مزایای خرید ملک در قبرس شمالی

مزایای خرید ملک در قبرس شمالی

مزایای خرید ملک در قبرس شمالی

مهاجرت به قبرس شمالی را می‌توان یکی از مهم‌ترین مزایای این کار دانست. این موضوع به‌خصوص پس از بررسی مزایا و معایب زندگی در قبرس شمالی خود را نشان می‌دهد. زندگی در این کشور با موقعیت خوب جغرافیایی که دارد می‌تواند بسیار هیجان‌انگیز باشد.

از دیگر مزایای خرید ملک در قبرس شمالی می‌توان به امکان اجاره دادن آن و کسب درآمد، قابلیت رشد مسکن به‌دلیل موقعیت خوب قبرس و دریافت سند رسمی از دولت این کشور مستقل اشاره کرد. 

با توجه به گردشگرپذیر بودن و اقامت‌های کوتاه‌مدت در این کشور اروپایی قیمت اجاره خانه های قبرس شمالی 

زیاد است. پس اگر سفر به قبرس جزئی از برنامه‌های همیشگی شما است با خرید ملک می‌توانید در هزینه سکونت خود صرفه‌جویی کنید. 

همچنین می‌توانید زمان‌هایی که در قبرس حضور ندارید ملک خود را برای اقامت موقت در اختیار گردشگران قرار دهید. اجاره دادن خانه به گردشگران یکی از پرسودترین کارهایی است که با این روش سرمایه گذاری در قبرس شمالی می‌توانید انجام دهید. از دیگر مزایای خرید ملک در این جزیره می‌توان به موارد زیر اشاره کرد:

امکان خرید ملک در قبرس شمالی به صورت اقساط 

یکی از مهم‌ترین مزایایی که دولت این کشور برای سرمایه‌گذاران در نظر گرفته امکان خرید اقساطی خانه و استفاده از وام‌های بدون بهره بلند‌مدت است. این راه‌کار برای افرادی که بودجه کافی برای پرداخت نقدی هزینه ملک را ندارند بهترین گزینه است. 

همچنین اگر چند روش برای سرمایه‌گذاری سراغ دارید می‌توانید روش اقساطی خرید خانه در قبرس شمالی را انتخاب کرده و مابقی بودجه خود را در بخش‌های دیگر سرمایه‌گذاری کنید تا با کسب سود از آن قسط‌های ملک خریداری‌شده را پرداخت کنید.

بازار ملک قابل رشد در قبرس شمالی 

  مهم‌ترین مبحثی که در موضوع سرمایه‌گذاری مطرح می‌شود میزان رشد آن بازار است. این موضوع برای افرادی که در کنار دریافت اقامت، ملک خریداری‌‌شده را به دید سرمایه‌گذاری نگاه می‌کنند بسیار مهم است. 

قبرس شمالی از کشورهایی است که بخش‌های مختلف آن جای رشد بسیاری دارند و بازار ملک نیز از این قاعده مستثنی نیست. یعنی با خرید خانه در قبرس شمالی می‌توانید نسبت به رشد قیمت آن تا حد زیادی امیدوار باشید. 

از سوی دیگر مسئله فروش ملک وجود دارد. گاه افراد به‌دلایل مختلف مجبور به فروش ملک در کوتاه‌ترین زمان می‌شوند. به همین دلیل نیز باید کشوری را انتخاب کنید که امکان نقد کردن سرمایه در آن بالا باشد.

با توجه به اینکه درخواست برای خرید خانه در قبرس شمالی زیاد است احتمال اینکه در زمانی کوتاه مشتری مناسب برای خانه شما پیدا شود بالاست. البته این نکته را مد نظر داشته باشید که فروش ملک می‌تواند روی اقامت شما تاثیر بگذارد. به‌خصوص اگر موفق به دریافت شهروندی این کشور نشده باشید. 

نزدیکی قبرس شمالی به ایران 

افرادی که به‌دنبال مهاجرت هستند یا می‌خواهند در کنار زندگی در کشور خود، با خرید ملک امکان رفت‌وآمد به یک کشور دیگر را نیز داشته باشند معمولا نگران هزینه‌های سفر هستند. 

با توجه به نزدیکی قبرس شمالی و کم‌بودن هزینه‌های سفر نسبت به بسیاری از کشورهای اروپایی، می‌توانید خرید ملک در قبرس شمالی را مد نظر داشته باشید تا در زمان تعطیلات بتوانید سفر جذاب و راحتی را به یک کشور اروپایی دارای سواحل زیبای مدیترانه تجربه کنید. 

ارائه سند رسمی برای ملک خریداری‌شده در قبرس شمالی 

 یکی از مهم‌ترین مزایای خرید ملک در قبرس شمالی ارائه سند رسمی توسط دولت به خریداران غیربومی است. در واقع باید گفت دولت این کشور تفاوتی بین افراد بومی و افرادی که قصد سرمایه‌گذاری و مهاجرت به قبرس شمالی را دارند قائل نیست. 

