یکی از فرماندهان حشد شعبی عراق ضمن تهدید تلویحی به واکنش به حملات ترکیه در شمال این کشور از سکوت دولت عراق در قبال حملات آنکارا به شمال عراق به شدت انتقاد کرد.

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از العهد نیوز، حشد شعبی عراق به ترکیه هشدار داد و به طور تلویحی از واکنش خبر داد.

محمود مرضی از فرماندهان حشد شعبی عراق امروز چهارشنبه به عملیات نظامی ترکیه در شمال عراق واکنش نشان داد.

وی افزود: آنچه در شمال عراق ازحملات و بمباران های ترکیه می گذرد، حمله و تجاوز آشکار است.

این فرمانده حشد شعبی عراق افزود: حملات ادامه دارد و بمباران اراضی عراق از سوی ترکیه ادامه دار است و این بدون اطلاع دولت عراق انجام می شود.

مرضی تاکید کرد: اگر گزندی به حشد شعبی بر اثر این حملات وارد شود  به آن واکنش نشان خواهیم داد.

این فرمانده حشد شعبی عراق اعلام کرد: سکوت دولت ادامه دارد  و موضع واقعی که ابهت و شکوه عراق را حفظ کند، وجود ندارد.

گفتنی است که اخیراً در مناطقی در نزدیک آمیدی، متینا و حوزه‌های جغرافیایی نزدیک به دهوک در اقلیم کردستان عراق، حملاتی صورت گرفته است که وزارت دفاع ترکیه این حملات را با اسامی ترکیبی پنجه ـ رعد (Pençe-Şimşek) و  پنجه ـ صاعقه (Pençe-Yıldırım) نام‌گذاری کرده است. ترکیه به‌دنبال کنترل ارتفاعات سوق‌الجیشی کیسته است.

تاکنون چند تن از نظامیان ترکیه در عملیات نظامی اخیر علیه عناصر پ.ک.ک. در  چند روز اخیر کشته شده اند.

بر اساس گزارش‌های رسمی منتشرشده توسط وزارت دفاع ترکیه، کوهستان‌های متینا، آواشین و باسیان، به‌شکل هوایی مورد حمله قرار گرفته است و در ۳ نقطه نیز، کماندوهای ترکیه از راه هلی‌بُرن در منطقه مستقر شده‌اند.

واکنش حشد شعبی به عملیات ترکیه در شمال عراق

در این گزارش‌ها ذکر شده است که این حملات با نام‌های چنگال ـ رعد و همچنین چنگال ـ صاعقه، صورت گرفته و چندین سنگر، مخفیگاه زیرزمینی و قرارگاه‌های موقت پ.ک.ک. به دست ترکیه افتاده است.

در همین حال، رسانه‌های اقلیم کردستان عراق نیز اعلام کرده‌اند که یک نقطه کوهستانی بسیار مرتفع به‌نام کیسته و با ارتفاع ۲۳۰۰ متر از سطح دریا، مهم‌ترین نقطه هدف ترکیه بوده و توانسته است از راه بمباران و هلی‌بُرن، بخشی از نیروهای خود را در آنجا مستقر کند.

ترکیه تهدید کرده است که  به سنجار حمله می‌کند و پرچم خود را در آنجا به اهتزاز درمی‌آورد، اما واقعیت این است که حمله به سنجار، به‌راحتی حمله به مناطق کوهستانی تحت کنترل اقلیم کردستان عراق نیست و شرایط حاکم بر عراق، با فضای سوریه نیز تفاوت جدی دارد و ترکیه نمی‌تواند به جایی حمله کند که بخش مهمی از امنیت آن، توسط حشد شعبی عراق تأمین می‌شود.

منبع:خبرگزاری مهر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *