فستیوال خرید استانبول

احتمالا تا به حال نام بلک فرایدی (Black Friday)، به گوشتان خورده است. بلک فرایدی یا همان جمعه سیاه که هرساله در آخرین جمعه ماه نوامبر که مصادف با 29 نوامبر برابر با 8 آذر، در کشورهای مختلف جهان برپا می شود، بزرگ ترین روز حراجی در دنیا و از محبوب ترین روزها برای کسانی ست که عاشق خرید کردن هستند. ترکیه نیز از جمله کشورهایی است که حراج «جمعه سیاه» در آن برگزار می شود؛ اما جمعه سیاه در ترکیه، با سایر کشورهای جهان دارای تفاوت هایی می باشد. جمعه سیاه در شهرهای بزرگی چون: استانبول، آنکارا، ازمیر و …، از 29 نوامبر آغاز و به مدت یک هفته ادامه پیدا می کند، به همین خاطر ازدحام جمعیت در فروشگاه های این شهر کمتر از مغازه های سایر کشورهاست. در طی این یک هفته، اغلب می توانید کالاهای موردنظرتان را از مراکز خرید این شهرها، با 50 تا 70 درصد تخفیف خریداری کنید. مهمترین تفاوت بلک فرایدی در استانبول، آنکارا، ازمیر و …، با سایر شهرها و کشورهای جهان این است که پس از گذشت 1 هفته از شروع آن، حراج ها همچنان دایر و به پایان نمی رسند و علاقه مندان همچنان هم می توانند از تخفیف ها دلخواهشان استفاده کنند؛ ولی باید بدانید پس از پایان این یک هفته، تخفیف کالاها از 70 درصد به 20 تا 30 درصد کاهش پیدا می کنند. در این مطلب نیز توضیح دادیم که از کدام شهرهای ترکیه خریدهای اینترنتی بیشتری انجام می شود. با توجه به علاقه زیاد ایرانی ها به سفر و خرید از شهرهایی چون: استانبول، آنکارا، ازمیر و …، در طی این حراج های همگانی، تورهای مسافرتی زیادی به مقصد آنها برپا می شود که بسیار شلوغ و پرطرفدار می باشند. اگر شما نیز علاقه مند به استفاده از مزایایی جمعه سیاه در این شهرها می باشید، بهتر است برای جا نماندن از این فرص مناسب، همین حالا نسبت به خرید بلیط هواپیما و هتل محل اقامتتان، اقدام کنید؛ زیرا هفته جمعه سیاه از 2 آذر در ترکیه آغاز خواهد شد.

فستیوال خرید استانبول 

برندهای مطرح در بلک فرایدی

در هر سال شرکت ها، وب سایت ها و برندهای مختلف، برای بالا بردن میزان فروششان و همچنین رضایت بیشتر مردم، به محصولات مشخصی، تخفیف های ویژه ای را اعمال می کنند. مردم نیز با آگاهی از محصولات معرفی شده و همچنین تخفیف های آنها، اقدام به خرید در این روز هیجان انگیز می کنند.

با توجه به اینکه هرساله فهرست برندهای داری تخفیف و میزان آنها بسته به نیاز مردم و نوآوری شرکت های تولیدکننده متفاوت می باشد، در لینک زیر سایت ها، محصولات و برندهایی که دارای تخفیفات ویژه هستند، برای علاقه مندان ارائه شده است.

 

بزرگ ترین روز حراج در دنیا

خرید همیشه لذت بخش بوده و در چند دهه اخیر به دلیل مصرف گرا شدن جوامع، خرید به نوعی تفریح و حتی یک نیاز تبدیل شده است. بسیاری از افراد، خرید را صرفا به خاطر خودِ خرید و نه به دلیل نیازی که به کالاهای احساس می کنند، دوست دارند. از همین رو، جای تعجب نیست که کم کم روزی تحت عنوان بلک فرایدی به وجود، و بزرگترین روز حراج در دنیا نامیده شود. در این روز فروشگاه و مراکز خرید مختلف، محصولاتشان را با تخفیف هایی فوق العاده ای ارائه می کنند که همین موضوع، باعث استقبال گسترده از این روز شده است. اما بلک فرایدی یا جمعه سیاه از چه روزی آغاز شده است؟ برای صحبت در این مورد، باید به آمریکای شمالی برویم؛ چرا که «جمعه سیاه» از این کشور شروع شده و کم کم به سرتاسر دنیا راه پیدا کرده است.