این سند تک‌برگ اعتباری کاملا قانونی دارد و از سوی دیگر فرد می‌تواند آن را به ورثه خود واگذار کند. دولت قبرس شمالی قانونی وضع کرده که حتی در اثر بروز اتفاقات ناگوار برای فرد، ورثه بتوانند از طریق سند تگ‌برگ آن را به نام خود انتقال دهند و در صورت نیاز آن را بفروشند. 

اقتصاد رو به رشد

سرمایه‌گذاری و خرید ملک در قبرس شمالی باید از تمام جوانب بررسی شود که میزان رشد اقتصادی و آینده اقتصاد این کشور را می‌توان یکی از مهم‌ترین این مباحث و موضوعات برای افراد علاقه‌مند به سرمایه‌گذاری دانست. 

به‌طور کلی باید گفت اقتصاد آزاد این کشور در طول سال‌های گذشته با نوساناتی همراه بود اما به‌طور کل توانست رشد 2 درصدی سالانه خود را حفظ کند و ازاین‌رو در کنار ثباتی که دارد باید گفت می‌توان به آینده اقتصاد این کشور تا حد زیادی امیدوار بود. 

این موضوع به‌خصوص از آنجایی اهمیت پیدا می‌کند که دولت قبرس شمالی تمرکز ویژه‌ای روی جذب گردشگر و صنایع خدماتی دارد و سعی می‌کند از طریق این 2 راه ثبات اقتصادی خود را در بهترین حالت حفظ کند. 

معایب خرید ملک در قبرس شمالی 

معایب خرید ملک در قبرس شمالی 

برخی اسناد ملک‌های قبرس شمالی پس از جدایی آن از قبرس جنوبی دچار مشکل‌ شده‌اند. پس حتما قبل از خرید ملک باید نسبت به نوع سند آن مطمئن شوید. این مورد را می‌توان یکی از مهم‌ترین مشکلاتی دانست که بر سر راه سرمایه‌گذارن وجود دارد. 

از سوی دیگر برخی افراد تنها برای اخذ شهروندی و اقامت دائم در قبرس اقدام به سرمایه‌گذاری ملکی در این کشور می‌کنند. در واقع باید گفت خرید خانه به‌خصوص با قیمت پایین به تنهایی نمی‌تواند پاسپورت و حق شهروندی قبرس شمالی را برای افراد به‌همراه داشته باشد. این کار تنها مسیر مهاجرت و دریافت اقامت را هموار می‌کند. 

 مشکل دیگری که از عیب‌های مهم حین خرید ملک در قبرس شمالی به‌حساب می‌آید قیمت بالای برخی املاک و غیرواقعی بودن هزینه‌ای بوده که فروشنده برای آن در نظر گرفته‌ است. در این شرایط باید از وکیل یا فردی با تجربه که با قیمت انواع ملک در قبرس آشنایی دارد مشورت بگیرید. 

همچنین اگر احساس کردید ملک مورد نظر شما قیمتی بیش از ارزش واقعی خود دارد می‌توانید طی برگزاری یک جلسه حضوری با فروشنده، درخصوص میزان قیمت نهایی به نتیجه برسید. در بسیاری از موارد صاحب ملک تخفیف‌‌های مناسبی ارائه می‌دهد. 

دیگر مشکلی که بر سر راه سرمایه‌گذاران در قبرس شمالی وجود دارد عدم بررسی ملک از نظر هزینه‌های اضافی است. گاه اقساط خانه توسط صاحب آن به‌طور کامل پرداخت نشده یا فرد باید مبلغ مشخصی به اداره مالیات پرداخت کند اما بدون توجه به این موارد، خانه را به شخص دیگری می‌فروشد. 

 خریدار ممکن است پس از انتقال کامل وجه و دریافت سند ملک متوجه این بدهی‌ها شود. در این زمان دیگر کاری از دست او بر نمی‌آید. به همین دلیل نیز پیش از سند زدن و واریز کل مبلغ، حتما باید این موارد را به‌طور کامل بررسی کرد. 

به‌طور کلی باید گفت معایب خرید ملک در قبرس شمالی نسبت به مزایای آن کم‌تر به‌ چشم می‌آیند. به‌خصوص اینکه تمام این موارد پیش از اقدام به خرید، قابل بررسی هستند و می‌توان ریسک انجام معامله را  تا حد زیادی کاهش داد. 

اما بهترین کار برای خرید ملک در این کشور کمک گرفتن از موسسه یا وکیلی معتبر است که به‌طور کامل با قوانین و شرایط خرید املاک در قبرس شمالی آشنایی دارد. با این کار دیگر نیازی به نگرانی بابت ریسک سرمایه‌گذاری نخواهید داشت.

اشتراک گذاری مطلب:

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این فیلد را پر کنید
این فیلد را پر کنید
لطفاً یک نشانی ایمیل معتبر بنویسید.
برای ادامه، شما باید با قوانین موافقت کنید

دسته بندی ها

آخرین ملک ها