قوانین خرید ملک در قبرس شمالی و دریافت کارت اقامت

قوانین خرید ملک در قبرس شمالی و دریافت کارت اقامت 

قوانین خرید ملک در قبرس شمالی و دریافت کارت اقامت

مهم‌ترین قانونی که در این زمینه وجود دارد پرداخت حق تمبر پس از گذشت 21 روز از امضای قرارداد و ثبت آن در دفتر ثبت اسناد است. با رعایت قوانین خرید ملک می‌توانید به‌راحتی و در کوتاه‌ترین زمان ممکن انواع کارت اقامت در قبرس شمالی را دریافت کنید.

اخذ شهروندی و اقامت دائم در قبرس زمانی امکان‌پذیر است که شما از شرایط و قوانینی که این کشور وضع کرده به‌طور کامل اطلاع داشته باشید. همچنین آگاهی از شرایط و قیمت زمین در قبرس شمالی نیز لازم است تا بتوانید با یک برنامه‌ریزی کامل برای ارسال درخواست خود اقدام کنید.

قوانین و شرایطی در قبرس وجود دارد که آگاهی از آنها برای هر فرد ساکن در قبرس یا شخصی که قصد مهاجرت به این کشور را دارد لازم است این موارد عبارت‌اند از:  

  • فرد متقاضی و همسرش باید بیانیه امضا شده‌ای ارائه دهند که نشان‌دهنده عدم تمایل آنها برای کارمندشدن در قبرس باشد. 
  • امکان ثبت نام فرد متقاضی و همسرش در شرکت به‌عنوان مدیر و سهام‌دار وجود دارد. 
  • افراد درخواست‌دهنده باید گواهی عدم سوء پیشینه ارائه دهند. 
  • افرادی که درخواست اقامت از طریق خرید ملک در قبرس شمالی را دارند باید حداقل در هر 2 سال، 2 بار از ملک خود دیدن کنند. 
  • فرزندان متقاضی که بین 18 تا 25 سال سن دارند و از نظر مالی به والدین خود وابسته هستند نیز می‌توانند درخواستی مبنی بر دریافت اقامت ارسال کنند.

شرایط خرید ملک در قبرس شمالی  

داشتن بودجه کافی و طی کردن مراحل قانونی از مهم‌ترین این شرایط به‌حساب می‌آیند. شرط سنی نیز در این نوع سرمایه‌گذاری وجود دارد و تنها افراد بالای 18 سال می‌توانند برای خرید ملک در قبرس شمالی اقدام کنند.

از دیگر شرایط موجود در این کشور باید به امکان خرید تنها یک ملک توسط شخص اشاره کرد. یعنی هر شخص یا زوج تنها می‌توانند یک ملک در قبرس شمالی خریداری کنند. همچنین با باقی سرمایه می‌توان شرکتی ثبت کرد یا اوراق بهادار خرید.

در رابطه با شرایط و قیمت مغازه در قبرس شمالی نیز باید گفت قبل از دریافت اقامت می‌توانید مغازه خریداری کنید و آن را اجاره دهید. اما به‌طور کلی شروع فعالیت تجاری در این کشور زمانی امکان‌پذیر است که اقامت آن را اخذ کرده باشید. 

در کنار توجه به شرایط خرید ملک در قبرس شمالی باید انواع سند خانه در قبرس شمالی را نیز بشناسید. از این اسناد می‌توان به سند کلی ترکیش، سند ملکی معاوضه‌ای، سند ملکی خرجی، سند ملکی معلق و سند ملکی تخصیص اشاره کرد. هر کدام از این سندها ویژگی‌های خاص خود را دارند.

تفاوت قوانین اقامت خرید ملک در قبرس جنوبی و شمالی 

قبرس شمالی بهتره یا جنوبی ؟ این سوال می‌تواند سرمایه‌گذاران را با چالش مواجه کند. اگر به‌دنبال کشوری با ثبات اقتصادی بیشتر هستید قبرس جنوبی می‌تواند گزینه خوبی باشد اما قوانین سخت‌گیرانه‌تری نیز روبه‌روی شما قرار می‌گیرد. 

در مقابل قبرس شمالی برای افرادی با بودجه محدودتر که به‌دنبال فضایی زیبا برای زندگی هستند مناسب‌تر است. همچنین این کشور در زمینه اخذ ویزا معمولا آسان می‌گیرد و افراد می‌توانند در زمان‌های لازم به‌راحتی وارد خاک قبرس شمالی شوند.  

از نظر تعداد دانشگاه‌ با سطح علمی بالا باید گفت تقریبا این 2 بخش یا یکدیگر تناسب دارند اما اگر بخواهیم از نظر هزینه و راحتی در قوانین پذیرش بررسی کنیم باید گفت قبرس شمالی گزینه مناسب‌تری به‌خصوص برای ایرانی‌ها است. 

در کنار ثبات بالای اقتصاد در قبرس جنوبی باز هم میزان درآمد و هزینه زندگی در بخش شمالی تناسب برای افراد تناسب بیشتری دارد. همچنین مالیات دریافتی در قبرس شمالی نسبت به بخش جنوبی کم‌تر است. 

اشتراک گذاری مطلب:

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این فیلد را پر کنید
این فیلد را پر کنید
لطفاً یک نشانی ایمیل معتبر بنویسید.
برای ادامه، شما باید با قوانین موافقت کنید

آخرین ملک ها