سرمایه‌گذاری 300 میلیون دلاری ترکیه در ازبکستان برای ساخت دو نیروگاه

یک شرکت ترکیه فعال در حوزه انرژی برای ساخت دو نیروگاه برق حرارتی در استان تاشکند ازبکستان 300 میلیون دلار سرمایه‌گذاری می کند.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری فارس در تاشکند، یک شرکت ترکیه فعال در حوزه انرژی برای ساخت دو نیروگاه برق حرارتی در استان تاشکند ازبکستان 300 میلیون دلار سرمایه‌گذاری می کند.

ازبکستان با همکاری شرکت Aksa Enerji  ترکیه طرح‌های سرمایه گذاری در ساخت و استفاده دو نیروگاه برق حرارتی در استان تاشکند به ظرفیت 470 مگاوات را اجرا می کند.

این نیروگاه های برق حرارتی در 7 هکتار زمین در ناحیه «کیبرای» استان تاشکند ساخته می شوند.

ارزش کلی این طرح ها 300 میلیون دلار است و به طور کامل از حساب سرمایه گذاری های خارجی تامین مالی می شود. این نیروگاه های برق حرارتی که برنامه ریزی شده در 3 ماهه چهارم سال جاری میلادی به بهره برداری برسد، در سال 3 میلیارد و 900 میلیون کیلووات برق تولید می کند.

در چارچوب اجرای طرح ها بین شرکت انرژیAksa Enerji  ترکیه و وزارت سرمایه گذاری و تجارت خارجی ازبکستان یک قرارداد سرمایه گذاری و همچنین یک قرارداد در مورد خرید برق با شرکت سهامی «شبکه های ملی برق ازبکستان» امضا شده است.

ترکیه یکی از مهم‌ترین همکاران تجاری ازبکستان در منطقه محسوب می‌شود.

مبادلات بازرگانی این 2 کشور در سال 2020 میلادی در سطح دو میلیارد و 100 میلیون دلار بوده است.

هم اکنون در ازبکستان بیش از 1611 شرکت مشترک با سرمایه سرمایه گذاران ترکیه فعالیت می کنند.

امروز در ازبکستان با حضور شرکت‌ها و بانک‌های ترکیه طرح‌های بزرگی از جمله تولید فناوری‌های پیشرفته، مدرنیزه کردن زیربناهای انرژی، حمل و نقلی و مخابراتی، نظامی و گردشگری اجرا می‌شود.

ترکیه استقلال این کشور را در تاریخ 16 دسامبر سال 1991 میلادی به رسمیت شناخت و در تاریخ 4 مارس سال 1992 میلادی روابط دیپلماتیک برقرار کرده است.

 

منبع: خبرگزاری فارس

اشتراک گذاری مطلب:

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این فیلد را پر کنید
این فیلد را پر کنید
لطفاً یک نشانی ایمیل معتبر بنویسید.
برای ادامه، شما باید با قوانین موافقت کنید

دسته بندی ها

آخرین ملک ها