نحوه انتقال پول از ایران به ترکیه

انتقال پول از ایران به ترکیه

نحوه انتقال پول از ایران به ترکیه

با توجه به حضور گسترده ایرانیان در کشور ترکیه در سال های اخیر و مناسبات بین المللی دو کشور دوست و برادر یعنی ایران و ترکیه همواره تردد شهروندان دو کشور در امور مختلفی چون بازرگانی، سیاحتی، و تحصیل مورد بحث بوده است.
ایرانیان بسیاری در سال های گذشته شهر استانبول ترکیه را به عنوان مقصدی برای مهاجرت انتخاب نموده اند که بر اساس منابع آماری تعداد آنان نیز به صورت روزانه افزایش یافته و این موضوع گردش مالی خاص خود را در پی داشته و ایرانیانی که استانبول یا به طور کلی دیگر شهرهای کشور ترکیه را برای مهاجرت یا تحصیل انتخاب نموده اند، مسئله انتقال پول از اصلی ترین دغدغه های آنان بوده است‌.
با استقبال ایرانیان از موضوع خرید خانه در شهر استانبول نحوه انجام خرید و انتقال سند و پرداخت وجه همواره مورد سوال بوده است که بر اساس تجربیات میدانی خود سعی بر جواب دادن آن خواهیم نمود.

به طور کلی به چند طریق مختلف می توان مبلغ را از ایران به کشور ترکیه انتقال داد که در چند بخش به توضیح آن ها خواهیم پرداخت.

1_انتقال فیزیکی پول از مرزهای ایران به ترکیه:
2_انتقال پول از طریق صرافی
3_انتقال پول از طریق حواله ارزی سوئیفت
4_انتقال پول از طریق پی پال(وب مانی)
5_انتقال پول با کمک ارزهای دیجیتال

خرید ملک در استانبول

انتقال فیزیکی پول از مرزهای ایران به ترکیه1_انتقال فیزیکی پول از مرزهای ایران به ترکیه
از ابتدایی ترین و اولین روش های انتقال پول از ایران به ترکیه که همواره مورد توجه بوده است انتقال فیزیکی پول به وسیله شخص به کشور ترکیه است که در مبالغ محدود قابل انجام است.
طبق اعلامیه رسمی بانک مرکزی ایران مسافرین تا سقف پنج هزار یورو و یا معادل آن را برای خروج از طریق مرز هوایی مجاز بوده اند،در سفرهایی که با کشتی یا به صورت زمینی انجام می شود نیز این مبلغ تا دو هزار یورو قابل انجام می باشد.

بر اساس دستورالعمل ۲۰ماده‌ای ضوابط ناظر بر ارز همراه مسافر، بانک ملی ایران پس از دریافت ارز‌‏، اسناد بانکی و اوراق بهادار بی‌نام شخص، نسبت به ارائه رسید چاپی حاوی کد رهگیری، مبلغ و نوع ارز‌ دریافتی به مسافر اقدام می‌کند.

بانک ملی ایران پس از دریافت ارز‌‏/ اسناد بانکی و اوراق بهادار بی‌نام، نسبت به ارائه رسید چاپی حاوی کد رهگیری، مبلغ و نوع ارز‌‏/ اسناد بانکی و اوراق بهادار بی‌نام دریافتی به مسافر اقدام و مراتب را به‌صورت سیستمی به گمرک جمهوری اسلامی ایران اعلام می‌نماید. گمرک جمهوری اسلامی ایران نسبت به استعلام مراتب از مرکز اطلاعات مالی و مبارزه با پولشویی اقدام می‌نماید.

در صورت تأیید منشأ ارز‌‏/ اسناد بانکی و اوراق بهادار بی‌نام از سوی مرکز اطلاعات مالی و مبارزه با پولشویی، مراتب از طریق گمرک جمهوری اسلامی ایران به بانک ملی ایران اعلام و بانک مزبور بنا به درخواست مسافر یا نماینده قانونی اش، درخصوص ارز نسبت به حواله وجه به داخل و یا خارج از کشور در چارچوب مقررات ارزی، پرداخت عین ارز و یا خرید آن به‌نرخ آزاد و درخصوص اسناد بانکی و اوراق بهادار بی‌نام نسبت به استرداد آن اقدام و اطلاعات نحوه استرداد ارز‌‏/ اسناد بانکی و اوراق بهادار بی‌نام را در سامانه ثبت می‌نمایند.

