رکورد 44.2 میلیارد دلاری حجم تجارت ترکیه در ماه سپتامبر

وزیر تجارت ترکیه اعلام کرد که حجم تجارت ماه سپتامبر با 44.2 میلیارد دلار به بالاترین رقم ماهانه تجارت خارجی این کشور رسید.

استانبول/ خبرگزاری آناتولی

محمت موش، وزیر تجارت ترکیه در نشست مشترک خبری با اسماعیل گول‌له، رئیس مجمع صادرکنندگان ترکیه آمار تجارت خارجی مربوط به ماه سپتامبر را اعلام کرد.

وی ضمن اشاره به رشد 30 درصدی حجم صادرات ترکیه در مقایسه با مدت مشابه سال گذشته، گفت: برای اولین بار است که حجم صادرات ماهانه ما از سطح 20 میلیارد دلار فراتر رفته و به 20.8 میلیارد دلار رسید.

موش در ادامه تاکید کرد: صادرات در 12 ماه گذشته با 212.2 میلیارد دلار رکورد تاریخی ثبت کرد. با این آمار، رقم 211 میلیارد دلار برنامه میان مدت پایان سال را پشت سر گذاشتیم.

وزیر تجارت ترکیه همچنین خاطرنشان کرد: حجم تجارت 44.2 میلیارد دلار در ماه سپتامبر بالاترین حجم ماهانه تجارت خارجی کشور است.

موش در پایان تصریح کرد: صندوق توسعه صادرات که مژده آن را رئیس جمهور داده بود، تاسیس کرده‌ایم. با این صندوق فرصتی برای تامین اعتبار مالی برای صادرکنندگان فراهم خواهد شد.

اسماعیل گول‌له، رئیس مجمع صادرکنندگان ترکیه نیز در این نشست خبری گفت: همزمان با ثبت بالاترین رقم صادرات ماهانه در سپتامبر، در صادرات نیز دوره جدیدی را رقم زدیم.

وی در ادامه یادآور شد: گرچه با تمام ظرفیت کار می‌کنیم، اما به همه سفارش‌ها نمی‌رسیم. در هر استان ترکیه نیاز زیادی به اشتغال وجود دارد.

اشتراک گذاری مطلب:

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این فیلد را پر کنید
این فیلد را پر کنید
لطفاً یک نشانی ایمیل معتبر بنویسید.
برای ادامه، شما باید با قوانین موافقت کنید

دسته بندی ها

آخرین ملک ها