نماینده سازمان ملل: گفت‌وگوهای خوبی با ایران، روسیه و ترکیه درباره سوریه داشتیم

نماینده ویژه سازمان ملل متحد در امور سوریه از همکاری جمهوری اسلامی ایران در مذاکرات سوریه تشکر و قدردانی کرد.

به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری فارس، نماینده سازمان ملل متحد در امور سوریه حاضر در نشست روند آستانه از نقش ایران، روسیبه و ترکیه در پیشبرد این مذاکرات قدردانی کرد.

«گیر پدرسن» نماینده ویژه سازمان ملل متحد در امور سوریه چهارشنبه شب به وقت تهران در توییتی ازهمکاری با ایران، روسیه و ترکیه  در زمینه مذاکرات سوریه تمجید کرد و نوشت که روی تداوم حمایت آن‌ها برای پیشبرد روند سیاسی سازمان ملل برای حل بحران سوریه حساب باز می‌کند.

وی در یک نشست خبری هم گفت: «گفت‌وگوهای بسیار خوبی با هیأت‌های روسیه، ایران و ترکیه داشتیم.»

«علی اصغر خاجی» دستیار ارشد وزیر امور خارجه ایران در امور سیاسی که ریاست هیات ایرانی حاضر در این نشست را برعهده دارد ساعات اولیه صبح چهارشنبه وارد شهر نور سلطان در قزاقستان میزبان نشست تازه روند آستانه ‌شد.

در روزهای هفتم و هشتم ژوئیه  شهر نورسلطان میزبان شانزدهمین نشست بین‌المللی سوریه در قالب آستانه است که در آن هیات‌هایی به نمایندگی از روسیه، ایران ،ترکیه، دولت سوریه و معارضان سوری شرکت خواهند کرد.

نمایندگانی از سازمان ملل، اردن، لبنان وعراق نیز به عنوان ناظر در این رویداد شرکت می‌کنند. مذاکره کنندگان در مورد وضعیت سوریه، کمک‌های بشردوستانه بین المللی به این کشور، چشم انداز از سرگیری فعالیت های کمیته قانون اساسی سوریه در ژنو و اقدامات اعتماد ساز، از جمله مبادله زندانیان، آزادی گروگان‌ها و جستجوی افراد گمشده گفت‌وگو خواهند کرد.

در اولین روز این نشست، هیات جمهوری اسلامی ایران به ریاست علی اصغر خاجی، مشاور ارشد وزیر امور خارجه در امور ویژه سیاسی با هیأت‌های سوریه، روسیه، ترکیه و گیر پدرسون، نماینده ویژه دبیرکل سازمان ملل در امور سوریه دیدار و گفت‌وگو کرد.

در این دیدارها تلاش‌ها در زمینه ثبات سیاسی در سوریه، برگزاری انتخابات ریاست جمهوری  این کشور، تلاش برای برگزاری ششمین نشست کمیته قانون اساسی در ژنو، موضوع گذرگاه‌های مرزی، تحریم‌های آمریکا علیه سوریه و نیز موضوع بازداشت شدگان و سایر موارد ذیربط مورد بحث و بررسی قرار گرفت.

اشتراک گذاری مطلب:

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این فیلد را پر کنید
این فیلد را پر کنید
لطفاً یک نشانی ایمیل معتبر بنویسید.
برای ادامه، شما باید با قوانین موافقت کنید

دسته بندی ها

آخرین ملک ها