مجیدی: هر بازیکنی ناراحت است به خانه برود/ نمی‌خواستم در انتقال قایدی خودخواه باشم

سرمربی استقلال از عملکرد مدیریت باشگاه در فصل نقل و انتقالات تشکر کرد.

به گزارش ایسنا، فرهاد مجیدی، سرمربی استقلال در نخستین تمرین تیمش پس از پایان فصل ۱۴۰۰-۹۹ درباره فعالیت باشگاه در فصل نقل و انتقالات اظهار کرد: از مدیریت باشگاه یعنی آقای مددی و آقای ملکیان تشکر می‌کنم که برای جذب بازیکنان مدنظر ما نهایت همکاری را کردند و ما تمام بازیکنان مدنظرمان یعنی زبیر، آقاسی و حسین‌زاده را ثبت کردیم و با چهار بازیکن دیگر توافق کردیم که در دفتر باشگاه با آن‌ها قرارداد خواهیم بست.

جواد زرینچه دیروز (سه‌شنبه) در باشگاه استقلال حضور پیدا کرد و پس از دریافت حکم سرپرستی با چهره‌ای ناراحت از باشگاه خارج شد و در نهایت دیشب از سمتش استعفا داد. به نظر می‌رسید دلیل ناراحتی زرینچه، اعلام موضع فرهاد مجیدی مبنی بر این‌که تنها با فرزاد، برادرش همکاری می‌کند، بوده است. او در واکنش به این موضوع گفت: من شخصا آقای زرینچه را دوست دارم و سالی که به استقلال آمدم، آقای زرینچه کاپیتان تیم بودند. آقای ملکیان چند روز پیش به من گفتند که می‌خواهند آقای زرینچه را به عنوان سرپرست انتخاب کنند که من از این موضوع استقبال کردم. من آقای زرینچه را در باشگاه دیدم و جلسه‌ی خوبی داشتیم ولی نمی‌دانم چه اتفاقی افتاد که او از سمتش کناره‌گیری کرد.

سرمربی استقلال درباره عملکرد برادرش در تیم توضیح داد: واقعا می‌خواهم تشکر ویژه‌ای از فرزاد کنم. من و فرزاد از فرزندان استقلال هستیم و مهم نیست که چه سمتی در باشگاه داریم و همیشه در خدمت استقلال هستیم. آقا فرزاد هم این فصل در کنار ما خواهد بود و مهم نیست چه پست و مقامی داشته باشد. او همه تلاشش را می‌کند و من بابت این موضوع از او ممنون هستم.

مجیدی در ادامه درباره انتقال قایدی به الاهلی امارات گفت: هیچ مربی‌ای نمی‌خواهد بهترین بازیکنش را از دست بدهد. تنها عبارتی که می‌توانم راجع به این موضوع بگویم این است که مهدی واقعا نه تنها بهترین بازیکنم بود بلکه از نظر اخلاقی هم بهترین بود. مهدی قلب من بود. شما احساس کنید که قلب من از من جدا شده است. ولی در ماجرای مهدی نمی‌توانستم خودخواه شوم. او فوتبالیست جوانی است که قراردادی از خارج از کشور برایش آمد. بالاخره فوتبالیست‌ها در مدتی که بازی می‌کنند باید زندگی آینده‌شان را تامین کنند. من در دوبی با مهدی صحبت کردم و دیدم روحیه‌اش این است که در دوبی بازی کند و من نمی‌خواستم در این قضیه خودخواه باشم و او را مجبور به ماندن در استقلال بکنم. او بازیکن تاثیرگذار استقلال بود و واقعا وقتی در جلساتم با هیات مدیره راجع به او صحبت می‌کردم، می‌گفتم که جانشینی برای مهدی در فوتبال ایران نمی‌توانیم پیدا کنیم. از نظرم مهدی بهترین وینگر فوتبال ماست و مثل او نداریم. اختلاف سنی من و مهدی زیاد نیست ولی من مثل برادر کوچکترم دوستش دارم و واقعا برایم سخت بود که بدون مهدی ادامه دهد.