انتقال پول از طریق صرافی2_انتقال پول از طریق صرافی
رایج ترین و مطمئن ترین روش انتقال پول از ایران به ترکیه که از دیرباز تا هم اکنون مورد توجه ایرانیان بوده است، انتقال پول از طریق صرافی مطمئن و مورد تایید بوده است که کار را مخصوصا برای هموطنان عزیزمان راحت نموده است، در این شیوه کار بسیار راحت است و با تایید و توافق مبلغ خرید اسکناس مورد نظر در تعداد دلخواه به شهر استانبول انتقال داده می شود و معادل ریال آن در ایران از شما اخذ خواهد شد. مبلغ انتقال هم در محل صرافی تحویل داده می شود.

 

 

 

 

 

 

انتقال پول از طریق حواله ارزی سوئیفت3_انتقال پول از طریق حواله ارزی سوئیفت
از دیگر شیوه های رایج در دنیا برای انتقال وجه از کشوری به کشور دیگر در بین حساب های بانکی مختلف در بانک های متفاوت باید به حواله ارزی یا همان سوئیفت اشاره نمود که در این روش پول به حساب یک بانک انتقال می یابد و مقصد می تواند هر بانک معتبری در هر کجای دنیا باشد.
کد سوئیفت که تشکیل شده از هشت تا یازده رقم متفاوت می باشد نشانگر بانک مقصدی است که از انتقال پذیرایی می نماید و برای شناسایی بانک ها و موسسات مختلف مورد استفاده قرار می گیرد. باتوجه به مبلغ ارسالی و کشور مقصد رقم کارمزد متفاوتی در این حوزه مورد اعمال قرار می گیرد که از قبل اعلام میگردد.
با توجه به مبلغ ارسالی و کشور مقصد رقم کارمزد وجه متفاوت خواهد بود. بخشی از این کارمزد نیز متعلق به بانک های واسطه ای است که این انتقال را انجام می دهند.
بانک های کشور ترکیه به سیستم های بین المللی متصل می باشند و به دلیل تحریم های جهان برای ایران همواره نقل و انتقال بانکی کمی دشوار بوده است.
برای انتقال مالی از طریق سوئیفت به حسابی دیگر در یکی از بانک های ترکیه باید به موارد زیر توجه داشت:
_نام دارنده حساب
_کد سوئیفت
_ایبان(IBAN)
_نام دقیق بانک مقصد
_کد شعبه
در بحث انتقال پول به این روش باید توجه داشته باشید که این انتقال از چند ساعت کاری تا در بعضی مواقع چهار روز به طول می انجامد، البته باید به تعطیلی بانک های ترکیه در روزهای شنبه و یکشنبه توجه نمود.

خرید ملک در استانبول

 

انتقال پول از طریق پی پال4_انتقال پول از طریق پی پال

اگر تا کنون نیاز به خرید از یک سایت خارجی پیدا کرده باشید، حتما اسم پرداخت با پی پال به گوش تان خورده است. پی پال یکی از انواع کیف پول های الکترونیکی است که خود از سه نوع حساب پرسونال، بیزینس و پریمیر تشکیل شده است. در صورتی که نیاز شما تنها خرید از سایت‌های خارجی و انتقال ارز است، می‌توانید از حساب پرسونال پی پال استفاده کنید. خوشبختانه پی پال قادر به پشتیبانی از ارزهای رایج جهان بوده و شرایط تبدیل ارز را به صورت خودکار نیز برای کاربرانش فراهم کرده است.

با استفاده از این روش شما می‌توانید حداقل مبلغ ۱۰ و حداکثر ۱۰ هزار دلار را در سریع‌ترین زمان ممکن انتقال دهید. مدت زمان انجام این تراکنش معمولا بین ۵ الی ۷ روز کاری متغیر است. برای ارسال ارز از این طریق تنها به آدرس ایمیل گیرنده نیاز دارید.

