مقامات بلندپایه ترکیه ضمن اعلام حمایت آنکارا از فلسطین و درخواست برای توقف شهرک سازیهای غیرقانونی اسرائیل در اراضی اشغالی، یورش وحشیانه نیروهای رژیم صهیونیستی به مسجد الاقصی را محکوم کردند.

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از دیلی صباح، «مولود چاوش اوغلو» در یک کنفرانس خبری مشترک با «ریاض المالکی» همتای فلسطینی خود در آنکارا بار دیگر با اعلام حمایت ترکیه از فلسطین، از رژیم صهیونیستی خواست تا روند شهرک‌سازی‌های غیرقانونی در بیت المقدس شرقی را متوقف کند.

اندکی پس از آن، وزیر خارجه ترکیه یورش نیروهای رژیم اشغالگر قدس به مسجد الاقصی و حمله به نمازگزاران مسلمان را به شدت محکوم کرد.

وزیر خارجه ترکیه همچنین از آمادگی این کشور برای ارائه انواع کمک‌ها جهت تضمین برگزاری یک انتخابات مطابق با استانداردهای بین المللی در فلسطین خبر داد.

چاوش اوغلو در این باره گفت: «فرآیندهای انتخاباتی یک بُعد مهم هستند. ما آماده‌ایم تا هر آنچه که برای تضمین برگزاری انتخابات مطابق با استانداردهای بین المللی لازم است فراهم کنیم و این را پیش‌تر نیز گفته‌ایم».

در مقابل، وزیر خارجه تشکیلات خودگردان فلسطین نیز با تمجید از این حمایت ترکیه گفت که آنها قدردان این حمایت هستند.

«فخرالدین آلتون» مدیر ارتباطات رئیس جمهور ترکیه نیز نسبت به شهرک‌سازی‌های غیرقانونی رژیم صهیونیستی ابراز نگرانی کرد و گفت که حمله‌های رژیم اشغالگر به مسجد الاقصی را که نخستین قبله مسلمانان بشمار می‌رود، به شدت محکوم می‌کند.

آلتون در ادامه با اشاره به اینکه ترکیه سیاست‌های اشغالگرانه اسرائیل و خشونت‌ورزی این رژیم علیه فلسطینیان را با نگرانی دنبال می‌کند، تأکید کرد که این حملات غیرقابل پذیرش هستند.

افزون بر آن، «ابراهیم کالین» سخنگوی دفتر ریاست جمهوری ترکیه نیز نیروهای پلیس اسرائیل را به دلیل یورش به مسجد الاقصی با استفاده از بمب صوتی «به شدت» محکوم کرد.

وی از نیروهای اسرائیلی خواست تا هرچه زودتر محل را ترک کرده و به «حمله‌های ننگین و بی محابای خود پایان دهند».

 

منبع: خبرگزاری مهر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *