قوانین کلی کشور قبرس شمالی

قوانین کلی کشور قبرس شمالی

قوانین کلی کشور قبرس شمالی

در بخش شمالی قبرس که منطقه‌ای آرام و بدون تنش محسوب می‌شود، قوانین کلی در زمینه‌های مختلفی وضع شده که مردم به‌خوبی آنها را رعایت می‌کنند و شامل موارد زیر است.

قوانین مهاجرت به قبرس شمالی

به‌طور کلی جمعیت کمی در این منطقه ساکن هستند، دانشگاه‌ها و مدارس کیفیت آموزشی بالایی دارند و از طرفی دولت موقعیت‌های شغلی مختلفی را فراهم می‌کند.

در ضمن سیاست‌مداران این کشور قصد دارند تا با وضع قوانینی در رابطه با جذب سرمایه‌های خارجی به توسعه زیرساخت‌ها بپردازد، به همین دلیل مهاجرت به قبرس شمالی در چند سال گذشته طرفداران زیادی پیدا کرده است.

قوانین کار در قبرس شمالی

معمولا قوانینی که در این منطقه برای اعطای شغل به افراد خارجی در نظر گرفته می‌شود با توجه به مدارک تحصیلی و میزان مهارت است، برای این منظور در صورتی می‌توانید در قبرس کار کنید که حرفه خاص و مدرک معتبری در اختیار داشته باشید.

افرادی که با دریافت مجوز کار وارد این کشور می‌شوند، براساس قوانین می‌توانند از حق بیمه نیز برخودار شوند. میزان حقوق دریافتی نیز در هر سال مطابق با مقرارت تغییر می‌کند.

ساعت کاری در ادارات دولتی و خصوصی نیز تا حدودی با یکدیگر متفاوت است، روزهای کاری در این کشور از ددوشنبه تا جمعه بین ساعت‌های 7:30 تا 16 است.

از طرفی در بخش خصوصی ممکن است هر شرکت ساعت کاری خاصی را برای خود در نظر بگیرید که معمولا شامل 8 تا 13 و 15 تا 18 است و با توجه به تغییر فصل نیز بالا و پایین می‌شود.

چه کارهایی باید در قبرس شمالی انجام داد؟

پیداکردن شغل مناسب در این کشور کار چندان سختی نیست اما برای این منظور باید از طریق سایت‌های اینترنتی یا با حضور در این کشور نسبت به انجام این کار اقدام کنید.

از سوی دیگر میزان نرخ بیکاری در این منطقه خیلی کم است و برخی از حرفه‌های مورد نیاز نیز شامل حسابدار، مهندس آی‌تی، داروساز، پزشک، پرستار، توسعه‌دهنده نرم‌افزار و مهندس صنایع می‌شود.

قوانین رانندگی در قبرس

برای کسانی که با هدف گرفتن اقامت به‌دنبال کسب اطلاعاتی درباره این هستند که قبرس شمالی کجاست، با توجه به اینکه حمل‌ونقل عمومی در این کشور پیشرفت زیادی ندارد می‌توانند با صرف هزینه‌ای مناسب ماشین خریداری کنند و به رانندگی بپردازند.

در این مورد باید به قوانینی که در رابطه با رانندگی در این کشور وجود دارد پایبند باشید، یکی از مهم‌ترین شرایط برای افراد خارجی در اختیار داشتن گواهینامه بین‌المللی است.

یکی دیگر از نکاتی که باید در این رابطه مد نظر قرار دهید، این است که برخلاف ایران جهت حرکت خودروها به سمت چپ است. دیگر قوانین نیز مطابق با اصول رهنمایی و رانندگی باید رعایت شود.

قوانین تحصیل در قبرس شمالی

پیشرفت بخش شمالی قبرس در زمینه ارائه آموزش‌های عالی باعث می‌شود تا افراد زیادی برای دریافت ویزای تحصیلی اقدام کنند که اگر یکی از قوانین مورد نیاز برای این منظور در برخی از دانشگاه‌ها رائه مدارک تحصیلی است.

در رابطه با قوانین تحصیلی برای افراد خارجی، کسانی که می‌خواهند در دوره کارشناسی حضور داشته باشند باید مدرک ددیپلم را ارائه دهند و از طرفی شرط معدل نیز برای آنها مطرح نیست. 

در ضمن کسانی که به‌عنوان دانشجو در یکی از دانشگاه‌های قبرس پذیرفته می‌شوند این امکان را دارند تا در حین تحصیل برای تامین بخشی از هزینه‌های خود، کار پاره‌وقت انجام دهند.

نحوه تحصیل در مدارس و دانشگاه های کشور قبرس شمالی

مدارس قبرس از سطح ابتدایی تا دبیرستان از خدمات آموزشی بسیار مناسبی برخودار هستند و شهروندان این کشور می‌توانند به‌صورت رایگان از این امکانات در مدرسه‌های دولتی بهره‌مند شوند.

برای افراد خارجی که در این منطقه سکونت دارند امکان ثبت‌نام در مدارس خصوصی و استفاده از آموزش از طریق زبان انگلیسی وجود دارد که هزینه مورد نیاز نیز به‌صورت سالیانه متغیر خواهد بود.

برای تحصیل در دانشگاه‌های این کشور باید در ابتدا مدارکی مانند سوابق تحصیلی، انگیزه‌نامه و پاسپورت با تاریخ اعتبار 2 سال را در اختیار داشته باشید و بعد از آن برای دریافت ویزای تحصیلی اقدام کنید.

قوانین اجتماعی و مدنی

در این منطقه تاکید زیادی بر حفظ ارزش انسانی و عدم تبعیض می‌شود، بر همین اساس پرداختن به مسائل اجتماعی به‌عنوان یک اصل مهم به‌شمار می‌رود که بسیاری از ساکنان از آن پیروی می‌کنند.

از طرفی در اداران دولتی و خصوصی، قوانین اجتماعی به‌صورتی در نظر گرفته می‌شود تا حقوق همه افراد شاغل در این نظام به‌درستی رعایت شود. از همین رو حفظ احترام در مدرسه و خانواده برای دولت و ملت این کشور بسیار حائز اهمیت است.

قوانین مربوط به بهداشت و درمان

خدماتی بهداشتی که در این منطقه ارائه می‌شود در 2 گروه دولتی و خصوصی قرار دارد، در همین راستا شهروندان و افرادی که از بیمه‌نامه معتبر برخودار هستند می‌توانند از خدمات درمانی رایگان دولت استفاده کنند.

از سوی دیگر نیز می‌توان این‌طور گفت که خدمات بخش خصوصی شامل مراقبت‌های شخصی‌‌تر می‌شود که مدت‌زمان انتظار کم‌تری را برای افراد به‌دنبال دارد.

اشتراک گذاری مطلب:

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این فیلد را پر کنید
این فیلد را پر کنید
لطفاً یک نشانی ایمیل معتبر بنویسید.
برای ادامه، شما باید با قوانین موافقت کنید

دسته بندی ها

آخرین ملک ها