هجوم شهروندان افغانستان به فرودگاه بین‌المللی کابل

شهروندان افغانستان برای فرار به فرودگاه کابل هجوم آورده و تلاش می‌کنند سوار هواپیماهای آمریکایی شوند.

استانبول/ خبرگزاری آناتولی

به گزارش رسانه‌های محلی افغانستان٬ وضعیت فرودگاه بین‌المللی کابل همچنان ملتهب است. بسیاری از مردم که برای فرار به فرودگاه هجوم آورده‌اند، تلاش می‌کنند سوار هواپیماهای آمریکایی شوند. نظامیان آمریکایی هم برای متفرق کردن مردم، تیراندازی کرده‌اند که طی آن چند نفر جان باختند.

شبکه تلویزیونی الجزیره به نقل از یک مقام آمریکایی گزارش داد که نظامیان این کشور «مجبور شدند» که برای جلوگیری از ورود افغان‌ها به هواپیماهای نظامی، «شلیک هوایی» کنند. برای اینکه پروازهای نظامی از فرودگاه کابل مخصوص انتقال دیپلماتها و کارکنان سفارت ایالات متحده آمریکا است.

همچنین سفارت آمریکا در کابل با انتشار مطلبی در حساب رسمی خود در توییتر وضعیت فرودگاه کابل را بحرانی اعلام کرده و از مردم خواست تا اطلاع ثانوی به فرودگاه کابل نروند.

سازمان هواپیمایی کشوری (اداره هوانوردی غیرنظامی) افغانستان قبلا طی اطلاعیه‌ای اعلام کرد که کلیه پروازهای غیرنظامی از مبدا فرودگاه بین‌المللی کابل به حالت تعلیق درآمده است.

در این اطلاعیه از مردم خواسته شده که از هجوم به فرودگاه خودداری کنند تا از غارت «بیت‌المال» جلوگیری شود.

سازمان مذکور تاکید کرد که تلاش‌ها برای از سرگیری پروازها از این فرودگاه در اسرع وقت، ادامه دارد.

– روند تسلط طالبان بر افغانستان

در پی توافق صلح بین ایالات متحده و گروه طالبان در فوریه 2020، روند خروج نیروهای بین‌المللی از افغانستان در سال جاری آغاز شد.

طالبان در ادامه مذاکرات با دولت افغانستان در دوحه، پایتخت قطر بسیاری از مناطق افغانستان را از ماه ژوئن و مراکز ولایات را در هفته‌های اخیر تصرف کردند.

طالبان با محاصره کابل وارد محله‌های اطراف آن شده و از دولت خواست که اداره کشور و پایتخت را به صورت مسالمت‌آمیز به آنها واگذار کنند.

با خروج اشرف غنی، رئیس جمهور افغانستان از این کشور، طالبان وارد ساختمان‌های دولتی شدند.

اشتراک گذاری مطلب:

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این فیلد را پر کنید
این فیلد را پر کنید
لطفاً یک نشانی ایمیل معتبر بنویسید.
برای ادامه، شما باید با قوانین موافقت کنید

دسته بندی ها

آخرین ملک ها