شرکت‌های تولید سرامیک و کاشی ایران، ترکیه را یکی از بازارهای اصلی و پایگاه خوبی برای گسترش صادرات خود ارزیابی می‌کنند.

استانبول/ شاهین دمیر/ خبرگزاری آناتولی

شرکت‌ها و تولیدکنندگان سرامیک، کاشی و مواد اولیه ایران که در یکی از بزرگترین نمایشگاه‌های سرامیک ترکیه «یونی‌سرا استانبول 2021» شرکت دارند، در گفت‌وگو با خبرنگار آناتولی بر اهمیت حضور در ترکیه در زمینه گسترش تجارت و صادرات محصولات خود تاکید کردند.

«ترکیه از بازارهای اصلی ما است»

فاطمه فراهانی، نماینده شرکت خاک چینی از تامین کنندگان مواد اولیه سرامیک در ایران در نمایشگاه یونی‌سرا گفت: با توجه به موقعیت جغرافیای شرکت ما که در شهر مرند استان آذربایجان شرقی واقع در شمال غربی ایران قرار داریم، ترکیه یکی از اصلی ترین بازارهای هدف محسوب می‌شود. تولید صنایع سرامیک در ترکیه بالا است. با توجه به واردات کائولین توسط ترکیه از کشورهای اروپایی و همسایه دیگر، علاقه مند هستیم در این زمینه برای ورود بیشتر به این بازار رقابت کنیم.

علاقه تولید‌کنندگان سرامیک و کاشی ایران برای حضور در بازار ترکیه

وی در خصوص اهمیت حضور در این نمایشگاه با اشاره به توقف برگزاری نمایشگاه‌های حضوری به دلیل شیوع جهانی ویروس کرونا، گفت: در نمایشگاه‌های قبلی شرکت داشتیم. استقبال از این نمایشگاه امسال بسیار خوب بوده است. امیدواریم که این نمایشگاه بابی برای توسعه به سمت بازارهای بین‌المللی به ویژه به کشور ترکیه به عنوان کشور همسایه ایران شود.

فراهانی با بیان این که تمایل «ما این است که محصولات‌مان را از طریق ترکیه خود را به سایر کشورها صادر کنیم»، گفت: در این نمایشگاه برخی از مشکلات‌مان را شناسایی کردیم و این خود گامی بسیار مثبتی در زمینه توسعه صادرات ما خواهد بود.

«ترکیه پایگاهی برای معرقی محصولات خود به کشورهای منطقه است»

هادی مورکیان مدیر صادرات مجموعه گلدیس کاشی ایران که برای دومین بار در این نمایشگاه شرکت با برند تخصصی محصولات استخری «آرتما» شرکت کرده‌اند، در رابطه با روند برگزاری این نمایشگاه گفت: ما از برندهای معتبر ایران هستیم. این نمایشگاه و ترکیه می‌تواند پایگاه خوبی برای معرفی محصولات ما به کشورهای حوزه مانند روسیه، عراق و گرجستان باشد. شرکت در این جا برای ما خیلی اهمیت داشت.

علاقه تولید‌کنندگان سرامیک و کاشی ایران برای حضور در بازار ترکیه

وی در خصوص بازخوردهای این نمایشگاه گفت: بازدیدی بالایی داشتیم، نمایشگاه خیلی خوبی بود. نسبت به قیمت و کیفیت کالاها بازخوردهای مثبتی دریافت کردیم.

«اهمیت حضور ایران در نمایشگاه سرامیک ترکیه»

مرتضی عظیم زاده، مشاور و دستیار ایرانی هیئت مدیره هلدینگ تانیشلار ترکیه که با برند زیر مجموعه اوشاک سرامیک در این نمایشگاه حضور دارد، گفت: در این نمایشگاه بیش از 1200 برند در زمینه کاشی، سرامیک و لوازم سرویس بهداشتی از سراسر جهان حضور دارند، این خود زمینه مناسبی برای معرفی کالاهای ایرانی ایجاد می‌کند.

علاقه تولید‌کنندگان سرامیک و کاشی ایران برای حضور در بازار ترکیه

عظیم‌زاده با بیان اشاره به این که اوشاک سرامیک یکی از بزرگترین برنده‌های ترکیه در این زمینه تولید سرامیک است، گفت: ایرانی‌های حاضر در این نمایشگاه نیز از غرفه ما بازدید می‌کنند. به نوبه خود در حد توان به سئوالات آن‌ها در مورد آخرین تحولات این عرصه در ترکیه پاسخ می‌دهم.

گفتنی است نمایشگاه یونی سرا با حضور 1200 برند داخلی و بین‌المللی در محوطه‌ای به مساحت 160 هزار مترمربع در محل برگزاری نمایشگاه‌های بین‌المللی «CNR» استانبول دوم نوامبر آغاز شده و شنبه 6 نوامبر به پایان می‌رسد.

علاقه تولید‌کنندگان سرامیک و کاشی ایران برای حضور در بازار ترکیه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *