رئیس‌جمهور ترکیه افتتاح مسجد تقسیم استانبول را رویدادی مبارک خوانده و ابراز امیدواری کرد که این مسجد صلح و آرامش برای کشور و جهان اسلام به ارمغان آورد.

استانبول/ خبرگزاری آناتولی

رجب طیب اردوغان، رئیس‌جمهور ترکیه طی سخنانی در مراسم افتتاح مسجد تقسیم استانبول اظهار داشت: مسجد تقسیم پس از تقریبا 1.5 قرن تلاش تقدیم استانبول شد، امیدوارم مسجد میدان تقسیم که امروز اولین نماز جمعه در آن را ادا کردیم، برای استانبول، کشورمان و جهان اسلام خیر و صلح به همراه آورد.

وی افزود: مسجد تقسیم از هم اکنون جایگاه برجسته‌ای در میان نمادهای استانبول کسب کرده است؛ من مسجد تقسیم را به عنوان سلامی به مسجد ایاصوفیه و هدیه‌ای برای 568’مین سالگرد فتح استانبول می‌بینم.

اردوغان افتتاح مسجد تقسیم را رویدادی مبارک خوانده و گفت: معتقدم مسجد تقسیم پس از مسجد بزرگ چاملیجا و بازگشایی ایاصوفیه، سومین میراث معنوی مهم استانبول است که قرن‌ها مانند چراغ شهر را روشن خواهد کرد.

رئیس‌جمهور ترکیه تصریح کرد: سرانجام کسانی که در پی از بین بردن وحدت ملی و تضعیف دولت و وطنمان که ملتمان از هزار سال پیش به قیمت جانشان از آن محافظت کرده‌اند، هستند، چیزی جز ناامیدی نخواهد بود.

اردوغان با تاکید بر اتحاد و همبستگی ملت ترکیه اظهار داشت: کسانی که نتوانستند اتحاد، همبستگی و برادری میان ملتمان را با انواع نیرنگ‌ها، دام‌ها و دروغ‌ها از بین ببرند، مساجدمان را نیز هدف قرار می‌دهند.

وی با اشاره به فتنه‌ها و دسیسه‌های گروه‌های تروریستی از جمله فتو گفت: با اتحاد و ایمان تمام دسیسه‌ها و توطئه‌ها را شکست دادیم. هرگز اجازه نخواهیم داد مفسدان با تظاهر به عبادت و کار نیک مردم را فریب دهند.

منبع:خبرگزاری آناتولی

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *