زندگی بدون ماسک در ترکیه پس از 2 سال مقابله با کرونا

مقررات استفاده اجباری از ماسک در فضای بسته و باز به‌جز در بیمارستان‌ها در ترکیه کاملا لغو شد.

آنکارا/ خبرگزاری آناتولی

مردم ترکیه با لغو کامل مقررات استفاده اجباری از ماسک در فضای بسته و باز به جز بیمارستان‌ها٬ پس از 629 روز به زندگی عادی و بدون ماسک باز گشتند.

فخرالدین کوجا، وزیر بهداشت ترکیه روز گذشته اعلام کرد که استفاده از ماسک به‌جز بیمارستان‌ها دیگر اجباری نیست.

وی پیش از این گفته بود که در صورتی که تعداد روزانه مبتلایان به کووید-19 به کمتر از هزار نفر برسد٬ مقررات استفاده از ماسک برداشته خواهد شد.

وزارت بهداشت ترکیه دوم ماه مارس 2022 برای اولین بار در پی کاهش روند ابتلا به کرونا در کشور٬ الزام استفاده از ماسک در فضای باز را کاملا لغو اعلام کرد.

همچنین رجب طیب اردوغان، رئیس جمهور ترکیه 26 آوریل امسال طی سخنانی در دیدار با فخرالدین کوجا، وزیر بهداشت کشور به همراه هیئت علمی کرونا اعلام کرد که ضرورت استفاده از ماسک در فضای بسته لغو شده است. استفاده از ماسک در وسایل حمل و نقل عمومی و مراکز بهداشتی، تا زمان کاهش موارد روزانه ابتلا به کرونا به کمتر از هزار نفر، مدتی ادامه می‌یابد.

پس از شناسایی نخستین مورد ابتلا به کووید-19 در 11 مارس 2020 در ترکیه، برای مقابله با این ویروس محدویت‌هایی از جمله منع آمد و شد، تعطیلی کافه‌ها و رستوران‌ها، لغو رویدادهای دسته‌جمعی در سراسر کشور به اجرا درآمد.

علاوه بر وضع محدودیت‌ها٬ تدابیری از جمله استفاده از ماسک، رعایت فاصله اجتماعی و رعایت پروتکل‌های بهداشتی برای جلوگیری از شیوع این ویروس اتخاذ شد. از هشتم سپتامبر سال 2020 ماسک جزو لاینفک زندگی شهروندان شده بود. استفاده از ماسک در فضای باز و بسته مانند خیابان‌ها، پارک‌ها و باغ‌ها٬ وسایل حمل ونقل عمومی، مراکز خرید و محل کار اجباری بود.

اشتراک گذاری مطلب:

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این فیلد را پر کنید
این فیلد را پر کنید
لطفاً یک نشانی ایمیل معتبر بنویسید.
برای ادامه، شما باید با قوانین موافقت کنید

دسته بندی ها

آخرین ملک ها