ناتو حمله ایران به کشتی اسرائیلی در نزدیکی سواحل عمان را محکوم کرد

ناتو حمله ایران به کشتی متعلق به شرکت اسرائیلی را محکوم کرد و از دولت تهران خواست به تعهدات بین المللی خود احترام بگذارد.

بروکسل/خبرگزاری آناتولی

سازمان پیمان آتلانتیک شمالی (ناتو) طی بیانیه‌ای حمله ایران به یک کشتی متعلق به شرکت اسرائیلی را محکوم کرد و از دولت تهران خواست به تعهدات بین المللی خود احترام بگذارد.

در این بیانیه آمده است: به دولت رومانی و بریتانیا نیز برای قربانیان این حادثه تسلیت می‌گوییم. آزادی ناوبری برای همه متحدان ناتو از اهمیت حیاتی برخوردار است.بریتانیا، ایالات متحده و رومانی به این نتیجه رسیدند که به احتمال زیاد ایران مسئول این حادثه است.

ناتو همچنان نگران اقدامات بی ثبات کننده ایران در منطقه بوده و از تهران می‌خواهد به تعهدات بین المللی احترام بگذارد.

علاوه بر انگلستان و رومانی که شهروندان آنها در این حمله جان خود را از دست دادند، ایالات متحده و اسرائیل نیز اعلام کردند که عامل این حمله ایران است.

گفتنی است کشتی «مرسر استریت» تحت مدیریت شرکت «زودیاک» متعلق به ایال اوفر، بازرگان اسرائیلی در 30 ژوئیه حین سفر از تانزانیا به امارات متحده عربی در اقیانوس هند هدف قرار گرفت. بر اثر این حادثه 2 نفر از خدمه این کشتی جان خود را از دست دادند.

شبکه تلویزیونی «العالم» وابسته به دولت ایران طی گزارشی اعلام کرد که حمله مذکور در پاسخ به حمله هفته گذشته تل‌آویو به سوریه انجام گرفته است.

نفتالی بنت، نخست‌وزیر اسرائیل نیز ایران را در حمله به کشتی اسرائیلی مقصر دانست.

سعید خطیب‌زاده، سخنگوی وزارت امور خارجه ایران نیز در نشست خبری مجازی خود نقش این کشور در حمله به کشتی اسرائیلی را رد کرد.

اشتراک گذاری مطلب:

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این فیلد را پر کنید
این فیلد را پر کنید
لطفاً یک نشانی ایمیل معتبر بنویسید.
برای ادامه، شما باید با قوانین موافقت کنید

دسته بندی ها

آخرین ملک ها