وب مانی (WebMoney)
وب مانی شباهت زیادی به پی پال دارد با این تفاوت که ایران را تحریم نکرده و امکان افتتاح حساب از ایران را برای کاربران ایرانی فراهم نموده است. شما از این کیف پول الکترونیکی می‌توانید هم برای انتقال پول و هم پرداخت ارزی استفاده کنید.در حقیقت استفاده از وب مانی یکی از راحت‌ترین روش های انتقال ارز به ایران است.

اسکریل (Skrill)
اسکریل یکی دیگر از کیف پول‌های الکترونیکی است که مشابه با پی پال با هیچ یک از بانک‌های ایرانی در ارتباط نیست. یکی از مواردی که باعث شده است اسکریل به عنوان ارزان‌ترین روش انتقال ارز در نظر گرفته شود، کارمزد کمی است که برای انتقال مبالغ بالا از کاربران دریافت می‌کند. در حال حاضر کارمزد انتقال ارز با اسکریل چیزی حدود ۱.۹ درصد از مبلغ کل است.

وسترن یونیونپرفکت مانی (Perfect Money)

یک شرکت و سیستم پرداخت جهانی است که دفتر رسمی آن در پاناما قرار دارد. این شرکت خدمات ارسال، دریافت و پرداخت پول از طریق اینترنت را برای کاربران و کسب و کارهای سراسر دنیا فراهم می‌کند. شما به راحتی می‌توانید از طریق این سیستم مقدار زیادی پول را به نقطه دیگر جهان منتقل کنید یا از یک وب‌سایت خارجی کالا و خدمات خود را خریداری نمایید.

وسترن یونیون (Western Union)
وسترن یونیون یکی دیگر از روش‌هایی است که برای انتقال مبالغ زیاد مورد استفاده قرار می‌گیرد چرا که سرعت انجام این تراکنش مالی به طرز باورنکردنی با استفاده از این سیستم پرداخت ارزی زیاد است. به خاطر داشته باشید که وسترن یونیون هیچ نمایندگی در ایران نداشته و امکان افتتاح حساب آن نیز وجود ندارد. بنابراین در صورتی که قصد استفاده از این روش برای انتقال ارز دارید باید حتما از شرکت‌های واسط مانند اول پرداخت استفاده کنید.

 

 

انتقال پول با کمک ارزهای دیجیتال5_انتقال پول با کمک ارزهای دیجیتال (Cryptocurrency)

از دیگر راههای انتقال ارز از ایران، استفاده از ارزهای دیجیتال مانند بیت کوین (Bitcoin)، بیت کوین کش (BitcoinCash) ، اتریوم (Ethereum)، لایت کوین (Litecoin)، تتر (Tether) و … است.

این نوع ارز که با عناوین ارز دیجیتال، بیت کوین و پول مجازی شناخته می شود ، به صورت فیزیکی وجود ندارد و وجود آن در بستر دیجیتال بوده ، در فضای مجازی تولید، نگه داری و مبادله می شود. با توجه به نکات مثبتی همچون ناشناس ماندن معامله کنندگان و انتشار غیرمتمرکز و بی حد و حصر آن به عنوان ابزاری برای دور زدن تحریمها مورد توجه مسئولان بانکی ایران نیز قرار گرفته و به فکر ایجاد صرافی های دیجیتال قانونی افتاده اند تا رمز ارزها در ایران نیز رشد و گسترش یابند. ایرانیان با خرید اینترنتی ارز دیجیتال در ایران و چنج آن در ترکیه می توانند پول خود را به ترکیه و حسابهای بانکی خود در این کشور انتقال دهند.

 

خرید ملک در استانبول

اشتراک گذاری مطلب:

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این فیلد را پر کنید
این فیلد را پر کنید
لطفاً یک نشانی ایمیل معتبر بنویسید.
برای ادامه، شما باید با قوانین موافقت کنید

دسته بندی ها

آخرین ملک ها