رهبر ایران طی حکمی، غلامحسین محسنی اژه‌ای را به ریاست قوه قضائیه این کشور منصوب کرد.

استانبول/خبرگزاری آناتولی

غلامحسین محسنی اژه‌ای، معاون اول قوه قضائیه ایران، طی حکمی از سوی آیت‌الله علی خامنه‌ای رهبر این کشور به ریاست این قوه منصوب شد.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی رهبری ایران، وی در این حکم با تأکید بر اهتمام جدی به مأموریت‌های دستگاه قضا در قانون اساسی و همچنین ادامه رویکرد تحولی و اجرای سند تحول موجود، «گسترش فناوری‌های نوین در دستگاه قضایی»، «گماردن نیروهای کارآمد و جهادی در مسئولیت‌ها»، «ارج نهادن به خدمات قضات پاکدامن و در عین حال برخورد قاطع با تخلفات» و «ارتباط با متن مردم» را از جمله انتظارات خود از رئیس جدید قوه قضائیه بیان کرد.

محسنی اژه‌ای متولد 1335 هجری شمسی از 29 مرداد 1393 با حکم آملی لاریجانی رئیس قوه قضائیه وقت ایران، معاون اول قوه قضائیه شده بود.

گفتنی است رسانه‌های ایران روز گذشته اعلام کردند که ابراهیم رئیسی رئیس جمهور جدید منتخب ایران با ارسال نامه‌ای به رهبر این کشور، از وی اجازه خواست تا در زمان باقیمانده تا آغاز به کار دولت جدید، در تمهید مقدمات استقرار دولت سیزدهم متمرکز شود.

موضوع شرکت رئیسی در انتخابات ریاست جمهوری با حفظ سمت خود و همچنین عدم استعفا از این سمن پس از اعلام نتایج انتخابات مورد انتقاد برخی از فعالان رسانه‌ای قرار گرفته بود.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *