علی اف: از طرح همکاری منطقه ای با ایران، روسیه و ترکیه حمایت می کنیم

رئیس جمهور جمهوری آذربایجان در گفت و گویی بر حمایت این کشور از طرح همکاری منطقه ای کشورهای منطقه قفقاز با ایران، روسیه و ترکیه تاکید کرد.

به گزارش ایسنا به نقل از خبرگزاری ترند، الهام علی اف رئیس جمهور جمهوری آذربایجان در گفت و گوی اختصاصی با خبرگزاری افه اسپانیا درباره احتمال همکاری فعالانه منطقه ای میان سه کشور قفقاز جنوبی با ۳ کشور همسایه یعنی روسیه، ایران و ترکیه گفت: بله ما از طرح پیشنهادی رئیس جمهور ترکیه در زمینه این بستر همکاری منطقه ای حمایت می کنیم؛ طرح ۳+۳. ارمنستان هنوز جوابی نداده است. خودتان شاهدید، باز هم موضعی غیرسازنده از سوی ارمنستان اما ما به کل از آن حمایت می کنیم و این طرح نه تنها برای ثبات بعد از جنگ، بلکه به طور کلی برای توسعه منطقه ای در حوزه ما اهمیت خواهد داشت.
علی اف ادامه داد: چون اگر ما بتوانیم این قالب همکاری را میان شش کشور منطقه ایجاد کنیم، تبدیل خواهد شد به تضمین اصلی برای ممانعت از هرگونه خصومت جدید، عامل مهمی برای همکاری منطقه ای خواهد شد و منافع زیادی از آن حاصل خواهد شد. فقط به منظور آغاز کردن ارتباطات که آذربایجان قویا از آن حمایت می کند، ما می توانیم فورا گردش معاملات میان کشورهای منطقه را افزایش دهیم، شاید بتوانیم تنها با آغاز ارتباطات هزاران شغل جدید ایجاد کنیم.
او همچین گفت: اما اگر بتوانیم تجارت دوجانبه را ارتقا دهیم، اگر بر پویایی مثبت تمرکز کنیم، منطقه ما از منطقه تنش به منطقه صلح و ثبات تغییر شکل خواهد داد.

اشتراک گذاری مطلب:

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این فیلد را پر کنید
این فیلد را پر کنید
لطفاً یک نشانی ایمیل معتبر بنویسید.
برای ادامه، شما باید با قوانین موافقت کنید

دسته بندی ها

آخرین ملک ها