معرفی تمام مناطق قبرس شمالی

معرفی مناطق قبرس شمالی

پایتخت و شهرهای مهم قبرس شمالی

معرفی تمام مناطق قبرس شمالی

پایتخت قبرس شمالی کجاست؟ اگر این سوال برای شما پیش آمده است باید بدانید که نیکوزیا نام شهری بوده که به‌عنوان پایتخت این کشور شناخته می‌شود و در واقع بین بخش جنوبی و شمالی مشترک است.

نیکوزیا تنها شهر 2 تکه و پایتخت مشترک در دنیا شناخته می‌شود که بسیاری از مکان‌های اداری و مراکز صنعتی در این شهر قرار دارند و اغلب افرادی که قصد خرید خانه در قبرس شمالی را دارند، نیکوزیا را انتخاب می‌کنند. دیگر مناطق معروف و مهم به شرح زیر است.

شهر فاماگوستا

فاماگوستا قبرس شمالی کجاست؟ در سواحل شرقی این جزیره می‌توانید یکی دیگر از شهرهای مهمی را ببینید که بسیاری از دانشگاه‌ها و مراکز آموزشی را در دل خود جای داده است. از طرفی ترکیبی از بافت تاریخی و مدرن در این منطقه باعث زیبایی بیشتر آن می‌شود.

شهر گیرنه

اهمیت شهر گیرنه به‌دلیل وجود جاذبه‌های  طبیعی بسیاری است که باعث جذب گردشگران زیادی می‌شود، پس اگر از شما بپرسند که جواهر گردشگری قبرس شمالی کجاست؟ می‌توانید بدون تردید نام شهر گیرنه را بیان کنید.

شهر لفکه

یکی دیگر از شهرهای مهم در منطقه شمالی قبرس، لفکه نام دارد که بخش زیادی از فعالیت‌های کشاورزی در این منطقه انجام می‌شود و باغ‌های مرکبات را می‌توانید در آن مشاهده کنید. در ضمن وجود 3 سد بزرگ در لفکه نیز یکی دیگر از مشخصات اصلی آن به‌شمار می‌رود که به تامین آب شرب می‌پزدازد.

شهر لفکه در دامنه رشته کوه ترودوس و در بخش مرکزی دره‌ای میان کوه و دریا قرار گرفته است که مناظر دیدنی بسیاری را در مقابل دیدگان شما قرار می‌دهد. اگر شخصی بپرسد که بهشت پنهان قبرس شمالی کجاست؟ می‌توان به این شهر اشاره کرد که هوای پاک و مناظر دیدنی زیادی دارد.

شهر اسکله

معرفی تمام مناطق قبرس شمالی

شهر اسکله قبرس شمالی کجاست؟ پاسخ این است، در محلی که رشته کوه کانتارا با جنگل‌های سرسبز و زیبا برخورد می‌کند، یکی دیگر از شهرهای بخش شمالی قبرس قرار دارد که در زبان یونانی به آن تریکوما هم می‌گویند.

در سال 1975 و بعد از بروز تنش‌های سیاسی در قبرس، ترک‌زبان‌هایی که در شهر لارناکا ساحل جنوبی زندگی می‌کردند مجبور شدند آنجا را ترک کنند و در اسکله ساکن شوند.

این شهر به‌عنوان یکی از مراکز گردشگری بسیار مهم بخش شمالی قبرس شناخته می‌شود که مردمی مهمان‌نواز دارد، در این منطقه هتل‌ها و رستوران‌های متنوعی نیز قرار دارد که از گردشگران پذیرایی می‌کنند.

شهر گوزلیورت

در گوزلیورت قبرس نیز فعالیت‌های کشاورزی رونق بسیاری دارد و انواع مرکبات مانند پرتقال، لیمو و گریپ فروت در باغ‌های این منطقه کشت می‌شوند که بخشی از آنها را به خارج از کشور صادر می‌کنند.

یکی از دلایل شهرت گوزلیورت به‌دلیل برگذاری مراسمی با عنوان جشنواره سالانه پرتقال است که در ماه ژوئن و به مدت 2 هفته اجرا می‌شود، پس در هنگام جست‌وجو درباره اینکه قبرس شمالی کجاست جاذبه‌های این شهر را هم در نظر بگیرید.

اشتراک گذاری مطلب:

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این فیلد را پر کنید
این فیلد را پر کنید
لطفاً یک نشانی ایمیل معتبر بنویسید.
برای ادامه، شما باید با قوانین موافقت کنید

دسته بندی ها

آخرین ملک ها