وزیر دفاع انگلیس خبر راه‌اندازی اردوگاه مهاجران افغان در ترکیه را تکذیب کرد

وزیر دفاع انگلیس خبر راه‌اندازی اردوگاه مهاجران افغان در ترکیه را تکذیب و این اخبار را گمانه‌زنی رسانه‌ها دانست.

لندن/خبرگزاری آناتولی

بن والاس، وزیر دفاع انگلیس طی توئیتی اظهار داشت که اخبار موجود در زمینه ایجاد یک اردوگاه برای مهاجران افغانستانی در ترکیه از سوی این کشور در رسانه‌ها، گمانه زنی خود رسانه‌ها است.

والاس به اخبار روزنامه تایمز مبنی بر اینکه “به دلیل واکنش ترکیه، انگلیس برنامه‌های خود را برای ایجاد مراکز منطقه‌ای برای افغان‌هایی که از طالبان فرار کرده‌اند کنار گذاشته و پناهندگان را از کشورهای همسایه خواهد آورد” پاسخ داد.

والاس با اشاره به اینکه انگلستان از این طرح دست نکشیده است، گفت: “این اخبار هیچ مبنایی ندارد، این یک حدس و گمان محض است. ما قبلا گفته‌ایم که قرار است تعدادی مرکز فعالیت در سراسر منطقه ایجاد شود. این شما بودید که موضوع را تا آنجا مطرح کردید که گویا قرار است تا این مرکز منطقه‌ای در ترکیه تاسیس شود.

گفتنی است روز گذشته روزنامه میل آن ساندی (Mail On Sunday) مقاله‌ای از والاس منتشر کرد. اگرچه در مقاله اعلام شده بود که انگلیس به دنبال راه اندازی مراکز پذیرش پناهجویان در کشورهای ثالث است، اما اسامی آنها ذکر نشده بود.

از سوی دیگر، این روزنامه در مقاله‌ای جداگانه نام ترکیه را در میان این کشورهای ثالث آورد و خبری مشابه نیز توسط روزنامه گاردین منتشر شد.

رسانه‌های انگلیس ضمن تصحیح اخبار مربوط به اظهارات بن والاس، وزیر دفاع این کشور در رابطه با ادعای ایجاد اردوگاه مهاجران افغان در ترکیه از آنکارا عذرخواهی کردند.

بی بی سی ترکی با انتشار بیانیه‌ای اعلام کرد خبر روز گذشته «با انتساب اشتباهی» صورت گرفته و هم در تیتر و هم متن خبر عبارت «راه اندازی مراکز در ترکیه و پاکستان برای مهاجران افغان» به والاس منتسب شده است.

در بخشی از این بیانیه آمده است: لازم به ذکر است مطلب مذکور در واقع اظهارات وزیر دفاع انگلیس نبوده و اطلاعاتی است که در مقاله‌های روزنامه‌های گاردین و میل آن ساندی مبنی بر این تصورات وزارت دفاع انگلیس در مورد ترکیه و پاکستان آمده و ناخواسته به وزیر نسبت داده شده است.

روزنامه گاردین نیز خبر خود در این رابطه را تصحیح و مجددا منتشر کرد.

اشتراک گذاری مطلب:

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این فیلد را پر کنید
این فیلد را پر کنید
لطفاً یک نشانی ایمیل معتبر بنویسید.
برای ادامه، شما باید با قوانین موافقت کنید

دسته بندی ها

آخرین ملک ها