تهران- ایرنا- قطار ترانزیتی پاکستان- ایران- ترکیه که حرکت آن با همکاری راه آهن‌های سه کشور از سر گرفته شده است، امروز وارد کشور شد.

به گزارش روز یکشنبه خبرنگار اقتصادی ایرنا، قطار کریدور ITI (اسلام‌آباد- تهران- استانبول) در ۳۰ آذرماه ۱۴۰۰ با حضور مقام‌های عالی رتبه پاکستان، سفرای ایران، ترکیه، قزاقستان و ازبکستان در اسلام آباد، حرکت خود را به سمت ایستگاه راه آهن زاهدان آغاز و امروز وارد کشور شد.

«امین پوربرخورداری» مدیرعامل شرکت رسان ریل پارس در این باره به خبرنگار اقتصادی ایرنا اظهار داشت: در راستای فعال شدن این کریدور در نخستین مرحله، این واگن‌ها با ورود به ایستگاه زاهدان، پس از انجام عملیات گمرکی و انتقال محموله از واگن‌های پاکستانی به واگن اروپایی، از زاهدان به سمت مرز ریلی ایران و ترکیه (رازی) حرکت خواهد کرد و مقصد نهایی این محموله، آنکارا خواهد بود.

وی افزود: عملیات این پروژه با هماهنگی راه آهن‌های ایران، ترکیه و پاکستان و همچنین سفارتخانه‌های ایران، پاکستان و ترکیه و دبیرخانه سازمان اکو در تهران، در حال انجام است.

مدیرعامل شرکت رسان ریل پارس گفت: با توجه به فعال شدن این کریدور پس از گذشت یک دهه و همچنین با توجه به امن‌تر بودن و مقرون به صرفه‌تر بودن هزینه‌های حمل ریلی در مقایسه با حمل دریایی و جاده‌ای، امیدواریم با تحقق حمل ریلی این پروژه، حمل‌ونقل ریلی بین‌المللی و حمل ترانزیتی این کریدور بیش از پیش توسعه یابد.

به گزارش ایرنا، در سال جاری با هدف توسعه حمل و نقل بین المللی، حمل ترانزیتی کانتینری از مبدا فنلاند به مقصد هندوستان از طریق ایران انجام شد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *