نحوه دریافت کد مالیاتی در ترکیه

دریافت کد مالیاتی ترکیه

دریافت کد مالیاتی در ترکیه

از مهمترین و ابتدایی ترین مدارکی که یک مهاجر در زمان حضور در استانبول احتیاج به اخذ آن می باشد بدون شک کد مالیاتی یا همان ورگی نماراسی از ادارات مالیات است .
این کد بسیار مهم که در بسیاری از مواقع حتی در روزهای ابتدایی از مهاجرین درخواست می شود چیزی مانند کد ملی یا کد شناسایی برای یک فرد است که به وسیله آن ورود به سیستم های مختلف در ادارات متفاوت مورد استفاده قرار میگیرد .

کد مالیاتی در بسیاری از ادارات دولتی یا حتی اموری که به بخش خصوصی مرتبط است از شما درخواست می شود که باید از قبل نسبت به درخواست آن از ادارات مربوطه اقدام نمایید.

 

کد مالیاتی در کدام مواقع درخواست می شود؟کد مالیاتی در کدام مواقع درخواست می شود؟
این کد بسیار مهم که خود نوعی شناسه برای هویت یک فرد نیز محسوب می شود در بسیاری از ادارات مهم همچون اداره ثبت اسناد و املاک ، اداره مهاجرت ، دفاتر فروش سیم کارت ، بانکهای دولتی و خصوصی ، ادارات مربوط به آب و برق و گاز و در دیگر ادارت از متقاضی در خواست میگردد.

برای باز کردن حساب بانکی اولین چیزی که از یک خارجی درخواست میگردد شماره ورگی یا همان کد مالیاتی متعلق به وی است که باید برای بازکردن حساب بانکی علاوه بر سایر مدارک به بانک مورد نظر ارائه دهد.

از جمله موارد مهم دیگری که می توان به اهمیت این کد اشاره نمود ، زمان پرداخت حق خاک برای دریافت اقامت است که بدون داشتن این کد مالیاتی متقاضی عملا قادر به پرداخت وجه مورد نظر به اداره کوچ یا همان مهاجرت نمی باشد و در زمان پرداخت حق خاک از تمام طرفین اخذ خواهد گردید.
به طور کلی در کشور ترکیه هویت افراد به وسیله ۲ کد تعیین میگردد که آنها عبارتند از کد مالیاتی و کد ملی که درون کارت اقامت به شخص مورد نظر تعلق دارد.

هر نقل و انتقال پولی در هر بانکی یا ثبت شرکت و کار تجاری داخل ترکیه یا دیگر فعالیت های اقتصادی و تجاری و یا هرگونه نقل و انتقال پول در ادارات مالیاتی در کل شهرهای ترکیه بدون استثنا با کد مالیاتی انجام میگرد .

بسیاری از فعالین اقتصادی و بازرگانان برای ثبت شرکت و دریافت مدارک شرکت و اساس نامه های خود و افتتاح حساب های بانکی در بانک های مورد نظر در داخل خاک کشور ترکیه به این کد دسترسی مبرم خواهند داشت.

 

نحوه دریافت کد مالیاتی در ترکیه؟نحوه دریافت کد مالیاتی در ترکیه؟
دریافت کد مالیاتی یا ورگی نماراسی کار زیاد سخت و پیچیده ای نمی باشد و در مدت زمان کوتاهی به دو شکل قابل دریافت از طرف اداره مالیات می باشد :

۱-مراجعه حضوری به اداره مالیات
۲-دریافت کد مالیاتی به صورت اینترنتی

در بررسی اولین روش برای دریافت کد مالیاتی در کشور ترکیه شما باید به همراه مدارک خود به نزدیک ترین اداره مالیات محل اقامت خود مراجعه نموده و از قسمت خدمات مشتریان آن اداره درخواست خود را برای دریافت کد مالیاتی به کارمند مربوطه ارائه نمایید .
بعد از شیوع ویروس کرونا در کشور ترکیه و مدیریت جامع این بیماری تنها کسانی می توانند به صورت حضوری در اداره مالیات برای دریافت ورگی نماراسی مراجعه نمایند که از قبل از این اداره و به صورت اینترنتی وقت ملاقات دریافت نموده باشند در غیر اینصورت در زمان حضور در اداره مالیاتی مذبور از پذیرش آنها جلوگیری به عمل خواهد آمد .
کد مالیاتی دارای ۱۰ رقم است که با مدارک فرد متقاضی تطبیق دارد و به عنوان یک کد هویتی به افراد مختلف تعلق میگیرد که از مهمترین خصوصیات آن داشتن آدرس و مکان اسکان متقاضی در زمان اخذ این کد نیز می باشد .

همان طور که در مطلب فوق به آن اشاره نمودیم علاوه بر مراجعه حضوری شما میتوانید به راحتی و با چند کلیک کد مالیاتی مورد نظر خود را از طریق وب سایت رسمی اداره مالیات کشور ترکیه که بعد از شیوع ویروس کرونا ایجاد شده را مورد ثبت رسانید و بدون مراجعه حضوری در هر زمان کد مالیاتی را از این وبسایت دریافت نمایید.
در این بخش لازم است تا با مراجعه به آدرس

https://ivd.gib.gov.tr/tvd_side/main.jsp?token=d1078f5e3dc646b78d5d4e5842f21e97feb48d366bc7617458b6679dec12675154a01fccc42292bb04d926bc259dbc75e39dd8e202535fd70a7098396c74a6f7&gn=vkndogrulamalar (https://ivd.gib.gov.tr/tvd_side/main.jsp?token=d1078f5e3dc646b78d5d4e5842f21e97feb48d366bc7617458b6679dec12675154a01fccc42292bb04d926bc259dbc75e39dd8e202535fd70a7098396c74a6f7&gn=vkndogrulamalar)
اقدام به پر کردن فرم مورد نظر نموده و تمام اطلاعات را به صورت صحیح وارد نموده و در انتها کد مالیاتی خود را که به صورت pdf برای شما ارسال می شود دریافت نمایید.
در بحث گرفتن کد مالیاتی به صورت اینترنتی به مراتب کار ساده تر و راحت تر می باشد اگر به زبان ترکی استانبولی هم تسلط کافی ندارید جای نگرانی وجود ندارد جون تمام اطلاعات به صورت لاتین در وبسایت درج گردیده است.

نحوه دریافت کد مالیاتی در ترکیه؟مدارک لازم برای دریافت کد مالیاتی
اگر به هر دلیلی موفق به دریافت کد مالیاتی به صورت مجازی نشدید شما می توانید با در دست داشتن مدارک ذیل به اداره مالیات محل اقامت خود مراجعه و اقدام به دریافت این کد نمایید.

۱-اصل پاسپورت
۲-پر کردن فرم اطلاعات
۳مدارک مربوط به آدرس و اسکان

در بخث دریافت کد مالیاتی باید به این نکته توجه نمود که برای یک بار شما مجبور به دریافت این کد مهم می باشید و در باقی موارد احتیاج به درخواست و ثبت چندین کد از ادارات مالیات نمی باشد.

کدهای مالیاتی از ادارات مختلف در شهرهای مختلف قابل اخذ می باشند و در یک سیستم جامع مورد ثبت قرار میگرند و با عوض شدن محل اسکان احتیاج به دریافت کد دیگری از شهر دیگر نخواهید داشت و صرفا یک کد مالیاتی کار شما را انجام خواهد داد.
البته با مراجعه به اداره مالیات جدید اقدام به تغییر ادرس و آپدیت آن درون سیستم مالیاتی شهر مقصد نمایید.

 

کد مالیاتی برای خرید خانهکد مالیاتی برای خرید خانه
برای متقاضیان خرید ملک در کشور ترکیه این کد بسیار مهم است و در دسته مدارکی قرار میگرد که بدون آن امور مربوط به انتقال سند داخل اداره تاپو به هیچ عنوان انجام نمیپذیرد.
متقاضیان خرید خانه در کشور ترکیه و یا مشاورین املاکی که آنها را در فرایند خرید و انتقال سند یاری مینمایند همواره به دریافت این کد مهم اشاره و اقدام به دریافت آن قبل از مراجعه به تاپو برای ثبت و انتقال سند مینمایند.

کد مالیاتی برای اخذ اقامت ترکیه
از دیگر مواردی که در این مقاله و در ابتدای آن نیز اشاره نمودیم برای اخذ اقامت ترکیه نیز یکی از اصلی ترین موارد دریافت کد مالیاتی می باشد زیرا شما برای پرداخت حق خاک و پرداخت مبلغ صدور کارت اقامت بدون این شماره مالیاتی پذیرش نشده و نمی توانید مبلغ مورد نظر را به حساب اراده مهاجرت واریز نمایید.

کد مالیاتی برای افتتاح حساب بانکی
کد مالیاتی پیش نیازی برای افتتاح حساب بانکی
از مهمترین موارد برای افتتاح حساب بانکی که مسئول مربوطه هنگام حضور شما در بانک مورد نظر درخواست خواهد نمود ارائه کد مالیاتی برای افتتاح حساب بانکی است که بدون آن افتتاح حساب بانکی امکان پذیر نمی باشد .
همچنین بانک از کدهای مالیاتی که درون آنها آدرسی ثبت نشده باشد نیز جلوگیری کرده و حساب باز نخواهد نمود.

 

اشتراک گذاری مطلب:

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این فیلد را پر کنید
این فیلد را پر کنید
لطفاً یک نشانی ایمیل معتبر بنویسید.
برای ادامه، شما باید با قوانین موافقت کنید

دسته بندی ها

آخرین ملک ها