مبارزه با جرائم سایبری محور دیدار وزرای کشور ازبکستان و ترکیه

وزرای کشور ازبکستان و ترکیه گسترش همکاری های دوجانبه در زمینه تامین نظم اجتماعی، هماهنگی فعالیت در حوزه مهاجرت، مبارزه با جرائم در فضای سایبری را بررسی کردند.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری فارس در تاشکند، «پولاد باباجان‌اف» وزیر کشور ازبکستان و «سلیمان سویلو» وزیر کشور ترکیه در شهر «آنکارا» گسترش همکاری‌های دوجانبه در زمینه تامین نظم اجتماعی، هماهنگی فعالیت در حوزه مهاجرت، مبارزه با جرایم در فضای سایبری و همچنین آموزش کارمندان حرفه‌ای را بررسی کردند.

در پایان این گفت و گوها دو سند از جمله پروتکلی در مورد ارائه متممات به قرارداد همکاری دوجانبه در زمینه مبارزه با جرائم و پروتکل دیگری در مورد سازماندهی دوره‌های بازآموزی در حوزه حفظ نظم امضا شد.

علاوه بر این، هیئت ازبکستان با روسای بخش مبارزه با جرایم سایبری، آکادمی پلیس ملی، اداره کل امنیت وزارت کشور ترکیه، اداره عملیات ویژه‌ای پلیس ملی و همچنین اداره کل مهاجرت دیدار و گفت و گو کرد.

هیئت ازبکستان در چارچوب این سفر همچنین با فعالیت مرکز مدیریت ساختارهای نیروی«GIMAR» و کارخانه تولید لباس‌های ویژه برای کارمندان وزارت کشور ترکیه نیز آشنا شدند.

برنامه ریزی شده هیئت وزارت کشور ازبکستان در چارچوب این سفر به ترکیه همچنین با مقامات پلیس شهر «استانبول» نیز دیدار کنند و شناسایی و پیشگیری از جرایم را مورد بررسی قرار دهند.

ترکیه یکی از مهم‌ترین همکاران تجاری ازبکستان در منطقه محسوب می‌شود.

مبادلات بازرگانی این دو کشور در سال 2020 میلادی در سطح 2 میلیارد و 100 میلیون دلار بوده است.

هم اکنون در ازبکستان بیش از 1611 شرکت مشترک با سرمایه سرمایه گذاران ترکیه فعالیت می‌کنند.

امروز در ازبکستان با حضور شرکت‌ها و بانک‌های ترکیه طرح‌های بزرگی از جمله تولید فناوری‌های پیشرفته، زیربناهای مدرن انرژی، حمل و نقلی و مخابراتی، نظامی و گردشگری اجرا می‌شود.

ترکیه استقلال این کشور را در تاریخ 16 دسامبر سال 1991 میلادی به رسمیت شناخت و در تاریخ 4 مارس سال 1992 میلادی روابط دیپلماتیک برقرار کرده است.

مبارزه با جرائم سایبری محور دیدار وزرای کشور ازبکستان و ترکیه

مبارزه با جرائم سایبری محور دیدار وزرای کشور ازبکستان و ترکیه

مبارزه با جرائم سایبری محور دیدار وزرای کشور ازبکستان و ترکیه

اشتراک گذاری مطلب:

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این فیلد را پر کنید
این فیلد را پر کنید
لطفاً یک نشانی ایمیل معتبر بنویسید.
برای ادامه، شما باید با قوانین موافقت کنید

دسته بندی ها

آخرین ملک ها