مهاجرت به قبرس شمالی

مهاجرت به قبرس شمالی

مهاجرت به قبرس شمالی

آیا با خرید ملک در قبرس شمالی می‌توان به این کشور مهاجرت کرد؟ با توجه به موقعیت جغرافیایی و اهمیتی که این منطقه پیدا کرده بسیاری از افراد به‌دنبال اخذ اقامت آن هستند. 

قبرس شمالی از جزیره‌های خودمختاری است که هنوز توسط اتحادیه اوروپا به‌رسمیت شناخته نشده اما کشورهایی مانند ترکیه با برقراری روابط سیاسی و دیپلماتیک مستقل شدن این بخش را پذیرفته‌اند. 

این جزیره اروپایی هزینه زندگی نسبت به دیگر کشورهای موجود در قاره اروپا بسیار ارزان‌تر است. به همین دلیل نیز افراد زیادی در سراسر دنیا تمایل به زندگی در این کشور دارند. اگر نسبت به مهاجرت و سرمایه‌گذاری در قبرس شمالی دچار شک و تردید هستید با ما همراه باشید تا این موضوع را به‌طور کامل بررسی کنیم.

قبرس شمالی در کجا قرار دارد؟

قبرس شمالی کجاست؟ این منطقه را می‌توان یکی از 3 جزیره بزرگ در دریای مدیترانه دانست. از همسایگان جزیره بزرگ قبرس باید به ترکیه از شمال، سوریه از شرق، یونان از غرب و مصر از جنوب اشاره کرد. 

موقعیت جغرافیایی جذاب و خوب این جزیره و همچنین وجود جاذبه‌های دیدنی در این کشور باعث شده سالیانه تعداد زیادی گردشگر به قبرس شمالی سفر کنند. این موارد باعث افزایش درخواست برای خرید ملک در قبرس شمالی برای مهاجرت شده است. 

قبرس شمالی در جنوب ترکیه قرار دارد و از جزیره‌های مستقل اروپایی شناخته می‌شود. از نظر مساحت پس از سیسیل و ساردینیا باید گفت قبرس از بیشترین مساحت در دریای مدیترانه برخوردار است. تفاوت فرهنگ‌ها و موارد سیاسی باعث شد این جزیره در سال 1960 به 2 ایالت مجزا تقسیم شود. 

امروزه بخش شمالی آن را با نام جمهوری ترک قبرس شمالی می‌شناسند. مساحت این بخش حدود 3355 کیلومتر بوده و طبق آخرین سرشماری صورت‌گرفته جمعیت این جزیره در سال 2023 حدود 382هزار نفر است. 

هرچند اتحادیه اروپا این ایالت را به‌رسمیت نمی‌شناسند اما روابط سیاسی آن با برخی کشورهای منطقه کاملا دوستانه است و ترکیه نیز از جهات مختلف از این جمهوری ترک حمایت می‌کند. به همین دلیل اقتصاد آن جای رشد زیادی دارد.

قبرس شمالی دارای آب‌وهوای مدیترانه‌ای و بسیار دل‌چسب است. ازاین‌رو افراد زیادی سالانه برای بازدید از جاهای دیدنی و بهره‌مندی از زیبایی‌های ساحل به این ایالت سفر می‌کنند. مهاجرت به این کشور نیز در سال‌های اخیر به‌وفور دیده می‌شود.  

مهاجرت به قبرس شمالی

با توجه به موقعیت قبرس و ویژگی‌هایی که دارد، مهاجرت به قبرس شمالی طرف‌داران زیادی پیدا کرده است. ایرانی‌های بسیاری نیز درحال‌حاضر این منطقه را برای مهاجرت یا سرمایه‌گذاری انتخاب کرده‌اند.

از مواردی که باعث علاقه‌مندی افراد به سرمایه‌گذاری و خرید ملک در قبرس شمالی شده می‌توان به امنیت بالا در این کشور، هزینه پایین زندگی و نرخ پایین بیکاری اشاره کرد. 

افرادی که ترجیج می‌دهند در یک کشور اروپایی با کم‌ترین مخارج زندگی کنند، می‌توانند مهاجرت به قبرس شمالی را در نظر داشته باشند. این موضوع به‌خصوص با توجه به ارزان بودن ملک در این کشور اهمیت بسیار زیادی دارد. 

البته خرید ملک در قبرس شمالی تنها یکی از راه‌های مهاجرت قانونی به این کشور محسوب می‌شود و سایر روش‌ها نیز محبوبیت و طرف‌دارن خود را دارند. افراد باید با توجه به بودجه و توانایی‌های خود بهترین روش را انتخاب کنند.   

روش ‌های سرمایه گذاری در قبرس شمالی 

از روش های سرمایه گذاری در قبرس شمالی می‌توان به خرید ملک تجاری، مسکونی، خرید آپارتمان، ثبت یا خرید شرکت و خرید اوراق سرمایه‌گذاری اشاره کرد. این موارد به شرح زیر هستند: 

  • خرید یا ساخت املاک: خرید ملک در قبرس شمالی یکی از روش‌های پرطرف‌دار و آسان برای مهاجرت به این کشور است. تنها باید ملک تجاری یا مسکونی خریداری‌شده از ارزش مالی لازم برخوردار باشد. 
  • ثبت شرکت یا ایجاد شغل در قبرس شمالی: برای ایجاد شغل یا خرید یک شرکت از پیش تاسیس‌شده، به حداقل 2 میلیون یورو و 5 کارگر ساکن قبرس نیاز دارید. توجه داشته باشید در زمان ارسال درخواست شما احتمال ایجاد تغییر در قیمت‌های مصوب‌شده وجود دارد. 
  • اوراق سرمایه‌گذاری: برای سرمایه‌گذاری در بورس و اوراق بهادار کشور قبرس باید حداقل 2 میلیون یورو بودجه داشته باشید. 
  • ترکیب روش‌های سرمایه‌گذاری: اگر ارزش ملک خریداری‌شده کم‌تر از مبلغ لازم بود می‌توانید از روش دیگر مانند سرمایه‌گذاری در اوراق بهادار نیز استفاده کنید. ترکیب این 2 راه باید سرمایه‌ 2 میلیون یوریی را به قبرس شمالی وارد کند.  

مزایا و معایب زندگی در قبرس شمالی 

یکی از کارهای اساسی پیش از اقدام به سرمایه‌گذاری برای مهاجرت به این جزیره بررسی مزایا و معایب زندگی در قبرس شمالی است. برای این مورد باید به فرهنگ، آداب‌ورسوم، نحوه کسب درآمد و مواردی از این قبیل توجه کنید. تصمیم‌گیری در این رابطه برای هر فرد می‌تواند متفاوت باشد.

مزایای زندگی در قبرس

زندگی در این جزیره برای افرادی که به شلوغی و هیاهو علاقه‌مندند در فصل‌های گردشگرپذیر می‌تواند بسیار جذاب باشد. به‌طور کلی از مزایای زندگی در قبرس باید به این موارد اشاره کرد: 

جزیره‌ای زیبا و مناسب برای زندگی 

قبرس شمالی در کنار آب‌وهوای مدیترانه‌ای خود که مورد پسند بسیاری از افراد در سراسر جهان بوده دارای زیبایی‌های چشم‌نواز و بسیار جذابی است تا هر شخص پس از یک‌بار سفر به این کشور، رویای زندگی در آن را داشته باشد. 

سواحل پاکیزه و بسیار چشم‌نواز قبرس باعث شده بسیاری از زوج‌های اروپایی تصمیم بگیرند عکس‌های مهم‌ترین روز زندگی خود را در این ساحل ثبت کنند. حال تصور کنید زندگی در این منطقه تا چه حد می‌تواند روح زندگی را در وجود شما زنده‌ نگهدارد. 

پایین بودن نرخ جنایت و بالا بدون امنیت 

هر مکانی می‌تواند از زیبایی‌های خاص و مناظر چشم‌نواز برخوردار باشد اما افراد تنها زمانی از این زیبایی‌ و جذابیت‌ها بهره‌مند می‌شوند که بابت قدم زدن در ساحل یا خیابان‌های شهر نگرانی نداشته باشند. 

اگر در یک شهر همواره نگران دزدیده شدن اشیاء قیمتی خود مانند موبایل باشید هیچ‌گاه نمی‌توانید از محیط اطرف لذت ببرید. حال محل سکونت می‌خواهد قبرس باشد یا یکی از پیشرفته‌ترین کشورهای جهان. 

یکی دیگر مزایای خرید ملک در قبرس شمالی یا انتخاب سایر روش‌های سرمایه‌گذاری و مهاجرت به این منطقه امنیت بالای آن است. یعنی شما می‌توانید هر زمان از طول شبانه‌روز در ساحل‌های زیبای قبرس قدم بزنید بدون اینکه نگرانی داشته باشید. 

زندگی در قبرس با کم‌ترین هزینه 

سرمایه گذاری در قبرس شمالی و زندگی در این منطقه مستقل، نسبت به دیگر کشورهای اروپایی و آمریکایی هزینه کم‌تری برای افراد ایجاد می‌کند. این موضوع حتی در همسایه اصلی آن ینی قبرس جنوبی نیز دیده می‌شود.

پشتیبانی از ارزهای رایج 

واحد اصلی پول این کشور لیر ترکیه است اما در شریطی که پول نقد دریافتی شما به‌صورت دلار، پوند یا یورو باشد نیز می‌توانید به‌راحتی خرید مایحتاج خود را از فروشگاه‌ها انجام دهید. البته باقی پول به احتمال زیاد با لیر پرداخت شود. این موضوع باعث شده افراد مختلف و به‌خصوص گردشگران نیازی به چنج کردن پول خود از طریق صرافی‌ها نداشته باشند. 

غالب بودن زبان انگلیسی در قبرس شمالی 

با توجه به بین‌المللی بودن زبان انگلیسی بسیاری از افراد پیش از مهاجرت به یادگیری این زبان می‌پردازند. اما افرادی که سرمایه‌ گذاری در قبرس و مهاجرت به این منطقه را انتخاب ‌کنند باید به چه زبانی برای برقراری ارتباط با دیگران مسلط باشند؟

ازآنجایی‌که در سال‌ها پیش جزیره قبرس مستعمره بریتانیا بود، هنوز هم برخی آداب‌ورسوم، فرهنگ‌ها و زبان مردم این کشور تحت تاثیر انگلسی‌زبان‌ها است. به همین دلیل نیز امکان برقراری ارتباط از طریق زبان انگلیسی با افراد مختلف، به‌خصوص صاحبان کسب‌وکارها در این منطقه وجود دارد.   

امکان تحصیل با کم‌ترین هزینه و بدون ویزا در قبرس شمالی

از مهم‌ترین دلایل انتخاب دانشگاه‌های قبرس برای ادامه تحصیل در کنار سطح علمی بالایی که دارند و پایین بودن شهریه آنها می‌توان به عدم نیاز به اخذ ویزا اشاره کرد. یعنی دانشگاه‌های قبرس دانشجو را به‌صورت مشروط و با کم‌ترین دردسر پذیرش می‌کنند. 

این ویژگی دانشگاه‌های قبرس آن را از سایر کشورها متمایز کرده اما موضوع به همین جا ختم نمی‌شود. بلکه شما می‌توانید بدون اخذ ویزا و حتی بدون اخذ مدرک زبان، تحصیل در قبرس شمالی را آغاز کنید و در کنار آن به یادگیری مهارت‌های انگلیسی نیز بپردازید. 

خدمات درمانی مناسب در قبرس شمالی 

دولت قبرس به بخش خدمات بهداشتی و درمانی توجه ویژه‌ای داشته است و به همین دلیل نیز مراکز درمانی و بیمارستان‌های مجهزی در این کشور وجود دارد به‌گونه‌ای که برخی افراد تنها با هدف بهره‌مندی از خدمات پزشکی و درمان خود، سفر به قبرس را انتخاب کنند.

یکی از مزیت‌های مهم دریافت اقامت دائم و شهروندی قبرس شمالی بهره‌مندی از این خدمات به‌صورت رایگان است. بیمارستان‌های دولتی این کشور کاملا پیشرفته و مجهز به بهترین دستگاه‌ها و کادر درمان هستند.

البته بیمارستان‌های خصوصی با امکانات بیشتر نیز وجود دارد که امکان استفاده از آنها برای همه افراد فراهم است. اما معمولا به‌دلیل تکمیل بودن بیمارستان‌های دولتی شهروندان قبرس شمالی به این مراکز رایگان مراجعه می‌کنند. 

آلودگی پایین در قبرس شمالی 

خرید ملک در قبرس شمالی می‌تواند با هدف بهره‌مندی از هوای پاک و سالم آن انجام شود. به همین دلیل نیز بسیاری از اروپایی‌ها پس از بازنشستگی تصمیم می‌گیرند زندگی خود را در این جزیزه و بدون آلودگی هوا سپری کنند. 

به‌طور کلی باید گفت دوری این جزیره از شهرهای صنعتی بزرگ و عدم تاسیس صنایع سنگین در آن باعث شده تا میزان آلودگی در آب و هوای قبرس شمالی بسیار کم باشد. بله درست متوجه شدید، تمیزی آب‌های اطراف این جزیزه نیز از سمت سازمان محیط زیست اروپا کاملا تایید شده است.

به همین دلیل نیز زندگی در این جزیره به‌دور از آلودگی برای افراد سالمند و کودکان می‌تواند بسیار مناسب باشد و از بروز بیماری‌های ناشی از وجود ذرات مخرب در هوا و آب جلوگیری کند.

سرعت اینترنت بالا 

با پیشرفت تکنولوژی و آنلاین شدن بسیاری از فرآیندها می‌توان گفت یکی از مهم‌ترین مواردی که می‌تواند روی کیفیت زندگی افراد تاثیر بالایی بگذارد سرعت اینترنت است. کندی اینترنت می‌تواند در انجام بسیاری از کارها اختلال ایجاد کند. 

به همین دلیل نیز سرعت بالای اینترنت در جزیره قبرس شمالی را می‌توان یکی از مزایای مهم زندگی در آن دانست. این موضوع از زمانی که شرکت‌های بین‌المللی مختلف در قبرس تاسیس شدند و پهنای باند اینترنت در این کشور افزایش یافت دیده می‌شد. 

معایب زندگی در قبرس شمالی 

زندگی در هر جای جهان می‌تواند برخی روزها بسیار جذاب و در روزهای دیگر کاملا کسل‌کننده باشد. اما شرایط‌هایی نیز وجود دارد که به‌طور کلی از عیب‌های یک منطقه به‌شمار می‌آیند. در رابطه با معایب زندگی در قبرس شمالی نیز می‌توان به موارد زیر اشاره کرد:

مالیات بالا برای اشخاص حقیقی

مالیات بردرآمد صرف امور مهمی مانند افزایش سطح بهداشت و درمان می‌شود و از‌این‌رو دولت قبرس شمالی قوانین سخت‌گیرانه‌ای در این رابطه دارد. این موضوع باعث شده بسیاری از افراد نسبت به میزان مالیات حاصل از درآمد خود ناراضی باشند. 

درآمد پایین برخی مشاغل

با توجه به اینکه هزینه زندگی در این کشور پایین است متوجه می‌شویم که احتمال پایین بودن درآمدها نیز وجود دارد. البته این موضوع برای همه کسب‌وکارها صدق نمی‌کند و شما بسته به میزان مهارت و تخصص خود حقوق دریافت می‌کنید. پس قبل از خرید ملک در قبرس شمالی به نحوه کسب درآمد و مهارتی که دارید نیز دقت کنید.

رفت‌وآمدهای محدود 

زندگی در جزیره در کنار مزایای خوبی که دارد می‌تواند شما را در رفت‌وآمد محدود کند. پروازها به‌ این صورت نیستند که هر وقت تمایل داشتید از قبرس شمالی خارج شوید. از سوی دیگر تنوع محصولات نیز قطعا مانند شهرهای بزرگ کشورهای پیشرفته نخواهد بود.  

مهمترین جاذبه های دیدنی قبرس شمالی 

مهمترین جاذبه های دیدنی قبرس شمالی 

اگر قبرس شمالی را برای سرمایه‌گذاری انتخاب کردید بهتر است جاهای گردشگری آن را نیز بشناسید. بررسی و شناخت مهمترین جاذبه های دیدنی قبرس شمالی به شما در انتخاب بهترین منطقه برای خرید ملک کمک می‌کند. 

شهر قدیمی نیکوزیا 

اگر بافت قدیمی یک شهر می‌تواند شما راجذب کند حتما باید سری به این شهر محصور شده بزنید. نیکوزیا ویژگی‌های جذاب دیگری نیز دارد و مهم‌ترین آنها پایتخت 2 ایالت بودن به‌صورت هم‌زمان است. 

مسجد سلیمیه 

از جاهای دیدنی قبرس شمالی می‌توان به مسجد سلیمیه که در شهر نیکوزیا قرار دارد اشاره کرد. این مسجد پیش از حمله عثمانی‌ها محلی برای عبادت مسیحیان یا در واقع همان کلیسا بوده است. 

بویوک هان 

تاسیس این مسافرخانه به زمان حکومت عثمانی‌ها برمی‌گردد و دارای یک بازار سرپوشیده نیز هست. با مراجعه به بویوک هان می‌توانید موزه‌های متنوع آن را که تاریخچه صوفی‌گری مولوی را به نمایش گذاشته‌اند تماشا کنید. 

نحوه دریافت ویزای قبرس شمالی 

دریافت ویزای این کشور را تا حدودی می‌توان راحت دانست. دلیل این موضوع نیز قوانین راحتی بوده که دولت قبرس برای گردشگران و سرمایه‌گذارن در نظر گرفته است. نحوه دریافت ویزای قبرس شمالی برای ایرانیان بستگی به دلیل ورود آنها به خاک قبرس دارد. 

به‌طور کلی باید گفت قبرس شمالی درکنار آسانی برای دادن ویزا، در برخش شرایط سخت‌گیری‌های خاص خود را نیز دارد و افراد برای سفر تفریحی به این کشور باید از طریق تورهای گردشگری اقدام کنند. همچنین درصورتی‌که فردی ساکن قبرس شمالی برای شما دعوت‌نامه بفرستد، اخذ ویزا آسان‌تر می‌شود.   

قبرس شمالی نیز مانند بسیاری از کشورهای دنیا ویزاهای مختلفی برای افراد در نظر گرفته تا هر شخص با توجه به نیاز خود نوع خاصی از ویزا را دریافت کند. در ادامه این موارد را شرح می‌دهیم. 

  • ویزای توریستی: این ویزا که بسیار پرطرف‌دار است اعتباری 30 روزه دارد اما برای افرادی که چندین بار به قبرس شمالی سفر کرده‌اند می‌تواند تا 90 روز نیز اعتبار داشته باشد.
  • ویزای تجاری قبرس شمالی: این ویزا برای افرادی صادر می‌شود که با هدف شرکت در کنفرانس، همایش یا جلسات معتبر کاری می‌خواهند وارد خاک قبرس شوند و اعتباری 90 روزه دارد. 
  • ویزای ملاقات با بستگان: این نوع ویزا نیاز به داشتن دعوت‌نامه دارد و مدت اعتبار آن نیز 60 روز است.
  • ویزای فرهنگی: این ویزا برای ورزشکاران، اعضای هیئت علمی، عضوهای اتحادیه‌های سیاسی و محققان صادر می‌شود تا امکان ورود آنها به قبرس شمالی برای شرکت در جشنواره، مسابقه یا جلسه‌ای خاص فراهم شود. 
  • ویزای کار قبرس شمالی: مدت اعتبار این ویزا 30 روز است و اگر فرد نتواند در این مدت شغل مناسبی پیدا کند باید قبرس شمالی را ترک کند. 
  • ویزای بلندمت قبرش شمالی: این ویزا برای افرادی که قصد مهاجرت به قبرس را دارند صاد می‌شود و اعتبار آن بیش از 3 ماه و گاهی تا 180 روز نیز می‌رسد. افراد معمولا پیش از اتمام اعتبار باید برای تمدید آن اقدام کنند.  

مدارک مورد نیاز برای دریافت اقامت قبرس شمالی 

مدارک مورد نیاز برای خرید ملک در قبرس شمالی و دریافت اقامت این کشور نیز مانند سایر نقط جهان باید به‌طور کامل و بدون ایراد به اداره مهاجرت تحویل داده شوند. از این مدارک می‌توان به موارد زیر اشاره کرد:

  • گواهی عدم سوء پیشینه
  • گواهی سلامت جسمی
  • گواهی ازدواج در صورت درخواست اقامت برای همسر
  • اصل و کپی پاسپورت
  • سند یا اجاره‌نامه ‌خانه 
  • ارائه اسناد مربوط به گردش حساب فرد برای 3 تا 6 ماه 

افرادی که به‌دنبال اقامت موقت هستند و با هدف گردشگری یا حتی کاری می‌خواهند به قبرس سفر کنند تا با آب‌وهوا، آداب‌ورسوم و نحوه زندگی در این کشور آشنا شوند و تصمیم‌گیری برای خرید ملک در قبرس شمالی برای آنها آسان شود، باید مدارک زیر را ارائه دهند: 

  • کپی و اصل پاسپورت با اعتباری 6 ماهه 
  • اصل و ترجمه شناسنامه 
  • ارائه تمکن مالی به دلار 
  • کپی از تاریخچه سفر فرد 
  • رزرو بلیط‌های قطعی رفت‌وبرگشت با هواپیما 
  • رزرو هتل
  • داشتن دعوت‌نامه در صورت لزوم 

خرید ملک در قبرس شمالی 

یکی از راه‌های مهاجرت به قبرس شمالی خرید ملک در این کشور است. با توجه به اقتصاد قبرس و به‌رسمیت شناختن آن توسط ترکیه می‌توان گفت این منطقه به یکی از منا‌سب‌ترین گزینه‌ها برای سرمایه‌گذاری تبدیل شده است. 

قیمت ملک در قبرس شمالی نسبت به کشورهای اروپایی بسیار ارزان‌تر بوده و افراد می‌توانند با کم‌ترین سرمایه در این کشور صاحاب خانه شوند. ازاین‌رو مهاجرت به قبرس شمالی در بین ایرانی‌ها بسیار محبوب شده است. 

با توجه به احتمال رشد بالای قیمت مسکن و سرمایه‌گذاری‌های خارجی، رشد پروژه های مسکونی در قبرس شمالی بسیار زیاد شده که از آنها می‌توان به مجتمع‌های مسکونی استدیو، مجتمع‌های مسکونی یک‌خوابه، مجتمع‌های مسکونی 2 خوابه، مجتمع‌های دوبلکس 2 و 3 خوابه اشاره کرد.  

مقدار سرمایه لازم برای خرید خانه در قبرس شمالی متفاوت است و این موضوع کاملا به منطقه‌ای که برای خرید ملک در نظر دارید و همچنین نوع ملک بستگی دارد. البته برای به‌وجود آمدن امکان اقامت، ملک خریداری‌شده باید حتما قیمت مصوب و مشخصی داشته باشد.  

دریافت اقامت قبرس شمالی با خرید ملک را می‌توان آسان‌ترین راه برای مهاجرت و برخورداری از امکانات این کشور دانست. هزینه‌های پایین برای زندگی و کوتاه بودن مسیر مهاجرت از مزایای این روش به‌حساب می‌آیند

حداقل میزان سرمایه گذاری برای دریافت اقامت قبرس شمالی 

حداقل میزان سرمایه‌گذاری برای خرید ملک و مهاجرت به قبرس شمالی 50 هزار پوند است. البته هزینه‌های جانبی دیگری نیز وجود دارد اما به‌طور کلی ارزش ملک خریداری‌شده نباید از این مقدار کم‌تر باشد.

البته باید گفت تفاوتی ندارد سرمایه‌گذاری شما روی ملک باشد یا دیگر روش‌ها، در هر صورت برای مهاجرت به قبرس شمالی از طریق سرمایه‌گذاری به 50 هزار پوند نیاز خواهید داشت. البته این مبلغ می‌تواند در زمان ارسال درخواست تغییر کند. 

از هزینه های جانبی خرید ملک در قبرس شمالی می‌توان به 5درصد مالیات خرید ملک، هزینه انشعابات و شارژ ساختمان، 3درصد هزینه سند زدن و نصب انشعابات اشاره کرد. همچنین پیش از خرید باید توجه داشته باشید که مالیات خانه انواع سند خانه های قبرس شمالی از قبل پرداخت شده باشد. 

به‌طور کلی باید گفت مالیات‌هایی که در زمینه املاک و مستغلات در قبرس شمالی دریافت می‌شود شامل مالیات نقل‌وانتقال، حق تمبر، وکالت‌نامه، مالیات بر دارایی، مالیات بر ارزش افروده، هزینه‌های بانکی و همچنین هزینه‌های حقوقی است. 

نکات مهم برای خرید ملک و مهاجرت به قبرس شمالی 

برای اینکه در بین روش‌های مختلف سرمایه‌گذاری بهترین انتخاب را داشته باشید لازم است از چند نکته مهم اطلاع یابید و سپس با استفاده از اطلاعات خود برای سرمایه‌گذاری اقدام کنید. 

  • آشنایی با قوانین املاک و مستغلات در قبرس: هر کشور برای خود قوانین خاصی وضع کرده که تمام سرمایه‌گذاران باید به آنها دقت کنند. درصورت عدم رعایت این موارد احتمال اینکه در مراحل اخذ اقامت با مشکل مواجه شوید زیاد است. برای اطمینان از درست طی کردن این مسیر می‌توانید از یک وکیل مطمئن و باتجربه کمک بگیرید. 
  • آشنایی با وضعیت شرایط اقتصادی قبرس شمالی: تفاوتی ندارد قصد شما از خرید ملک در قبرس شمالی سرمایه‌گذاری باشد یا بخواهید از طریق این روش به قبرس مهاجرت کنید. در هر صورت باید از شرایط اقتصادی آن اطلاعات کافی داشته باشید. 

قبرس اقتصاد آزادی دارد و از ارزهای مختلف و رایج دنیا پشتیبانی می‌کند. با توجه به میزان رشد مسکن نیز باید گفت درصورت خرید خانه در این جزیره علاوه‌بر حفظ سرمایه اصلی می‌توانید به افزایش قیمت آن نیز تا حد زیادی امیدوار باشید.

  • آشنایی با نحوه افتتاح حساب بانکی در قبرس شمالی: داشتن حساب بانکی برای سرمایه‌گذاری در یک کشور خارجی از ضروریات و اولین‌ کارهای مهم به‌شمار می‌آید. به همین دلیل نیز در ابتدا باید از نحوه افتتاح حساب بانکی در قبرس شمالی آگاه شوید. اگر از یک موسسه مطمئن در این مسیر کمک بگیرد احتمالا تمام این موارد را به شما آموزش بدهد.
  • آشنایی با نحوه ثبت شرکت در قبرس شمالی: اگر سرمایه‌گذاری از طریق ثبت شرکت را انتخاب کردید نیز باید با مراحل آن، مدارکی که لازم دارد و نحوه ثبت شرکت در قبرس شمالی به‌طور کامل آشنا باشید. 

بهترین نقطه قبرس شمالی برای خرید ملک

از بهترین مناطق قبرس شمالی برای خرید ملک می‌توان شهرهای گیرنه، قاضی ماگوسا، ایسکله، و لفوکشا اشاره کرد. به‌‌طور کلی باید گفت تنوع برای انتخاب شهر و منطقه در قبرس زیاد است.

همچنین اگر بخواهیم به معرفی تمام مناطق قبرس شمالی بپردازیم باید به نیکوزیا یا لفکوشا، لفکه و شهر فاماگوستا اشاره کرد. از سویی نیز پروژه های کنار دریا در قبرس شمالی برای برخی افراد به‌عنوان بهترین نقطه شناخته می‌شوند. 

از پروژه های کنار دریا در قبرس شمالی که جزء محبوب‌ترین املاک موجود در این جزیره به‌حساب می‌آیند می‌توان به برج مدیترانه، گوشه بهشت، 270 مدیترانه، پروژه اقیانوس، ساحل شنی و پروژه زیتون اشاره کرد.

روش‌های خرید ملک در قبرس شمالی 

روش‌های خرید ملک در قبرس شمالی 

چگونه می‌توانیم برای خرید ملک در قبرس شمالی اقدام کنیم؟ این کشور چند روش مختلف برای سرمایه‌گذارن فراهم کرده تا افراد بتوانند با بودجه‌ای که دارند خانه مورد نظر خود را خریداری کنند. این راه‌کارها عبارت‌اند از: 

  • پیش فروش خانه در قبرس شمالی: پیش‌فروش ملک در قبرس شمالی نیز مانند ارائه وام در این کشور شرایط را برای خریداران و سرمایه‌گذاران آسان می‌کند. چراکه لازم نیست کل مبلغ را به‌صورت یک‌جا پرداخت کنند.
  • پروژه آماده تحویل در قبرس شمالی: پروژه‌های آماده تحویل را باید به‌صورت نقد یا پس از دریافت تسهیلات خریداری کنید. این خانه‌ها یا آپارتمان‌ها خیلی زود به‌نام شما سند زده می‌شوند و می‌توانید پس از دریافت اقامت، زندگی جدید خود را در قبرس شروع کنید. 
  • پروژه جدید در قبرس شمالی: با توجه به درخواست بالا برای خرید ملک در قبرس شمالی و مهاجرت به این منطقه، پروژ‌های جدید و متنوعی در این کشور در حال احداث هستند که امکان پیش‌خرید آنها وجود دارد. 

