زمینه تسریع و تسهیل صادرات هندوانه از مرز رازی فراهم شد

ارومیه – ناظر گمرکات آذربایجان غربی از اتخاذ تهمیدات لازم برای تسریع و تسهیل در روند صادرات هندوانه از مرز رازی خوی خبر داد.

به گزارش خبرنگار مهر، توحید آذربد ظهر پنجشنبه در بازدید از گمرک رازی افزود: با توجه به فساد پذیری بالای هندوانه، در مرز رازی بخش جداگانه برای صادرات هندوانه در نظر گرفته شده و قبلاً نیز این مرز شاهد صادرات انواع کالاها به طرف ترکیه بودیم.

وی اظهار کرد: تاجران و پیله ورانی که در امر صادرات هندوانه فعالند، باید در موقع مقرر و در کمترین زمان ممکن در مرز حضور یابند و نسبت به انجام تشریفات گمرکی کالای خود اقدام کنند تا از اتلاف وقت جلوگیری شود.

ناظر گمرکات آذربایجان غربی بیان کرد: برای انجام این کار همکاری و تلاش همه نهادهای مستقر در مرز ضروری است و این همکاری از گذشته تاکنون وجود داشته است.

وی اضافه کرد: باید نوبت دهی کامیون‌ها هم به صورت قانونمند و منظم دنبال شود زیرا با توجه به اینکه تخلیه و بارگیری کالا در مرز رازی احتمالاً پس از اخذ موافقت دستگاه‌های متولی در داخل خاک نرکیه انجام می‌شود این کار روند صادرات را تسریع می بخشد.

آذربد گفت: با توجه به وجود سامانه جامع گمرکی در سراسر کشور که برای تسهیل در روند صادرات صورت می‌گیرد، روند صادرات کالا از شیوه سنتی به الکترونیک تغییر یافته و نیروهای گمرکی مستقر در مرز نیز تمام تلاش خود را در این زمینه به کار گرفته اند.

وی اظهار کرد: برای گشایش این مرزجهت صادرات هندوانه رایزنی‌های مستمری از طریق دستگاهای متولی با طرف ترکیه در حال انجام است ولی این کشور تاکنون موافقت رسمی خود را برای از سرگیری صادارت هندوانه اعلام نکرده است.

آذربد با اشاره به مهیا شدن تجهیزات و موارد لازم برای از سرگیری صادرات هندوانه بر اساس پروتکل‌های بهداشتی زمان کرونا به ترکیه از مرزرازی گفت: دستگاه‌های دولتی، نهادها و شرکت‌های بخش خصوصی مستقر در محدوده تجاری مرز رازی ضمن رعایت پروتکل‌های لازم بهداشتی در منطقه برای آغاز صادرات هندوانه همچون گمرک آمادگی لازم را باید داشته باشند.

منبع:خبرنگار مهر

اشتراک گذاری مطلب:

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این فیلد را پر کنید
این فیلد را پر کنید
لطفاً یک نشانی ایمیل معتبر بنویسید.
برای ادامه، شما باید با قوانین موافقت کنید

دسته بندی ها

آخرین ملک ها