قبرس شمالی بهتره یا جنوبی

قبرس شمالی یا جنوبی

قبرس شمالی یا جنوبی

تفاوت قبرس شمالی با جنوبی

قبرس شمالی کجاست؟

قبرس در واقع جزیره بزرگی است که به 2 بخش شمالی و جنوبی تقسیم شده و اولین چیزی که باید در پاسخ به اینکه قبرس شمالی کجاست گفت، مربوط به همین مورد بوده که این منطقه بخشی از یک جزیره بزرگ‌تر است.

جزیره‌ای زیبا که در بخشی از دریای مدیترانه قرار دارد و مطابق با نقشه از شمال با ترکیه، از جنوب با مصر، در بخش شرقی با کشور سوریه و همسایه غربی قبرس نیز یونان است.

برای معرفی کامل قبرس شمالی بهتر است بدانید که این منطقه مساحتی بالغ بر 3354 کیلومتر دارد و جمعیت آن نیز در حدود 330 هزار نفر برآورد می‌شود.

یادتان باشد در زمان بررسی اینکه قبرس شمالی کجاست، به تفاوت‌های بین بخش شمالی و جنوبی نیز دقت داشته باشید تا درک این مسئله که قبرس شمالی بهتره یا جنوبی برای شما آسان‌تر باشد.

در رابطه با عضویت قبرس شمالی در اتحایه اروپا باید بدانید که چنین چیزی وجود ندارد اما با توجه به اینکه قبرس جنوبی از سوی اتحادیه اروپا به رسمیت شناخته می‌شود از نظر شرایط مهاجرتی و زندگی قوانین سخت‌گیرانه‌تری را برای افراد خارجی ارائه می‌دهد.

از نظر شرایط آب‌وهوایی نیز هر 2 بخش برای زندگی و مسافرت شرایط یکسانی دارند، از سوی دیگر خدمات بهداشتی که در قبرس جنوبی برای شهروندان ارائه می‌شود رایگان است.

در بخش شمالی نیز می‌توانید با هزینه‌ای مناسب و به‌صرفه به بسیاری از کلینیک‌ها و مراکز درمانی دسترسی داشته باشید، از طرفی باید این را هم در نظر بگیرید که شاخص جرم و جنایت نیز در این منطقه درصد پایین‌تری را به خود اختصاص می‌دهد.

علاوه‌بر این موارد، باید این را در نظر بگیرید که مقایسه میان بخش شمالی و جنوبی قبرس از نظر جنبه‌های مختلفی امکان‌پذیر است که برخی از مهم‌ترین موارد عبارت‌اند از:

  • دریافت ویزا: ایرانیان برای سفر تفریحی به بخش شمالی قبرس نیازی به دریافت ویزا پیش از سفر ندارند اما برای بخش جنوبی این‌طور نیست و شما باید نسبت به دریافت روادید اقدام کنید.
  • واحد پول: در بخش شمالی واحد پول رسمی لیر است اما هنگام حضور در قبرس جنوبی پرداخت هزینه‌های مختلف با استفاده از یورو انجام می‌شود.
  • زبان: زبان مردم در بخش شمالی قبرس ترکی استانبولی و انگلیسی است اما ساکنان شهرهایی که در بخش جنوبی هستند به زبان یونانی و انگلیسی صحبت می‌کنند.
  • هزینه سفر: به‌طور کلی برای سفر تفریحی و زندگی در قبرس جنوبی باید هزینه‌های بیشتری را بپردازید.
  • دین و مذهب: اکثر کسانی که در بخش شمالی سکونت دارند مسلمان بوده، درحالی‌که مردم قبرس جنوبی پیرو مسحیت هستند.
  • تحصیلی: دانشگاه‌های متعدد در قبرس شمالی در مقایسه با واحدهای آموزشی جنوب، از نظر بین‌المللی اعتبار بیشتری دارند.

اشتراک گذاری مطلب:

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این فیلد را پر کنید
این فیلد را پر کنید
لطفاً یک نشانی ایمیل معتبر بنویسید.
برای ادامه، شما باید با قوانین موافقت کنید

دسته بندی ها

آخرین ملک ها