در واقع می‌توان گفت برای پیش‌خرید خانه در قبرس باید پروژه‌های درحال ساخت و جدید را انتخاب کرد. پس از پرداخت 30درصد از مبلغ کل ملک، کد رهگیری برای شما ارسال شده و در پایان پروژه نیز باید مبلغ باقی‌مانده‌ را پرداخت کنید.   

  • خرید اقساطی ملک در قبرس شمالی:  یکی از ویژگی‌های جذاب برای خرید ملک، امکان دریافت تسهیلات بلندمدت و بدون بهره در این کشور است. دولت قبرس شمالی برای جذب سرمایه‌گذاران وام‌های بدون سود و بلندمدت در اختیار آنها قرار می‌دهد و این موضوع خرید خانه را برای شما آسان‌تر می‌کند. 
  • خرید آپارتمان دسته دوم در قبرس شمالی: آپارتمان‌هایی که سال‌های زیادی از زمان ساخت آنها می‌گذرد ممکن است به‌عنوان آپارتمان‌های دست دوم شناخته شوند. این املاک احتمالا با قیمت منا‌سب‌تری به‌فروش برسند. 
  • خرید ویلا در قبرس شمالی: تنوع ملک و ویلا در قبرس شمالی بسیار زیاد است. شما می‌توانید آپارتمان‌های یک یا چند خوابه را با توجه به بودجه‌ای که دارید خریداری کنید.  

هزینه های خرید خانه در قبرس شمالی با توجه به اینکه شما کدام نوع ملک را در چه منطقه‌ای خریداری کنید متفاوت است برای مثال؛ خرید ملک تجاری در قبرس شمالی نسبت به املاک مسکونی بودجه بیشتری لازم دارد. البته این مورد به چند عامل دیگر مانند متراژ زمین نیز وابسته است. 

در مقابل پیش خرید خانه در قبرس شمالی از راه‌های به‌صرفه‌ای است که افراد می‌توانند پس از پرداخت 30درصد از هزینه کلی، کد رهگیری دریافت کنند و در پایان نیز با پرداخت کامل مبلغ صاحب خانه شوند. به همین دلیل پروژه های در حال ساخت در قبرس شمالی را می‌توان از محبوب‌ترین روش‌های سرمایه‌گذاری دانست. 

قیمت خانه در قبرس شمالی

قیمت خانه در حال ساخت در قبرس شمالی نسبت به خانه‌ای که چند سال از عمر آن می‌گذرد یا پروژه‌های آماده تحویل تفاوت زیادی دارد. به همین دلیل نیز نمی‌توان قیمت کلی برای آن بیان کرد. 

شما می‌توانید پیش از خرید ملک، از طریق مجموعه‌های معتبر که به معرفی بهترین ویلاهای قبرس پرداخته‌اند از قیمت ویلا در قبرس شمالی اطلاع پیدا کرده و پس از مقایسه آنها، برای خرید ملک مورد نظر خود اقدام کنید.

قیمت خانه در قبرس به پول ایران باید به‌روز و با توجه به نرخ یورو یا دیگر واحدهای پولی این منطقه محاسبه شود. دلیل این موضوع نیز نوسان‌های بازار ارز است. به همین دلیل برای خرید ملک در قبرس شمالی نمی‌توان مبلغ ریالی در نظر گرفت.

 از سوی دیگر شرایط و قیمت زمین در قبرس شمالی  نسبت به ساختمان خیلی مناسب‌تر است. دلیل این موضوع نیز به بالابودن دستمزد کارگران و قیمت بالای مصالح برمی‌گردد. 

یعنی برای خرید ملک در قبرس شمالی اگر به‌صورت ویلا یا خانه باشد باید هزینه خیلی بیشتری نسبت به تهیه زمین پرداخت کرد. به‌طور کلی باید گفت شرایط و قیمت زمین در قبرس شمالی این امکان را برای افراد فراهم کرده تا بتوانند خیلی زود در این کشور سرمایه‌گذاری کنند. 

مراحل خرید خانه در قبرس شمالی 

مراحل خرید خانه در قبرس شمالی 

اولین گام برای خرید ملک، انتخاب نوع آن است که می‌تواند ترکی، قبرسی، خارجی، اجاره‌ای، آزاد یا TDM باشد. لازم به ذکر است تمام این مراحل باید به‌صورت کاملا قانونی طی شوند. مسیری که برای خرید ملک در قبرس شمالی باید طی کرد به شرح زیر است:

  • انتخاب ملک اولین کاری است که می‌تواند به‌صورت آنلاین یا حتی حضوری انجام شود. شما باید به‌طور کامل خانه‌ها و ویلاهای مناطق مختلف قبرس را بررسی کنید تا در نهایت ملکی با امکانات مناسب و قیمتی به‌صرفه پیدا شود. 
  • درصورتی‌که قیمت بالا بود می‌توانید طی یک جلسه صحبت با مالک، مذاکراتی انجام دهید تا شاید روی تصمیم فروشنده در رابطه با قیمت‌گذاری تاثیر بگذارد.
  • پس از مذاکرات انجام‌شده و تعیین قیمت نهایی باید قرارداد رسمی تنظیم کرد که در آن همه شرایط ذکر شده باشند و سپس آن را در دفاتر اسناد رسمی ثبت کرد.
  • پس از ثبت قرارداد بهتر است ملک را از نظر وام‌های پرداخت‌نشده و قسط‌های احتمالی بررسی کرده و در صورت عدم وجود مشکل، قسط اول آن یا کل مبلغ را پرداخت کنید.
  • در این مرحله که تنها 21 روز پس از ثبت قرارداد فرصت دارد، باید حق تمبر که حدود 5درصد از ارزش کل ملک است توسط خریدار پرداخت شود.
  • زمانی که اقساط پرداخت شدند باید کارهای مربوط به انتقال اسناد به اداره ثبت اسناد را انجام داد. 
  • در آخرین مرحله نیز فروشنده باید سند را به نام مالک جدید انتقال دهد. 

به‌طور کلی باید گفت اگر از قوانین خرید خانه در قبرس شمالی اطلاع کامل داشته باشید یا از وکیلی حرفه‌ای در این مسیر کمک بگیرید کارهای مربوط به سرمایه‌گذاری و اخذ اقامت در کوتاه‌ترین زمان ممکن انجام می‌شوند. 

انواع ملک در قبرس شمالی 

اگر قصد مها جرت به قبرس را دارید بهتر است با انواع خانه‌های که در این کشور ساخته و فروخته می‌شود نیز آشنا باشید. با توجه به اینکه روند خرید انواع ملک و سندی که ارائه می‌دهند متفاوت است باید اطلاعات کاملی در رابطه با مواردی که در ادامه شرح می‌دهیم داشته باشید: 

  • ملک ترکی: این نوع املاک پیش از تقسیم قبرس به 2 ایالت مجزا در اختیار و تملک ترک‌ها بودند. 
  • ملک خارجی: این نوع املاک پیش از سال 1974 در تملک اروپایی‌ها یا سایر اتباع خارجی بودند. 
  • ملک قبرسی: این املاک توسط دولت و به‌عنوان غرامت پس از جنگ‌های سال 1974 به ترک‌های قبرس واگذار شدند. 
  • ملک TMD: در این دسته ملک‌هایی قرار دارند که پس از سال 1974 توسط دولت به مهاجران و کارگران ترک داده شد.
  • ملک اجاره‌ای: این نوع ملک‌ها را می‌توان به‌صورت بلندمدت و برای 49 سال خریداری کرد. برای خرید ملک در قبرس شمالی به‌صورت اجاره‌ای می‌توانید از یک وکیل کمک بگیرید یا درخواست خود را به‌صورت مستقیم به وزارت گردشگری این منطقه ارسال کنید.
  • ملک آزاد: فروش این نوع ملک به‌صورت مستقیم از سمت صاحب‌خانه انجام شده و لازم است بین خریدار و فروشنده یک قرارداد کاملا قانونی تنظیم شود. در تمام طول مسیر نیز باید یک وکیل معتبر وضعیت را کنترل کند. در قرارداد تنظیمی نیز باید تمام موارد مانند قیمت نهایی، قسط اول، زمان پرداخت مبلغ کل و دیگر شرایط ذکر شوند. 

