مزارهای شمس و مولانا، پیونددهنده ظرفیت گردشگری ایران و ترکیه است

رییس گروه دوستی ایران و ترکیه:

ارومیه- ایرنا- رییس گروه دوستی ایران و ترکیه و نماینده مردم خوی در مجلس شورای اسلامی گفت: مزارهای شمس و مولانا در خوی و قونیه پیوند دهنده و ظرفیت بی‌نظیر گردشگری بین ۲ کشور است که باید از این ظرفیت بسیار بیشتر از گذشته استفاده شود.

عادل  نجف زاده جمعه‌شب در مراسم افتتاح نمایشگاه بین المللی صنعت در شهر وان ترکیه اظهار داشت: ظرفیت‌های ارزشمندی بین ۲ کشور ایران و ترکیه در حوزه‌های صنعتی، گردشگری و اقتصادی وجود دارد که با بازگشایی مجدد مرز رازی – کاپی کوی انتظار می‌رود تعامل بین ۲ کشور بیش از پیش افزایش یابد.

وی با بیان اینکه شهر خوی به عنوان مدفن شمس تبریزی و شهر قونیه به عنوان مدفن مولانا می توانند نقش بسزایی در مناسبات فرهنگی بین ۲ کشور ایفا کنند، اضافه کرد: عاشقان شمس و مولانا از سراسر جهان برای زیارت این ۲ عارف شهیر شتافته و حلقه های وصل مهربانی و عشق را برای جهانیان به ارمغان خواهند آورد.

نماینده مردم خوی در مجلس شورای اسلامی خواستار برگزاری نمایشگاه مشترک بین ایران و ترکیه در آذربایجان‌غربی شد.

به گزارش ایرنا، هیات ایرانی در بدو ورود مورد استقبال والی استان وان، نمایندگان، تجار و بازرگانان ترکیه قرار گرفت.

مرز رازی نزدیکترین و امن ترین  مرز زمینی و ریلی بین ایران و ترکیه به شهر وان به عنوان یکی از مهمترین شهرهای اقتصادی شرق ترکیه است که تاثیرات ارزشمندی در روابط تجاری، اقتصادی و فرهنگی بین ۲ کشور ایفا می کند.

نمایشگاه بین المللی صنعت وان ترکیه از روز گذشته در این استان شرقی ترکیه گشایش یافته و طی هفته جاری میزبان فعالان اقتصادی و صنعتی منطقه به ویژه آذربایجان غربی است.

اشتراک گذاری مطلب:

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این فیلد را پر کنید
این فیلد را پر کنید
لطفاً یک نشانی ایمیل معتبر بنویسید.
برای ادامه، شما باید با قوانین موافقت کنید

دسته بندی ها

آخرین ملک ها