 

تاریخچه بلک فرایدی یا جمعه سیاه

در ایالات متحده، جمعه سیاه یا بلک فرایدی به فردای روز شکرگزاری گفته می شود که از سال 1952، این روز در این کشور به عنوان شروع فصل خرید کریسمس، محسوب می شود. البته، جالب است بدانید اصطلاح بلک فرایدی در دهه 1980 کم کم متداول و در مورد آن به کار رفت. در 24 سپتامبر 1869، دو دلال به نام های «جی گولد» و «جیمز فیسک» با خرید و فروش های عمده، فراز و فرودهای شدیدی در قیمت طلا به وجود آوردند. در نتیجه، بازار سهام با سقوط زیادی مواجه شد و قیمت ها تا 20% کاهش پیدا کردند. نوسانات قیمت طلا باعث شد روند کاهش قیمت ها تا 50% نیز، ادامه پیدا کنند. این دو نفر توانستند بی آن که مجازات شوند، سود کلانی به دست آورده و قسر در بروند؛ اما خسارتی که به فروشگاه ها و خرده فروشان وارد شد، موجب پیدایش اصطلاح «جمعه سیاه یا بلک فرایدی» گردید.

فستیوال خرید استانبول

امروزه جمعه سیاه برخلاف تاریخچه اش، روز هیجان انگیزی برای خریداران است و بسیاری از مشتریان، از ساعت ها قبل در صف های طویل مراکز خرید و فروشگاه ها منتظر می مانند تا در اولین ساعات، وارد فروشگاه شده و محصولات مورد نظرشان را خریداری کنند. در این روز، مراکز خرید، فروشگاه ها و خرده فروشان، از صبح خیلی زود حتی پیش از طلوع آفتاب، شروع به کار می کنند و تخفیف های قابل توجهی روی محصولاتشان می گذارند. با وجودی که جمعه سیاه در آمریکا تعطیل رسمی نمی باشد، اما بسیاری از شرکت ها و ادارات به کارمندانشان اجازه می دهند برای خرید و استفاده از حراج های فوق العاده، این روز مرخصی بگیرند. البته توضیحات دیگری نیز برای اصطلاح بلک فرایدی وجود دارد که منطقی به نظر می رسد. حسابداران معمولا در اسناد و مدارک خود، ضرر و زیان را با رنگ قرمز و سود را با رنگ سیاه مشخص می کنند؛ به این ترتیب، فروشگاه ها که در طول سال سود چندانی نداشته اند (و به اصطلاح قرمز بوده اند)، فرصت این را پیدا می کنند تا با اعمال تخفیف های قابل توجه، به سود بالایی دست پیدا کنند (و سیاه شوند!). بنابراین، بسیاری معتقدند به این دلیل به روز جمعه بعد روز شکرگزاری، بلک فرایدی نام گذاری شده است. [irp posts=”44762″ name=”سرمایه گذاری در انرژی خورشیدی”]

مراکز خرید ازمیر

ازمیر به عنوان سومین شهر بزرگ ترکیه و از فعال ترین مناطق تجاری و اقتصادی منطقه اژه، دارای مراکز خرید بزرگ و متنوعی است که بسیاری از احتیاجات مردم این شهر را برآورده می کند. مهمترین این مراکز خرید شامل:

  1. مرکز خرید کیدز مال بورنوا
  2. مرکز خرید Selway Outlet
  3. مرکز خرید Forum Bornova
  4. مرکز خرید Agora
  5. مرکز خرید اوپتیموم سنتر

اشتراک گذاری مطلب:

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این فیلد را پر کنید
این فیلد را پر کنید
لطفاً یک نشانی ایمیل معتبر بنویسید.
برای ادامه، شما باید با قوانین موافقت کنید

آخرین ملک ها