مزایای خرید ملک در قبرس شمالی

مهاجرت به قبرس شمالی را می‌توان یکی از مهم‌ترین مزایای این کار دانست. این موضوع به‌خصوص پس از بررسی مزایا و معایب زندگی در قبرس شمالی خود را نشان می‌دهد. زندگی در این کشور با موقعیت خوب جغرافیایی که دارد می‌تواند بسیار هیجان‌انگیز باشد.

از دیگر مزایای خرید ملک در قبرس شمالی می‌توان به امکان اجاره دادن آن و کسب درآمد، قابلیت رشد مسکن به‌دلیل موقعیت خوب قبرس و دریافت سند رسمی از دولت این کشور مستقل اشاره کرد. 

با توجه به گردشگرپذیر بودن و اقامت‌های کوتاه‌مدت در این کشور اروپایی قیمت اجاره خانه های قبرس شمالی 

زیاد است. پس اگر سفر به قبرس جزئی از برنامه‌های همیشگی شما است با خرید ملک می‌توانید در هزینه سکونت خود صرفه‌جویی کنید. 

همچنین می‌توانید زمان‌هایی که در قبرس حضور ندارید ملک خود را برای اقامت موقت در اختیار گردشگران قرار دهید. اجاره دادن خانه به گردشگران یکی از پرسودترین کارهایی است که با این روش سرمایه گذاری در قبرس شمالی می‌توانید انجام دهید. از دیگر مزایای خرید ملک در این جزیره می‌توان به موارد زیر اشاره کرد:

امکان خرید ملک در قبرس شمالی به صورت اقساط 

یکی از مهم‌ترین مزایایی که دولت این کشور برای سرمایه‌گذاران در نظر گرفته امکان خرید اقساطی خانه و استفاده از وام‌های بدون بهره بلند‌مدت است. این راه‌کار برای افرادی که بودجه کافی برای پرداخت نقدی هزینه ملک را ندارند بهترین گزینه است. 

همچنین اگر چند روش برای سرمایه‌گذاری سراغ دارید می‌توانید روش اقساطی خرید خانه در قبرس شمالی را انتخاب کرده و مابقی بودجه خود را در بخش‌های دیگر سرمایه‌گذاری کنید تا با کسب سود از آن قسط‌های ملک خریداری‌شده را پرداخت کنید.

بازار ملک قابل رشد در قبرس شمالی 

  مهم‌ترین مبحثی که در موضوع سرمایه‌گذاری مطرح می‌شود میزان رشد آن بازار است. این موضوع برای افرادی که در کنار دریافت اقامت، ملک خریداری‌‌شده را به دید سرمایه‌گذاری نگاه می‌کنند بسیار مهم است. 

قبرس شمالی از کشورهایی است که بخش‌های مختلف آن جای رشد بسیاری دارند و بازار ملک نیز از این قاعده مستثنی نیست. یعنی با خرید خانه در قبرس شمالی می‌توانید نسبت به رشد قیمت آن تا حد زیادی امیدوار باشید. 

از سوی دیگر مسئله فروش ملک وجود دارد. گاه افراد به‌دلایل مختلف مجبور به فروش ملک در کوتاه‌ترین زمان می‌شوند. به همین دلیل نیز باید کشوری را انتخاب کنید که امکان نقد کردن سرمایه در آن بالا باشد.

با توجه به اینکه درخواست برای خرید خانه در قبرس شمالی زیاد است احتمال اینکه در زمانی کوتاه مشتری مناسب برای خانه شما پیدا شود بالاست. البته این نکته را مد نظر داشته باشید که فروش ملک می‌تواند روی اقامت شما تاثیر بگذارد. به‌خصوص اگر موفق به دریافت شهروندی این کشور نشده باشید. 

نزدیکی قبرس شمالی به ایران 

افرادی که به‌دنبال مهاجرت هستند یا می‌خواهند در کنار زندگی در کشور خود، با خرید ملک امکان رفت‌وآمد به یک کشور دیگر را نیز داشته باشند معمولا نگران هزینه‌های سفر هستند. 

با توجه به نزدیکی قبرس شمالی و کم‌بودن هزینه‌های سفر نسبت به بسیاری از کشورهای اروپایی، می‌توانید خرید ملک در قبرس شمالی را مد نظر داشته باشید تا در زمان تعطیلات بتوانید سفر جذاب و راحتی را به یک کشور اروپایی دارای سواحل زیبای مدیترانه تجربه کنید. 

ارائه سند رسمی برای ملک خریداری‌شده در قبرس شمالی 

 یکی از مهم‌ترین مزایای خرید ملک در قبرس شمالی ارائه سند رسمی توسط دولت به خریداران غیربومی است. در واقع باید گفت دولت این کشور تفاوتی بین افراد بومی و افرادی که قصد سرمایه‌گذاری و مهاجرت به قبرس شمالی را دارند قائل نیست. 

این سند تک‌برگ اعتباری کاملا قانونی دارد و از سوی دیگر فرد می‌تواند آن را به ورثه خود واگذار کند. دولت قبرس شمالی قانونی وضع کرده که حتی در اثر بروز اتفاقات ناگوار برای فرد، ورثه بتوانند از طریق سند تگ‌برگ آن را به نام خود انتقال دهند و در صورت نیاز آن را بفروشند. 

اقتصاد رو به رشد

سرمایه‌گذاری و خرید ملک در قبرس شمالی باید از تمام جوانب بررسی شود که میزان رشد اقتصادی و آینده اقتصاد این کشور را می‌توان یکی از مهم‌ترین این مباحث و موضوعات برای افراد علاقه‌مند به سرمایه‌گذاری دانست. 

به‌طور کلی باید گفت اقتصاد آزاد این کشور در طول سال‌های گذشته با نوساناتی همراه بود اما به‌طور کل توانست رشد 2 درصدی سالانه خود را حفظ کند و ازاین‌رو در کنار ثباتی که دارد باید گفت می‌توان به آینده اقتصاد این کشور تا حد زیادی امیدوار بود. 

این موضوع به‌خصوص از آنجایی اهمیت پیدا می‌کند که دولت قبرس شمالی تمرکز ویژه‌ای روی جذب گردشگر و صنایع خدماتی دارد و سعی می‌کند از طریق این 2 راه ثبات اقتصادی خود را در بهترین حالت حفظ کند. 

معایب خرید ملک در قبرس شمالی 

برخی اسناد ملک‌های قبرس شمالی پس از جدایی آن از قبرس جنوبی دچار مشکل‌ شده‌اند. پس حتما قبل از خرید ملک باید نسبت به نوع سند آن مطمئن شوید. این مورد را می‌توان یکی از مهم‌ترین مشکلاتی دانست که بر سر راه سرمایه‌گذارن وجود دارد. 