او افزود: من نمی‌خواستم در این قضیه خودخواه باشم و آینده بازیکن را در نظر گرفتم. باتوجه به این که این قرارداد برای باشگاه هم از نظر مالی خوب بود و باشگاه‌ هم یکسری از بدهی‌هایش را از این انتقال پرداخت می‌کند، موافقت کردم. من می‌خواهم بگویم که در قضیه مهدی نخواستم خودخواهانه عمل کنم. آینده و زندگی مهدی باید در زمانی که بازی می‌کند تامین شود و پیشنهاد خوبی از الاهلی برای او آمد. باتوجه به شناختی که از الاهلی دارم چون خودم در آن‌جا بازی کردم و با این تیم قهرمان لیگ امارات شدم، آدم‌هایی که در این باشگاه هستند از بهترین و مثبت‌ترین آدم‌هایی که در فوتبال دیدم هستند و برای مهدی در این باشگاه آرزوی موفقیت می‌کنم. این را به هواداران استقلال می‌گویم که قلب و روح مهدی با استقلال است و او را هیچوقت از استقلال جدا نمی‌بینم.

وی درباره کمک به مدیریت باشگاه استقلال برای عقد قرارداد گفت: هر روز که به اینجا بیایید، من واقعیت را می‌گویم. آقای مددی و ملکیان کمال همکاری را کردند. من دیدم اگر بتوانم کمک کنم، این کار را انجام می‌دهم. قبلا در همین جا هم گفتم که دوست ندارم بازیکنی جدا شود. یک سری از بازیکنان شرایط ما را قبول و برخی هم قبول نکردند و در تمرین حاضر نیستند. اگر توافق نهایی با این چهار بازیکنی که می‌گویم انجام شود، تمام نفرات مدنظر من جذب شده‌اند. با توجه به قراری که با بازیکنان داشتیم، باشگاه به من تعهد داده که دو بازیکن خارجی در پست آقای قایدی جذب شود.

مجیدی درباره وجود اسامی برخی از بازیکنان در فهرست مدنظر او گفت: جعفر سلمانی، شیبما، ابوالفضل جلالی و صالح حردانی چهار بازیکن مدنظر من هستند که با باشگاه‌های خود قرارداد دارند و من به آقای مددی گفتم به طور رسمی و از طریق نامه‌نگاری با باشگاه‌ها این چهار بازیکن را جذب کنیم. بقیه بازیکنان ما قرارداد نداشتند و سه بازیکن جذب کردیم.

او درباره قرارداد با گابریل پین نیز اظهار کرد: امروز قرارداد آقای گابریل پین ارسال شده و به طور حتم به ما ملحق می‌شوند. ما تمرین امروز را هم با ایشان هماهنگ کرده‌ایم.

مجیدی درباره ناراحتی رشید مظاهری بعد از جلسه با مددی و حضور در تمرین تیم گفت: درباره حضور رشید مظاهری در تمرین استقلال به خود این بازیکن و باشگاه ارتباط دارد. آقای علیرضا رضایی با نظر من جذب شد و من اعتقاد زیادی به این دروازه‌بان دارم و اعتقاد دارم که می‌تواند در آینده دروازه‌بان تیم ملی شود.

وی درباره جذب رایان تفضلی از تیم انگلیسی گفت: او در فهرست مدنظر من حضور دارد اما انتقال این بازیکن مقداری مشکل است. ما پیشنهاد دادیم. باید بازیکنی بگیریم که بتوانیم بعدا دستمزدش را پرداخت کنیم.

