نخست وزیر یونان در انتظار نشستی با اردوغان در آینده نزدیک

نخست وزیر یونان در مصاحبه‌ای با یک شبکه تلویزیونی کشورش از برگزاری نشست احتمالی‌اش با رئیس جمهور ترکیه در آینده نزدیک صحبت کرد.

به گزارش ایسنا، به نقل از خبرگزاری فرانسه، کریاکوس میتسوتاکیس، نخست وزیر یونان در مصاحبه با شبکه تلویزیونی یونانی آلفا گفت: نشست با رئیس جمهور ترکیه برگزار خواهد شد اما من در موضعی نیستم که بگویم کی این نشست برگزار می‌شود. این نشست برگزار می‌شود چون ما نیاز به برقراری ارتباط داریم. من معتقدم که در آینده نزدیک نشستی انجام خواهد شد.

او اظهار کرد که برگزاری نشست بین نخست وزیر یونان و رئیس جمهور ترکیه نباید ارزش خبری داشته باشد.

میتسوتاکیس در عین حال از رفتار اخیر نیکوس دندیاس، وزیر خارجه کشورش در جریان یک کنفرانس مطبوعاتی اخیر با همتای ترکیه ای خود تحسین کرد.

نخست وزیر یونان بیان داشت که تقابلات علنی به ندرت رخ می دهند اما می توانند به برقراری روابط خوب کمک کنند.

او در این کنفرانس مطبوعاتی با تاکید بر این که قوانین بین المللی باید تنها چارچوب برای حل مسائل میان دو کشور باشند گفت: حکمی که به من داده این است که هیچ چالشی را بی جواب رها نکنم. مسائل همراه با صداقت و شفافیت مطرح شدند. روابط بین یونان و ترکیه روابطی بین اروپا و ترکیه محسوب می شوند.

میتسوتاکیس همچنین بر مطالبه اش برای آنکه مردم در سریعترین زمان ممکن در برابر کروناویروس واکسینه شوند تاکید کرده و از احتمال واکسیناسیون اجباره در مبارزه با همه گیری کروناویرس صحبت کرد. او همچنین گفت که بعد از تابستان رهبران احزاب سیاسی یونان لازم است درباره دورنمای واکسیناسیون اجباری برای کارمندان برخی بخشها صحبت کنند.

منبع: ایسنا

اشتراک گذاری مطلب:

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این فیلد را پر کنید
این فیلد را پر کنید
لطفاً یک نشانی ایمیل معتبر بنویسید.
برای ادامه، شما باید با قوانین موافقت کنید

دسته بندی ها

آخرین ملک ها