وزیر امور خارجه قطر: ما به اقتصاد ترکیه اعتماد داریم

وزیر امور خارجه قطر در دوحه اعلام کرد که پایه‌های اقتصاد ترکیه مستحکم است و ما به اقتصاد ترکیه که تنوع دارد، اعتماد داریم.

دوحه/خبرگزاری آناتولی

محمد بن عبدالرحمن آل ثانی، وزیر امور خارجه قطر امروز دوشنبه طی سخنانی در نشست مشترک خبری با همتای ترکیه‌ای خود در دوحه پایتخت قطر اعلام کرد: در دیدار دوجانبه با چاووش‌اغلو مسائل مختلف چون فلسطین، تحولات اخیر در سوریه و افغانستان را مورد ارزیابی قرار داده‌اند.

آل ثانی با تاکید بر اینکه روابط موجود بین ترکیه و قطر استراتژیک و یک مشارکت استثنایی است، افزود: «این روابط در هر عرصه در حال گسترش است. در این راستا هفتمین نشست شورای عالی راهبردی ترکیه-قطر با حضور رجب طیب اردوغان، رئیس جمهور ترکیه و شیخ تمیم بن حمد آل ثانی امیر قطر انجام خواهد شد».

وی در ادامه تصریح کرد: «در دیدار رئیس‌جمهور ترکیه و امیر قطر موضوع وضعیت سیاسی و انسانی در افغانستان نیز مورد بحث و بررسی قرار خواهد گرفت. وی همچنین بیان کرد که انتظار می‌رود در نشست مذکور 12 توافقنامه جدید بین دوحه و آنکارا به امضا خواهد رسید».

وزیر امور خارجه قطر درباره وضعیت اقتصادی ترکیه نیز گفت: «ما به اقتصاد ترکیه که تنوع دارد، اعتماد داریم. پایه‌های اقتصاد ترکیه مستحکم است. این نیز راه را برای عبور از وضعیت کنونی اقتصاد کشور آسانتر می‌کند. آنکارا و دوحه سرمایه‌گذاری‌های کلان انجام داده‌است و این سرمایه‌گذاری‌ها پر ثمر است.

وی در پاسخ به سوالی اینکه محمد بن سلمان، ولیعهد عربستان سعودی در چارچوب سفر رسمی خود به کشورهای خلیج فردا وارد دوحه می‌شود، گفت: انجام بازدیدها در همان روز تصادفی است.

اشتراک گذاری مطلب:

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این فیلد را پر کنید
این فیلد را پر کنید
لطفاً یک نشانی ایمیل معتبر بنویسید.
برای ادامه، شما باید با قوانین موافقت کنید

دسته بندی ها

آخرین ملک ها