از سوی دیگر برخی افراد تنها برای اخذ شهروندی و اقامت دائم در قبرس اقدام به سرمایه‌گذاری ملکی در این کشور می‌کنند. در واقع باید گفت خرید خانه به‌خصوص با قیمت پایین به تنهایی نمی‌تواند پاسپورت و حق شهروندی قبرس شمالی را برای افراد به‌همراه داشته باشد. این کار تنها مسیر مهاجرت و دریافت اقامت را هموار می‌کند. 

 مشکل دیگری که از عیب‌های مهم حین خرید ملک در قبرس شمالی به‌حساب می‌آید قیمت بالای برخی املاک و غیرواقعی بودن هزینه‌ای بوده که فروشنده برای آن در نظر گرفته‌ است. در این شرایط باید از وکیل یا فردی با تجربه که با قیمت انواع ملک در قبرس آشنایی دارد مشورت بگیرید. 

همچنین اگر احساس کردید ملک مورد نظر شما قیمتی بیش از ارزش واقعی خود دارد می‌توانید طی برگزاری یک جلسه حضوری با فروشنده، درخصوص میزان قیمت نهایی به نتیجه برسید. در بسیاری از موارد صاحب ملک تخفیف‌‌های مناسبی ارائه می‌دهد. 

دیگر مشکلی که بر سر راه سرمایه‌گذاران در قبرس شمالی وجود دارد عدم بررسی ملک از نظر هزینه‌های اضافی است. گاه اقساط خانه توسط صاحب آن به‌طور کامل پرداخت نشده یا فرد باید مبلغ مشخصی به اداره مالیات پرداخت کند اما بدون توجه به این موارد، خانه را به شخص دیگری می‌فروشد. 

 خریدار ممکن است پس از انتقال کامل وجه و دریافت سند ملک متوجه این بدهی‌ها شود. در این زمان دیگر کاری از دست او بر نمی‌آید. به همین دلیل نیز پیش از سند زدن و واریز کل مبلغ، حتما باید این موارد را به‌طور کامل بررسی کرد. 

به‌طور کلی باید گفت معایب خرید ملک در قبرس شمالی نسبت به مزایای آن کم‌تر به‌ چشم می‌آیند. به‌خصوص اینکه تمام این موارد پیش از اقدام به خرید، قابل بررسی هستند و می‌توان ریسک انجام معامله را  تا حد زیادی کاهش داد. 

اما بهترین کار برای خرید ملک در این کشور کمک گرفتن از موسسه یا وکیلی معتبر است که به‌طور کامل با قوانین و شرایط خرید املاک در قبرس شمالی آشنایی دارد. با این کار دیگر نیازی به نگرانی بابت ریسک سرمایه‌گذاری نخواهید داشت. 

بهترین زمان برای خرید ملک در قبرس

با توجه به اینکه خرید خانه در زمستان با درخواست کمتری همراه است می‌توانید این فصل را انتخاب کنید. اما هیچ تضمینی برای عدم افزایش قیمت‌ها تا آن زمان وجود ندارد. پس بهتر است به‌محض تکمیل بودجه لازم برای خرید ملک مورد نظر خود اقدام کنید. 

همچنین اگر بودجه شما برای دریافت اقامت کافی نبود می‌توانید خرید آپارتمان ارزان در قبرس شمالی را مد نظر داشته باشید تا امکان سرمایه‌گذاری و کسب درآمد در این کشور برای شما فراهم شود.

امروزه بازار ملک در قبرس شمالی با رشد مناسبی همراه است و افزایش تقاضا از سوی اتباع برای خرید خانه در بخش‌های مختلف این کشور، باعث شده تا در کنار ثبات اقتصادی که دارد شاهد رشد بازار مسکن در آن نیز باشیم. 

از سوی دیگر نوسانات داخلی در بازار ارزها همواره سرمایه افراد را تهدید می‌کند و ممکن است ملکی که امروز توانایی خرید آن را دارید تا یک هفته دیگر با رشد چشم‌گیری همراه باشد. پایین آمدن ارزش پول ملی از دلایلی دیگری است که باعث می‌شود منتظر زمان مناسب برای خرید ملک در قبرس شمالی نمانیم و در اولین فرصت برای این کار اقدام کنیم. 

هزینه زندگی در قبرس شمالی 

بسیاری از افراد پس از کسب اقامت یا حتی پیش از آن نسبت به هزینه زندگی در قبرس شمالی نگران هستند. لازم به ذکر است در این کشور کسب درآمد آسان بوده و با توجه به توریستی بودن منطقهو اقتصاد آزاد آن کسب درآمد کار خیلی سختی نیست. پس نگران هزینه‌های زندگی نباشید.

از سوی دیگر باید گفت هزینه زندگی در این کشور به‌طور کلی نسبت به دیگر کشورهای اروپایی پایین‌تر است. مالیات بردرآمد نیز بالا بوده و افراد باید برنامه‌ریزی کاملی برای میزان خرج و مخارج خود داشته باشند. 

قوانین خرید ملک در قبرس شمالی و دریافت کارت اقامت 

مهم‌ترین قانونی که در این زمینه وجود دارد پرداخت حق تمبر پس از گذشت 21 روز از امضای قرارداد و ثبت آن در دفتر ثبت اسناد است. با رعایت قوانین خرید ملک می‌توانید به‌راحتی و در کوتاه‌ترین زمان ممکن انواع کارت اقامت در قبرس شمالی را دریافت کنید.

اخذ شهروندی و اقامت دائم در قبرس زمانی امکان‌پذیر است که شما از شرایط و قوانینی که این کشور وضع کرده به‌طور کامل اطلاع داشته باشید. همچنین آگاهی از شرایط و قیمت زمین در قبرس شمالی نیز لازم است تا بتوانید با یک برنامه‌ریزی کامل برای ارسال درخواست خود اقدام کنید.

قوانین و شرایطی در قبرس وجود دارد که آگاهی از آنها برای هر فرد ساکن در قبرس یا شخصی که قصد مهاجرت به این کشور را دارد لازم است این موارد عبارت‌اند از:  

  • فرد متقاضی و همسرش باید بیانیه امضا شده‌ای ارائه دهند که نشان‌دهنده عدم تمایل آنها برای کارمندشدن در قبرس باشد. 
  • امکان ثبت نام فرد متقاضی و همسرش در شرکت به‌عنوان مدیر و سهام‌دار وجود دارد. 
  • افراد درخواست‌دهنده باید گواهی عدم سوء پیشینه ارائه دهند. 
  • افرادی که درخواست اقامت از طریق خرید ملک در قبرس شمالی را دارند باید حداقل در هر 2 سال، 2 بار از ملک خود دیدن کنند. 
  • فرزندان متقاضی که بین 18 تا 25 سال سن دارند و از نظر مالی به والدین خود وابسته هستند نیز می‌توانند درخواستی مبنی بر دریافت اقامت ارسال کنند.

شرایط خرید ملک در قبرس شمالی  

داشتن بودجه کافی و طی کردن مراحل قانونی از مهم‌ترین این شرایط به‌حساب می‌آیند. شرط سنی نیز در این نوع سرمایه‌گذاری وجود دارد و تنها افراد بالای 18 سال می‌توانند برای خرید ملک در قبرس شمالی اقدام کنند.

از دیگر شرایط موجود در این کشور باید به امکان خرید تنها یک ملک توسط شخص اشاره کرد. یعنی هر شخص یا زوج تنها می‌توانند یک ملک در قبرس شمالی خریداری کنند. همچنین با باقی سرمایه می‌توان شرکتی ثبت کرد یا اوراق بهادار خرید.

