نخست وزیر سابق لبنان: ترکیه مسئولیت میانجیگری بین ایران و کشورهای عرب را برعهده بگیرد

نخست وزیر سابق لبنان ضمن تاکید بر لزوم «اقدام جدی از سوی ترکیه برای ایجاد سیاست جدید در منطقه» گفت آنکارا باید با رایزنی با ایرانیان مسئولیت میانجیگری را برعهده بگیرد.

آنکارا/ خبرگزاری آناتولی

فواد سنیوره که طی سال‌های 2005 تا 2009 نخست وزیر لبنان بود در نشست مجازی «وضعیت متغیر خاورمیانه، پیش بینی‌های صلح و همکاری» مرکز مطالعات استراتژیک خاورمیانه ترکیه (ORSAM) سخنرانی کرد.

وی ضمن اشاره به اینکه دنیا از تحریف ناشی از عدم اعتماد رنج می‌برد، گفت: با افزایش مشکلات کشورها منزوی‌تر شده و در دوره‌ای که دنیا بیش از همیشه به آن نیاز دارد، چندجانبه گرایی هدف حملات قرار گرفته است.

سنیوره ضمن تاکید بر اینکه در جهان عرب، در نتیجه درگیری‌های سوریه، عراق، یمن و لیبی در سال‌های اخیر، تعداد زیادی از گروه های مسلح که از خارج مدیریت می شوند‌، منطقه را در معرض مداخله قرار داده‌اند، افزود: ترکیه و ایران باید نقش بزرگتری در میانجیگری منطقه برعهده دارند.

وی همچنین خاطرنشان کرد: ترکیه باید برای سیاست جدید در منطقه اقدام جدی انجام داده و برای عادی‌سازی روابط بین ایران و کشورهای عرب مسئولیت میانجیگری را برعهده بگیرد. این مناقشه همه را نابود کرده و راه به جایی نخواهد برد. اعراب نمی‌توانند ایرانیان را تغییر دهند و این موضوع درباره ایرانی‌ها نیز صدق می‌کند.

 

منبع:خبرگزاری آناتولی

اشتراک گذاری مطلب:

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این فیلد را پر کنید
این فیلد را پر کنید
لطفاً یک نشانی ایمیل معتبر بنویسید.
برای ادامه، شما باید با قوانین موافقت کنید

دسته بندی ها

آخرین ملک ها