وزارت دفاع ترکیه: از ابتدای امسال 1865 تروریست از پای درآمده‌اند

وزارت دفاع ترکیه اعلام کرد که از ابتدای سال جاری 1865 تروریست طی عملیات‌های داخلی و برون مرزی نیروهای امنیتی کشور از پای درآمده‌اند.

آنکارا/ خبرگزاری آناتولی

سرگرد پینار کارا، مشاور مرکز رسانه‌ای و ارتباطات مردمی وزارت دفاع ترکیه طی نشست خبری در محل این وزارتخانه درباره مبارزه با تروریسم اعلام کرد: طی یک ماه گذشته 22 عملیات داخلی و برون مرزی انجام گرفته است. از 24 جولای 2015 تاکنون 18 هزار و 455 و طی سال جاری 1865 تروریست از پای درآمده‌اند.

وی افزود: طی عملیات‌های پنجه-رعد و پنجه-صاعقه در مناطق متینا و آواشین-باسیان در شمال عراق تا کنون 244 تروریست از پای درآمده‌اند.

کارا با اشاره به تحولات اخیر در افغانستان و احتمال افزایش موج مهاجران غیرقانونی در مرزهای ترکیه با ایران، از افزایش تدابیر مرتبط با امنیت مرزی خبر داد.

وی با اشاره به اتخاذ تدابیر شدید برای کنترل عبور و مرور غیرقانونی در مرزهای ترکیه افزود: با تدابیر اتخاذ شده طی ماه گذشته 13 هزار و 769 فرد حین تلاش برای عبور غیرقانونی از مرزهای کشور بازداشت و از عبور 25 هزار و 186 نفر دیگر جلوگیری شده است.

مشاور مرکز رسانه‌ای و ارتباطات مردمی وزارت دفاع ترکیه با اشاره به اقدامات تحریک آمیز یونان در دریای اژه و مدیترانه شرقی ادامه داد: از ابتدای سال جاری یونان مرتکب 206 نقض هوایی، 27 نقض مرزهای آبی، 95 مزاحمت هوایی شده و 790 بار نیز مقررات کشتی‌رانی در جزایر غیرنظامی را نقض کرده است.

کارا در واکنش به سفر اخیر یکی از مقامات آمریکایی به قبرس و اظهارات وی درباره آن گفت: تلاش‌ برای جا زدن نظامیان تُرک حاضر در جزیره به عنوان اشغالگر، قتل‌عام‌های صورت گرفته توسط روم‌ها را از یاد نخواهد برد. این تلاش‌ها نفعی برای یونانی‌ها و حامیان آنها نخواهد داشت.

اشتراک گذاری مطلب:

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این فیلد را پر کنید
این فیلد را پر کنید
لطفاً یک نشانی ایمیل معتبر بنویسید.
برای ادامه، شما باید با قوانین موافقت کنید

آخرین ملک ها