سخنگوی سازمان هواپیمایی ایران گفت که تا زمان ابلاغ رسمی ستاد مبارزه با کرونا برنامه‌ای برای قطع پروازها بین ایران و ترکیه وجود ندارد.

استانبول/خبرگزاری آناتولی

محمدحسن ذیبخش، سخنگوی سازمان هواپیمایی ایران درباره وضعیت پروازها میان ایران و ترکیه گفت: تا زمان ابلاغ رسمی ستاد مبارزه با کرونا برنامه‌ای برای قطع پروازها بین دو کشور وجود ندارد.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی سازمان هواپیمایی ایران، ذیبخش در اینباره اظهار کرد: کاهش پروازها براساس توافقات صورت گرفته بین دو کشور انجام شده، به گونه‌ای که در مسیر مذکور در 24 ساعت گذشته 5 پرواز خروجی و 7 پرواز ورودی انجام شده است.

وی گفت: از پایان سفرهای نوروزی تاکنون با وجود ظرفیت بالای پروازی بین ایران و ترکیه، تنها 5 درصد این ظرفیت مورد استفاده قرار می‌گیرد که البته تعلیق تورهای مسافرتی نیز از دلایل این کاهش می‌تواند باشد.

سخنگوی سازمان هواپیمایی ایران تصریح کرد: عدم منع تردد مستلزم ارائه تست PCR منفی با اعتبار 96 ساعته در مبدا و انجام تست مجدد پس از ورود به کشور برای مسافران بالای 8 سال در کشورهای پر خطر است و تردد در سایر کشورها با الزام ارائه تست PCR منفی با اعتبار 96 ساعته در مبدا و انجام مراقبت های سندرومیک پس از ورود به کشور و انجام تست مجدد در صورت نیاز بلامانع است.

 

منبع:خبرگزاری آناتولی

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *