مزایا و معایب زندگی در قبرس شمالی

مزایا و معایب زندگی در قبرس شمالی

مزایا و معایب زندگی در قبرس شمالی 

یکی از کارهای اساسی پیش از اقدام به سرمایه‌گذاری برای مهاجرت به این جزیره بررسی مزایا و معایب زندگی در قبرس شمالی است. برای این مورد باید به فرهنگ، آداب‌ورسوم، نحوه کسب درآمد و مواردی از این قبیل توجه کنید. تصمیم‌گیری در این رابطه برای هر فرد می‌تواند متفاوت باشد.

مزایای زندگی در قبرس

زندگی در این جزیره برای افرادی که به شلوغی و هیاهو علاقه‌مندند در فصل‌های گردشگرپذیر می‌تواند بسیار جذاب باشد. به‌طور کلی از مزایای زندگی در قبرس باید به این موارد اشاره کرد: 

جزیره‌ای زیبا و مناسب برای زندگی 

قبرس شمالی در کنار آب‌وهوای مدیترانه‌ای خود که مورد پسند بسیاری از افراد در سراسر جهان بوده دارای زیبایی‌های چشم‌نواز و بسیار جذابی است تا هر شخص پس از یک‌بار سفر به این کشور، رویای زندگی در آن را داشته باشد. 

سواحل پاکیزه و بسیار چشم‌نواز قبرس باعث شده بسیاری از زوج‌های اروپایی تصمیم بگیرند عکس‌های مهم‌ترین روز زندگی خود را در این ساحل ثبت کنند. حال تصور کنید زندگی در این منطقه تا چه حد می‌تواند روح زندگی را در وجود شما زنده‌ نگهدارد. 

پایین بودن نرخ جنایت و بالا بدون امنیت 

هر مکانی می‌تواند از زیبایی‌های خاص و مناظر چشم‌نواز برخوردار باشد اما افراد تنها زمانی از این زیبایی‌ و جذابیت‌ها بهره‌مند می‌شوند که بابت قدم زدن در ساحل یا خیابان‌های شهر نگرانی نداشته باشند. 

اگر در یک شهر همواره نگران دزدیده شدن اشیاء قیمتی خود مانند موبایل باشید هیچ‌گاه نمی‌توانید از محیط اطرف لذت ببرید. حال محل سکونت می‌خواهد قبرس باشد یا یکی از پیشرفته‌ترین کشورهای جهان. 

یکی دیگر مزایای خرید ملک در قبرس شمالی یا انتخاب سایر روش‌های سرمایه‌گذاری و مهاجرت به این منطقه امنیت بالای آن است. یعنی شما می‌توانید هر زمان از طول شبانه‌روز در ساحل‌های زیبای قبرس قدم بزنید بدون اینکه نگرانی داشته باشید. 

زندگی در قبرس با کم‌ترین هزینه 

سرمایه گذاری در قبرس شمالی و زندگی در این منطقه مستقل، نسبت به دیگر کشورهای اروپایی و آمریکایی هزینه کم‌تری برای افراد ایجاد می‌کند. این موضوع حتی در همسایه اصلی آن ینی قبرس جنوبی نیز دیده می‌شود. 

پشتیبانی از ارزهای رایج 

واحد اصلی پول این کشور لیر ترکیه است اما در شریطی که پول نقد دریافتی شما به‌صورت دلار، پوند یا یورو باشد نیز می‌توانید به‌راحتی خرید مایحتاج خود را از فروشگاه‌ها انجام دهید. البته باقی پول به احتمال زیاد با لیر پرداخت شود. این موضوع باعث شده افراد مختلف و به‌خصوص گردشگران نیازی به چنج کردن پول خود از طریق صرافی‌ها نداشته باشند. 

غالب بودن زبان انگلیسی در قبرس شمالی 

با توجه به بین‌المللی بودن زبان انگلیسی بسیاری از افراد پیش از مهاجرت به یادگیری این زبان می‌پردازند. اما افرادی که سرمایه‌ گذاری در قبرس و مهاجرت به این منطقه را انتخاب ‌کنند باید به چه زبانی برای برقراری ارتباط با دیگران مسلط باشند؟

ازآنجایی‌که در سال‌ها پیش جزیره قبرس مستعمره بریتانیا بود، هنوز هم برخی آداب‌ورسوم، فرهنگ‌ها و زبان مردم این کشور تحت تاثیر انگلسی‌زبان‌ها است. به همین دلیل نیز امکان برقراری ارتباط از طریق زبان انگلیسی با افراد مختلف، به‌خصوص صاحبان کسب‌وکارها در این منطقه وجود دارد.   

امکان تحصیل با کم‌ترین هزینه و بدون ویزا در قبرس شمالی

از مهم‌ترین دلایل انتخاب دانشگاه‌های قبرس برای ادامه تحصیل در کنار سطح علمی بالایی که دارند و پایین بودن شهریه آنها می‌توان به عدم نیاز به اخذ ویزا اشاره کرد. یعنی دانشگاه‌های قبرس دانشجو را به‌صورت مشروط و با کم‌ترین دردسر پذیرش می‌کنند. 

این ویژگی دانشگاه‌های قبرس آن را از سایر کشورها متمایز کرده اما موضوع به همین جا ختم نمی‌شود. بلکه شما می‌توانید بدون اخذ ویزا و حتی بدون اخذ مدرک زبان، تحصیل در قبرس شمالی را آغاز کنید و در کنار آن به یادگیری مهارت‌های انگلیسی نیز بپردازید. 

خدمات درمانی مناسب در قبرس شمالی 

دولت قبرس به بخش خدمات بهداشتی و درمانی توجه ویژه‌ای داشته است و به همین دلیل نیز مراکز درمانی و بیمارستان‌های مجهزی در این کشور وجود دارد به‌گونه‌ای که برخی افراد تنها با هدف بهره‌مندی از خدمات پزشکی و درمان خود، سفر به قبرس را انتخاب کنند.

یکی از مزیت‌های مهم دریافت اقامت دائم و شهروندی قبرس شمالی بهره‌مندی از این خدمات به‌صورت رایگان است. بیمارستان‌های دولتی این کشور کاملا پیشرفته و مجهز به بهترین دستگاه‌ها و کادر درمان هستند.

البته بیمارستان‌های خصوصی با امکانات بیشتر نیز وجود دارد که امکان استفاده از آنها برای همه افراد فراهم است. اما معمولا به‌دلیل تکمیل بودن بیمارستان‌های دولتی شهروندان قبرس شمالی به این مراکز رایگان مراجعه می‌کنند. 

آلودگی پایین در قبرس شمالی 

خرید ملک در قبرس شمالی می‌تواند با هدف بهره‌مندی از هوای پاک و سالم آن انجام شود. به همین دلیل نیز بسیاری از اروپایی‌ها پس از بازنشستگی تصمیم می‌گیرند زندگی خود را در این جزیزه و بدون آلودگی هوا سپری کنند. 

به‌طور کلی باید گفت دوری این جزیره از شهرهای صنعتی بزرگ و عدم تاسیس صنایع سنگین در آن باعث شده تا میزان آلودگی در آب و هوای قبرس شمالی بسیار کم باشد. بله درست متوجه شدید، تمیزی آب‌های اطراف این جزیزه نیز از سمت سازمان محیط زیست اروپا کاملا تایید شده است.

به همین دلیل نیز زندگی در این جزیره به‌دور از آلودگی برای افراد سالمند و کودکان می‌تواند بسیار مناسب باشد و از بروز بیماری‌های ناشی از وجود ذرات مخرب در هوا و آب جلوگیری کند.

سرعت اینترنت بالا 

با پیشرفت تکنولوژی و آنلاین شدن بسیاری از فرآیندها می‌توان گفت یکی از مهم‌ترین مواردی که می‌تواند روی کیفیت زندگی افراد تاثیر بالایی بگذارد سرعت اینترنت است. کندی اینترنت می‌تواند در انجام بسیاری از کارها اختلال ایجاد کند. 

به همین دلیل نیز سرعت بالای اینترنت در جزیره قبرس شمالی را می‌توان یکی از مزایای مهم زندگی در آن دانست. این موضوع از زمانی که شرکت‌های بین‌المللی مختلف در قبرس تاسیس شدند و پهنای باند اینترنت در این کشور افزایش یافت دیده می‌شد. 

معایب زندگی در قبرس شمالی 

زندگی در هر جای جهان می‌تواند برخی روزها بسیار جذاب و در روزهای دیگر کاملا کسل‌کننده باشد. اما شرایط‌هایی نیز وجود دارد که به‌طور کلی از عیب‌های یک منطقه به‌شمار می‌آیند. در رابطه با معایب زندگی در قبرس شمالی نیز می‌توان به موارد زیر اشاره کرد:

مالیات بالا برای اشخاص حقیقی

مالیات بردرآمد صرف امور مهمی مانند افزایش سطح بهداشت و درمان می‌شود و از‌این‌رو دولت قبرس شمالی قوانین سخت‌گیرانه‌ای در این رابطه دارد. این موضوع باعث شده بسیاری از افراد نسبت به میزان مالیات حاصل از درآمد خود ناراضی باشند. 

درآمد پایین برخی مشاغل

با توجه به اینکه هزینه زندگی در این کشور پایین است متوجه می‌شویم که احتمال پایین بودن درآمدها نیز وجود دارد. البته این موضوع برای همه کسب‌وکارها صدق نمی‌کند و شما بسته به میزان مهارت و تخصص خود حقوق دریافت می‌کنید. پس قبل از خرید ملک در قبرس شمالی به نحوه کسب درآمد و مهارتی که دارید نیز دقت کنید.

رفت‌وآمدهای محدود 

زندگی در جزیره در کنار مزایای خوبی که دارد می‌تواند شما را در رفت‌وآمد محدود کند. پروازها به‌ این صورت نیستند که هر وقت تمایل داشتید از قبرس شمالی خارج شوید. از سوی دیگر تنوع محصولات نیز قطعا مانند شهرهای بزرگ کشورهای پیشرفته نخواهد بود.  

اشتراک گذاری مطلب:

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این فیلد را پر کنید
این فیلد را پر کنید
لطفاً یک نشانی ایمیل معتبر بنویسید.
برای ادامه، شما باید با قوانین موافقت کنید

دسته بندی ها

آخرین ملک ها