطه کشور صورت می‌گیرد. این درحالی است که در سال 2003 میلادی تنها از دو مرکز به 26 نقطه کشور پروازهای داخلی صورت می‌گرفت.

ترکیه با افتتاح فرودگاه بین‌المللی «استانبول» در 29 اکتبر 2018 وارد دوره جدیدی در این عرصه شد. فرودگاه استانبول سال گذشته در اروپا از لحاظ تعداد مسافران در رتبه نخست قرار گرفت.

سرمایه‌گذاری‌ها نیز در این عرصه ادامه دارد. روند ساخت فرودگاه‌های ریزه، آرتوین و توکات در روزهای آینده به پایان می‌رسد. قرار است پیش از پایان سال جاری فرودگاه‌های مذکور به بهره‌برداری برسد.

از سوی دیگر تلاش‌ها برای ساخت فرودگاه‌های استان یوزگات و بایبورت-گوموشخانه نیز ادامه دارد.

همچنین فرودگاه چوکوراوا پیش از پایان سال 2022 میلادی به بهره‌برداری مردم این منطقه خواهد رسید.

فرودگاه استان توکات نیز که ظرفیت تردد دو میلیون مسافر را دارد، در ابتدای سال 2022 افتتاح خواهد شد.

اشتراک گذاری مطلب:

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این فیلد را پر کنید
این فیلد را پر کنید
لطفاً یک نشانی ایمیل معتبر بنویسید.
برای ادامه، شما باید با قوانین موافقت کنید

دسته بندی ها

آخرین ملک ها