سرمربی استقلال درباره تمدید نشدن قرارداد برخی از بازیکنان گفت: من اسم نمی‌برم. صادقانه می‌گویم وقتی بازیکن قرارداد ۵+ میلیاردی را رد می‌کند، اجازه نمی‌دهم و از آقای مددی هم خواهش می‌کنم یک ریال بیش‌تر از این مبلغ را پرداخت نکند. هر بازیکنی که به این تیم می آید باید به عشق هوادار هم بیاید. اجازه نمی‌دهم بازیکنی بیاید که فقط به دنبال پول است. اگر قرار است صحبت از عرق و تعصب شود، باید در قرارداد هم وجود داشته باشد. خودم به طور شخصی در جلسه بودم و با بازیکنان صحبت کردم و احساس کردم هیچ چیزی بالاتر از صداقت نیست. قرارداد آقای رضاوند، ریگی، مهدی‌پور و مهری یکسان است. هر بازیکنی که شرایط بهتری دارد و ناراحت است می‌تواند به خانه برود. من اجازه نمی‌دهم بازیکنی برای استقلال شرط بگذارد.

مجیدی درباره شرایط استقلال و شانس این تیم برای تقابل با الهلال عربستان گفت: صد درصد امیدوارم هستیم. من دو بازی الهلال را نگاه کردم. مطمئن باشید که حریف سختی برای الهلال خواهیم بود.

فرهاد مجیدی در ادامه صحبت‌هایش در واکنش به این صحبت که باتوجه به این که خود او تیم را بسته است، فشار بیشتری روی او است و باید نسبت به نتایج فصل بعد بیشتر پاسخگو باشد، بیان کرد: من نمی‌دانم منظورتان از کلمه فشار چیست. من باید کار خودم را انجام دهد و اجازه نمی‌دهم یک نفر در انتخاب و انتقال بازیکن دخالت کند. تمام اتفاقاتی که در باشگاه افتاده توسط من بوده و من شخصا به باشگاه لیست دادم و شخصا مذاکره کرده‌ام. فکر می‌کنم کار اصولی‌ای برای فصل آینده انجام شده است. بالاخره بازیکنانی هستند که باید استقلال را جوان‌تر کنند. مطمئن باشید که استقلال تیم خوبی در فصل آینده خواهد داشت.

او درباره حواشی‌ای که حضورش در دوبی برای انتقال قایدی به شباب الاهلی به همراه داشت، توضیح داد: همیشه در باشگاه استقلال یکسری آدم‌هایی هستند که وقتی از باشگاه بیرون می‌مانند، دوست ندارند باشگاه نتیجه بگیرد. من این را قبلا اعلام کردم. من نه به این حرف‌ها توجه می‌کنم و نه برایم مهم است. من کار خودم را انجام می‌دهم. خانواده من از سال ۲۰۰۱ در دوبی هستند و همیشه به دوبی می‌روم و می‌آیم. من در دوبی تنها یک جلسه با مهدی داشتم و با او تلفنی صحبت کردم. او گفت که دوست دارد در دوبی بماند و از من خواست که مخالف انتقال نشوم. من هم مهدی را دوست دارم و به خاطر آینده و زندگی‌اش مخالفت نکردم و موضوع را در اختیار باشگاه گذاشتم. حالا هر حرف و حدیثی درمی‌آید برایم مهم نیست. شایعاتی که هر روز بیرون می‌آید تاثیری در کار من ندارد. نه تنها تاثیری ندارد، بلکه انگیزه‌ام را برای کار دو برابر می‌کند. من امروز به بازیکنانم گفتم که این فصل برایم فصل مهمی است. من از خودم شروع می‌کنم و اگر فصل قبل به همکارانم می‌گفتم دو ساعت قبل از تمرین بیایند، این فصل می‌گویم سه ساعت قبل تمرین بیایند و جلسات‌مان را بیش‌تر می‌کنیم. خود من هم بیش‌تر کار تحقیقاتی و مطالعاتی می‌کنم، برای این که مربی تیم بزرگی هستم و این تیم‌ها هوادار دارد و می‌خواهم آن‌ها را خوشحال کنم.

