ماهواره ترکست 5A ترکیه با حضور اردوغان مورد بهره‌برداری قرار گرفت

رئیس جمهور ترکیه در مراسم راه اندازی ماهواره Türksat 5A تاکید کرد در میان 10 کشور برتر حوزه ارتباطات ماهواره‌ای در جهان قرار خواهیم گرفت.

آنکارا/ خبرگزاری آناتولی

رجب طیب اردوغان، رئیس جمهور ترکیه در مراسم راه‌اندازی ماهواره TÜRKSAT 5A که در پردیس گل‌باشی ترک‌ست برگزار شد، حضور یافت.

وی در سخنرانی خود ابراز امیدواری کرد که راه اندازی این ماهواره برای کشور، مردم و تمامی حوزه‌هایی که از آن بهره خواهند برد، مایه خیر و برکت باشد.

اردوغان در ادامه گفت: ماهواره TÜRKSAT 5A ماه ژانویه با موشک فالکون 9 به فضا پرتاب شده و اوایل ماه مه در مدار قرار گرفت. این ماهواره پس از یک آزمایش طولانی و آماده سازی به مرحله خدمات‌رسانی رسید.

وی همچنین تصریح کرد: ترکیه در میان 10 کشور برتر حوزه ارتباطات ماهواره‌ای در جهان قرار خواهد گرفت.

اردوغان ضمن اشاره به اینکه مراحل طراحی و تولید ماهواره TÜRKSAT 5B با موفقیت به پایان رسیده و آزمایشات آن ادامه دارد، گفت: در نظر داریم این ماهواره را در سه ماهه پایانی سال به فضا ارسال کنیم.

وی خاطرنشان کرد: ظرفیت ماهواره TÜRKSAT 5B از ظرفیت تمامی ماهواره های کنونی کشور بیشتر است و با آغاز بهره برداری از آن ظرفیت ارتباطی کشور 15 برابر افزایش خواهد یافت.

رئیس جمهور ترکیه تاکید کرد: قصد داریم ماهواره «ترک‌ست 6A» را که در مرحله آزمایش است، سال آینده به فضا پرتاب کنیم.

وی همچنین از انتشار طرح راهبردی بر مبانی حمایت از نوآوری، توسعه قابلیت‌های تکنولوژیک کشور و هوش مصنوعی آماده شده در آینده نزدیک خبر داد.

رئیس جمهور ترکیه در پایان گفت: با درک این موضوع که ممکن است تهدیدات سایبری به یکی از بزرگترین تهدیدات علیه کشور تبدیل شوند، سازوکار قوی دفاع سایبری ایجاد خواهیم کرد.

 

اشتراک گذاری مطلب:

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این فیلد را پر کنید
این فیلد را پر کنید
لطفاً یک نشانی ایمیل معتبر بنویسید.
برای ادامه، شما باید با قوانین موافقت کنید

دسته بندی ها

آخرین ملک ها