سویلو: در مبارزه با تروریسم با ایران همکاری داریم

وزیر کشور ترکیه پس از دیدار با همتای ایرانی خود در سفر به تهران گفت دو کشور در مبارزه با تروریسم و گروه تروریستی پ.ک.ک همکاری دارند.

تهران/ خبرگزاری آناتولی

سلیمان سویلو، وزیر کشور ترکیه امروز 20 اکتبر در نشست خبری پس از دیدار با احمد وحیدی، همتای ایرانی خود در تهران گفت: گفتگوهای مهمی داشتیم. در مبارزه با تروریسم و گروه تروریستی پ.ک.ک با ایران همکاری داریم. در این حوزه کارگروه‌های مشترکی داریم. عزم ما در مبارزه با تروریسم جدی است.

وی با ابراز خرسندی از حضور در تهران، اظهار کرد: امروز به دلیل اینکه در افغانستان شرایطی پیش آمده است که با حرکت پناهجویان به سمت مرزها روبرو هستیم، یک بار دیگر تاکید کردیم که نسبت به جلوگیری از مهاجرت غیر قانونی مصمم هستیم. پیشنهاد آقای وزیر درباره تشکیل یک کارگروه مشترک را بررسی کردیم.

سویلو امنیت مرزها را یکی از موضوعات مهم بین ترکیه و ایران عنوان کرد و افزود: مخصوصا در مورد دیوار امنیتی و سیستم‌های مجتمع و فنی گفت‌وگو کردیم.

وزیر کشور ترکیه از ایجاد کارگروه مشترک در استان‌های مرزی دو کشور خبر داد و گفت: مساله تجارت و امنیت تجارت مرزی مورد بحث قرار گرفت. به مبارزه با قاچاق و مواد مخدر نیز باید پرداخته شود. ایران و ترکیه در حوزه مواد مخدر همکاری می‌کنند. در این تفاهمنامه‌ای که امضا کردیم مطرح شده در چه موادی همکاری می‌کنیم. به دلیل اتخاذ رویکرد دوستانه از آقای وزیر و همکارانشان تشکر می‌کنم. مشکلاتی جغرافیای اسلام را بررسی کردیم و بر مسئولیت‌های خود تاکید کردیم. روابط ترکیه و ایران تنها دیپلماتیک نیست دوستانه و برادرانه است. دیگر وقت کار است، خداوند یاری رسان ما باشد.

احمد وحیدی، وزیر کشور ایران نیز در نشست خبری پس از این دیدار گفت: فصل جدیدی از روابط با عمق بیشتر شکل خواهد گرفت که به نفع ملت دو کشور خواهد بود اجازه نخواهیم داد توطئه گران در رابطه ما خللی ایجاد کنند.

وی با بیان اینکه کارگروه‌های مختلف شکل خواهد گرفت و دیدارهای بیشتری صورت خواهد پذیرفت، اضافه کرد: درباره مسائل کلی‌تری هم بحث شد. درباره نقش مخرب رژیم صهیونیستی و آمریکا و مسائلی که در افغانستان به وجود آوردند. دو کشور عزمشان برای توسعه روابط راهبردی جزم کرده‌اند و شروعی خوبی برای تعمیق روابط با کشور دوست و برادر ترکیه است.

20.10.2021

سویلو: ترکیه و ایران در مبارزه با پ.ک.ک و تروریسم همکاری مشترک دارند

اشتراک گذاری مطلب:

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این فیلد را پر کنید
این فیلد را پر کنید
لطفاً یک نشانی ایمیل معتبر بنویسید.
برای ادامه، شما باید با قوانین موافقت کنید

دسته بندی ها

آخرین ملک ها