در رابطه با شرایط و قیمت مغازه در قبرس شمالی نیز باید گفت قبل از دریافت اقامت می‌توانید مغازه خریداری کنید و آن را اجاره دهید. اما به‌طور کلی شروع فعالیت تجاری در این کشور زمانی امکان‌پذیر است که اقامت آن را اخذ کرده باشید. 

در کنار توجه به شرایط خرید ملک در قبرس شمالی باید انواع سند خانه در قبرس شمالی را نیز بشناسید. از این اسناد می‌توان به سند کلی ترکیش، سند ملکی معاوضه‌ای، سند ملکی خرجی، سند ملکی معلق و سند ملکی تخصیص اشاره کرد. هر کدام از این سندها ویژگی‌های خاص خود را دارند.

تفاوت قوانین اقامت خرید ملک در قبرس جنوبی و شمالی 

قبرس شمالی بهتره یا جنوبی ؟ این سوال می‌تواند سرمایه‌گذاران را با چالش مواجه کند. اگر به‌دنبال کشوری با ثبات اقتصادی بیشتر هستید قبرس جنوبی می‌تواند گزینه خوبی باشد اما قوانین سخت‌گیرانه‌تری نیز روبه‌روی شما قرار می‌گیرد. 

در مقابل قبرس شمالی برای افرادی با بودجه محدودتر که به‌دنبال فضایی زیبا برای زندگی هستند مناسب‌تر است. همچنین این کشور در زمینه اخذ ویزا معمولا آسان می‌گیرد و افراد می‌توانند در زمان‌های لازم به‌راحتی وارد خاک قبرس شمالی شوند.  

از نظر تعداد دانشگاه‌ با سطح علمی بالا باید گفت تقریبا این 2 بخش یا یکدیگر تناسب دارند اما اگر بخواهیم از نظر هزینه و راحتی در قوانین پذیرش بررسی کنیم باید گفت قبرس شمالی گزینه مناسب‌تری به‌خصوص برای ایرانی‌ها است. 

در کنار ثبات بالای اقتصاد در قبرس جنوبی باز هم میزان درآمد و هزینه زندگی در بخش شمالی تناسب برای افراد تناسب بیشتری دارد. همچنین مالیات دریافتی در قبرس شمالی نسبت به بخش جنوبی کم‌تر است. 

خرید ملک در استانبول یا قبرس شمالی

استانبول یا قبرس؟ قبرس کشوری کوچک و مستقل است اما استانبول از شهرهای بزرگ و مهم ترکیه به‌حساب می‌آید. به همین دلیل برای مهاجرت به این کشور باید مبلغ بالایی هزینه کنید. انتخاب بین این 2 منطقه بیش از هرچیزی به بودجه شما بستگی دارد. 

اگر بخواهیم قبرس شمالی و ترکیه را از نظر فرهنگ، زبان و آداب‌ورسوم بررسی کنیم شاهد شباهت‌های بسیاری بین این 2 منطقه خواهیم بود. ضمن اینکه بیشتر جمعیت این 2 کشور ترک‌زبان و مسلمان هستند. 

به‌طور کلی باید گفت هزینه‌های زندگی در استانبول و قبرس شمالی نسبت به بسیاری از مناطق و کشورهای جهان کم‌تر بوده و شرایط زندگی، تحصیل و برخورداری از خدمات رفاهی در هر 2 منطقه نیز بسیار مناسب است. 

شرایط پیدا کردن کار در قبرس شمالی و استانبول تا حدودی شبیه به یکدیگر است. کافی‌است زبان انگلیسی یا ترکی خود را تقویت کنید و در زمینه‌ای خاص مهارت داشته باشید تا با کم‌ترین دردسر شغلی با مزایا و حقوق مناسب برای شما پیدا شود. 

برای تحصیل نیز باید گفت این 2 منطقه دارای دانشگاه‌هایی هستند که از سطح علمی بالایی برخوردارند. افرادی که قصد مهاجرت تحصیلی با استفاده از بورسیه را دارند می‌توانند از طریق دانشگاه‌های استانبول و به‌طور کلی ترکیه برای این کار اقدام کنند. 

درصورتی‌که استانبول را برای خرید ملک انتخاب کنید تا 3 سال حق فروش آن را نخواهید داشت. در مقابل قبرس شمالی به هر فرد یا هر زوج تنها اجازه خرید یک ملک را که می‌تواند خانه یا ویلا باشد می‌دهد. 

با در نظر گرفتن این موارد، بررسی مهارت‌های خود و میزان درآمدی که می‌توانید از طریق شغلی مناسب به‌دست بیاورید باید، برای خرید ملک و سرمایه‌گذاری در بهترین منطقه تصمیم‌ بگیرید.  

جمع‌بندی 

خرید ملک در قبرس شمالی یکی از راه‌های بسیار پرطرف‌دار برای مهاجرت به این کشور است. دلیل این موضوع نیز به سرمایه‌گذاری با کم‌ترین بودجه و طی کردن مراحل در کوتاه‌ترین زمان برمی‌گردد. 

قبرس شمالی منطقه‌ای در دریایه مدیترانه بوده و از کشورهای نزدیک به ایران است که اقامت در آن مزایای زیادی به‌همراه خواهد داشت. از این مزیت‌ها می‌توان به بهره‌مندی از طبیعتی زیبا، خدمات بهداشتی و درمانی پبشرفته، امنیت بالا، پایین بودن نرخ جنایت، انعطاف در ارزهای رایج، امکان تحصیل در بهترین دانشگاه‌ها بدون اخذ ویزا یا کسب مدرک زبان، غالب بودن زبان انگلیسی و سطح پایین آلودگی آب و هوا اشاره کرد. 

در این کشور راه های مختلفی برای سرمایه‌گذاری و هموار شدن مسیر مهاجرت وجود دارد اما خرید ملک را می‌توان مهم‌ترین و آسان‌ترین آنها دانست. برای اینکه این پروسه با کم‌ترین میزان ریسک انجام شود و بتوانید از طریق سرمایه‌گذاری ملکی به قبرس شمالی مهاجرت کنید، بهتر است از یک وکیل با تجربه کمک بگیرید.   

سوالات متداول درباره سرمایه گذاری در قبرس شمالی

خرید ملک در قبرس شمالی به‌صورت نقد امکان‌پذیر است یا اقساط؟ 

دولت قبرس برای جذب سرمایه‌گذارهای خارجی تسهیلات بلندمدتی ارائه می‌دهد تا خرید ملک به‌صورت نقد و اقساط امکان‌پذیر باشد. همچنین باید گفت این تسهیلات با کم‌ترین میزان بهره عرضه می‌شوند. 

چرا خرید ملک در قبرس شمالی؟ 

شرایط مناسبی که برای سرمایه‌گذاری ملکی و اخذ اقامت در این کشور به‌وجود آمده باعث شده در بین دیگر مناطق محبوبیت بیشتری پیدا کند. خرید اقساطی ملک با مناسب‌ترین قیمت از مهم‌ترین این شرایط به‌حساب می‌آید. 

آیا امکان رشد ملک در قبرس وجود دارد؟ 

عوامل مختلفی در رشد قیمت ملک تاثیر می‌گذارند اما برای رسیدن به این هدف باید ملک را در موقعیت مکانی خوب و زمان مناسب خریداری کنید. همچنین خانه یا زمین با قیمت واقعی خریداری شود. 

اشتراک گذاری مطلب:

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این فیلد را پر کنید
این فیلد را پر کنید
لطفاً یک نشانی ایمیل معتبر بنویسید.
برای ادامه، شما باید با قوانین موافقت کنید

دسته بندی ها

آخرین ملک ها