سرمایه گذاری در قبرس شمالی

سرمایه گذاری در قبرس شمالی

آیا با خرید ملک در قبرس شمالی می‌توان به این کشور مهاجرت کرد؟ با توجه به موقعیت جغرافیایی و اهمیتی که این منطقه پیدا کرده بسیاری از افراد به‌دنبال اخذ اقامت آن هستند. 

قبرس شمالی از جزیره‌های خودمختاری است که هنوز توسط اتحادیه اوروپا به‌رسمیت شناخته نشده اما کشورهایی مانند ترکیه با برقراری روابط سیاسی و دیپلماتیک مستقل شدن این بخش را پذیرفته‌اند. 

این جزیره اروپایی هزینه زندگی نسبت به دیگر کشورهای موجود در قاره اروپا بسیار ارزان‌تر است. به همین دلیل نیز افراد زیادی در سراسر دنیا تمایل به زندگی در این کشور دارند. اگر نسبت به مهاجرت و سرمایه‌گذاری در قبرس شمالی دچار شک و تردید هستید با ما همراه باشید تا این موضوع را به‌طور کامل بررسی کنیم. 

قبرس شمالی در کجا قرار دارد؟

سرمایه گذاری در قبرس شمالی 
سرمایه گذاری در قبرس شمالی

قبرس شمالی کجاست؟ این منطقه را می‌توان یکی از 3 جزیره بزرگ در دریای مدیترانه دانست. از همسایگان جزیره بزرگ قبرس باید به ترکیه از شمال، سوریه از شرق، یونان از غرب و مصر از جنوب اشاره کرد. 

موقعیت جغرافیایی جذاب و خوب این جزیره و همچنین وجود جاذبه‌های دیدنی در این کشور باعث شده سالیانه تعداد زیادی گردشگر به قبرس شمالی سفر کنند. این موارد باعث افزایش درخواست برای خرید ملک در قبرس شمالی برای مهاجرت شده است. 

قبرس شمالی در جنوب ترکیه قرار دارد و از جزیره‌های مستقل اروپایی شناخته می‌شود. از نظر مساحت پس از سیسیل و ساردینیا باید گفت قبرس از بیشترین مساحت در دریای مدیترانه برخوردار است. تفاوت فرهنگ‌ها و موارد سیاسی باعث شد این جزیره در سال 1960 به 2 ایالت مجزا تقسیم شود. 

امروزه بخش شمالی آن را با نام جمهوری ترک قبرس شمالی می‌شناسند. مساحت این بخش حدود 3355 کیلومتر بوده و طبق آخرین سرشماری صورت‌گرفته جمعیت این جزیره در سال 2023 حدود 382هزار نفر است. 

هرچند اتحادیه اروپا این ایالت را به‌رسمیت نمی‌شناسند اما روابط سیاسی آن با برخی کشورهای منطقه کاملا دوستانه است و ترکیه نیز از جهات مختلف از این جمهوری ترک حمایت می‌کند. به همین دلیل اقتصاد آن جای رشد زیادی دارد.

قبرس شمالی دارای آب‌وهوای مدیترانه‌ای و بسیار دل‌چسب است. ازاین‌رو افراد زیادی سالانه برای بازدید از جاهای دیدنی و بهره‌مندی از زیبایی‌های ساحل به این ایالت سفر می‌کنند. مهاجرت به این کشور نیز در سال‌های اخیر به‌وفور دیده می‌شود.  

مهاجرت به قبرس شمالی

با توجه به موقعیت قبرس و ویژگی‌هایی که دارد، مهاجرت به قبرس شمالی طرف‌داران زیادی پیدا کرده است. ایرانی‌های بسیاری نیز درحال‌حاضر این منطقه را برای مهاجرت یا سرمایه‌گذاری انتخاب کرده‌اند.

از مواردی که باعث علاقه‌مندی افراد به سرمایه‌گذاری و خرید ملک در قبرس شمالی شده می‌توان به امنیت بالا در این کشور، هزینه پایین زندگی و نرخ پایین بیکاری اشاره کرد. 

افرادی که ترجیج می‌دهند در یک کشور اروپایی با کم‌ترین مخارج زندگی کنند، می‌توانند مهاجرت به قبرس شمالی را در نظر داشته باشند. این موضوع به‌خصوص با توجه به ارزان بودن ملک در این کشور اهمیت بسیار زیادی دارد. 

البته خرید ملک در قبرس شمالی تنها یکی از راه‌های مهاجرت قانونی به این کشور محسوب می‌شود و سایر روش‌ها نیز محبوبیت و طرف‌دارن خود را دارند. افراد باید با توجه به بودجه و توانایی‌های خود بهترین روش را انتخاب کنند.   

روش ‌های سرمایه گذاری در قبرس شمالی 

سرمایه گذاری در قبرس شمالی 

از روش های سرمایه گذاری در قبرس شمالی می‌توان به خرید ملک تجاری، مسکونی، خرید آپارتمان، ثبت یا خرید شرکت و خرید اوراق سرمایه‌گذاری اشاره کرد. این موارد به شرح زیر هستند: 

  • خرید یا ساخت املاک: خرید ملک در قبرس شمالی یکی از روش‌های پرطرف‌دار و آسان برای مهاجرت به این کشور است. تنها باید ملک تجاری یا مسکونی خریداری‌شده از ارزش مالی لازم برخوردار باشد. 
  • ثبت شرکت یا ایجاد شغل در قبرس شمالی: برای ایجاد شغل یا خرید یک شرکت از پیش تاسیس‌شده، به حداقل 100 هزار پوند و 5 کارگر ساکن قبرس نیاز دارید. توجه داشته باشید در زمان ارسال درخواست شما احتمال ایجاد تغییر در قیمت‌های مصوب‌شده وجود دارد. 
  • اوراق سرمایه‌گذاری: برای سرمایه‌گذاری در بورس و اوراق بهادار کشور قبرس باید حداقل 2 میلیون یورو بودجه داشته باشید. 
  • ترکیب روش‌های سرمایه‌گذاری: اگر ارزش ملک خریداری‌شده کم‌تر از مبلغ لازم بود می‌توانید از روش دیگر مانند سرمایه‌گذاری در اوراق بهادار نیز استفاده کنید. ترکیب این 2 راه باید سرمایه‌ 2 میلیون یوریی را به قبرس شمالی وارد کند.  

اشتراک گذاری مطلب:

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این فیلد را پر کنید
این فیلد را پر کنید
لطفاً یک نشانی ایمیل معتبر بنویسید.
برای ادامه، شما باید با قوانین موافقت کنید

دسته بندی ها

آخرین ملک ها