مجیدی درباره تماس یکی از مربیان با بازیکن تحت قراداد استقلال اظهار کرد: من اشکالی نمی‌بینم و فوتبال حرفه‌ای است. ممکن است یک باشگاه براساس نیازش، پیشنهاد بهتری به یک بازیکن بدهد. من به بازیکنان خودم گفتم که اگر پیشنهاد بهتری دارید، بروید. ما هیچکس را در استقلال نگه نمی‌داریم. باشگاه استقلال انقدر بزرگ است که امکان ندارد که برای بازیکنی خواهش کنیم که نرود. هر بازیکنی که شرایط استقلال را نمی‌پذیرد، می‌تواند برود.

سرمربی استقلال در پاسخ به این سوال که آیا قاسمی‌نژاد هم‌چنان در لیست او حضور دارد، گفت: او از بازیکنان بسیار خوب لیگ است ولی برای این فصل در لیست من نیست.

مجیدی در ادامه در پاسخ به خبرنگار ایسنا درباره اعتراض هواداران به مدیریت باشگاه بیان کرد: من مربی تیم هستم. برای من فرقی نمی‌کند که چه کسی مدیرعامل تیم باشد. کار من در زمین چمن است. من باید تیمم را تمرین دهم و تمام تمرکزم روی مسائل فنی باشد. مدیریت باشگاه یکسری وظایف دارد که باید تعهداتش را انجام دهد تا اتفاقاتی که در این دو، سه سال برای باشگاه و بازیکنان افتاده، رخ ندهد. شما در حال حاضر درباره نقل و انتقالات گفتید، من هم گفتم باشگاه نهایت همکاری را در جذب هر بازیکن انجام داده است. من با هواداران استقلال صادق هستم و هر اتفاقی بیفتد در عین صداقت به آن‌ها می‌گویم. یک موقعی به تیم نمی‌رسیدند و ما عنوان کردیم. الان هم باشگاه مدیریت کرده و قرارداد بازیکنان امضا می‌شود. من می‌دانستم که چند بازیکن ما پیشنهاد بالاتری از تیم‌های دیگر دارند ولی به خاطر استقلال قرارداد پایین‌تر امضا کردند. کار من در زمین چمن است و اجازه دهید تمرکزم روی این موضوع باشد و اجازه نمی‌دهم این صحبت‌ها تمرکز من را به هم بزند.

مجیدی درباره میری بیان کرد: من واقعا فراموش کردم. من قبلا هم گفتم که آقای میری بیش‌تر از تعهداتش عمل کرده و الان هم خیلی به ما کمک کرده که قرارداد بازیکنان را ببندیم. من از آقای میری تشکر می‌کنم که خارج از قراردادشان آمدند و این مبالغ را به باشگاه پرداخت کردند تا ما بتوانیم با بازیکنان قرارداد امضا کنیم. من فکر می‌کنم شرکت های‌وب و آقای میری کمال همکاری را با استقلال در فصل نقل و انتقالات کردند.

او در پایان دربار شایعات استعفایش تصریح کرد: راستش را بخواهید، در نقل و انتقالات چند روزی دیر خوابیدم و استراحت کمی داشتم. به همین دلیل دیشب بی‌هوش شدم. صبح که بیدار شدم این شایعات را شنیدم و واقعا برای من خنده‌دار است. من به مسوولان باشگاه از همین جا می‌گویم که هرکسی مدیرعامل استقلال باشد، هر روزی که صلاح بداند که مربی دیگری می‌تواند کمک بیش‌تری از من بکند، من همین‌جا می‌گویم مسوولیتم را واگذار می‌کنم و بابت کنسل کردن قرارداد حتی یک روز دستمزد بدون کار نمی‌خواهم و تمام مبلغ را به باشگاه می‌بخشم. این را ضبط کنید. هر تصمیمی که باشگاه بگیرد را می‌پذیرم و هیچ مبلغی بابت حق و حقوقم از باشگاه نمی‌گیرم.

اشتراک گذاری مطلب:

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این فیلد را پر کنید
این فیلد را پر کنید
لطفاً یک نشانی ایمیل معتبر بنویسید.
برای ادامه، شما باید با قوانین موافقت کنید

دسته بندی ها

آخرین ملک ها