اعضای تیم منتخب دوومیدانی ایران موفق به کسب ۱۴ مدال در رقابت‌های بین‌المللی ترکیه شدند.

به گزارش خبرگزاری تسنیم و به نقل از فدراسیون دوومیدانی، مسابقات بین‌المللی دوومیدانی در کشور ترکیه که از روز شنبه آغاز شده بود، با کسب هفت مدال طلا، چهار نقره و دو برنز در بخش آقایان و همچنین مدال نقره ریحانه مبینی در پرش طول بانوان به پایان رسید.

در مسابقات بین‌المللی دوومیدانی ترکیه 400 ورزشکار از 9 کشور حضور داشتند که تیم کشورمان با 16 ورزشکار و با هدف پشت سر گذاشتن مسابقات تدارکاتی در آستانه بازی‌های المپیک توکیو در این میدان حاضر شد.

براساس این گزارش، در جریان این رقابت‌ها و در بخش بانوان ریحانه مبینی توانست رکورد 6.18 متر را ثبت و عنوان نایب قهرمانی را کسب کند.

در بخش مردان نیز محمدرضا طیبی موفق شد با ثبت حدنصاب 19.95 متر قهرمان ماده پرتاب وزنه شود و مدال طلا را از آن خود کند. در همین ماده شاهین مهردلان با ثبت رکورد 19.81 متر بعد از طیبی نایب قهرمان شد.

دیگر طلایی تیم ایران سجاد هاشمی بود که در دوی 400 متر با ثبت حدنصاب 45.67 ثانیه بر سکوی نخست ایستاد و به مدال طلا رسید.

رضا مقدم نیز در ماده پرتاب چکش با ثبت حدنصاب 67.81 متر بهترین پرتاب را به نام خود ثبت کرد و بر سکوی نخست ایستاد.

این نتایج در حالی رقم خورد که امید امیریان در دوی 1500 متر با ثبت حدنصاب 3:49.69 دقیقه بعد از ورزشکاران الجزایر و ترکیه در جایگاه سوم ایستاد و مدال برنز این دوره از مسابقات را به دست آورد.

کیوان قنبرزاده رکورددار ماده پرش ارتفاع کشورمان نیز موفق شد با عبور از بالای مانع 2.22 متری بهترین پرش این مسابقات را در ماده پرش ارتفاع به ثبت برساند و عنوان قهرمانی را به دست آورد.

همچنین در دوی 400 متر با مانع مهدی پیرجهان رکورددار این ماده در کشورمان که از شانس‌های اصلی حضور در المپیک توکیو به شمار می‌رود با ثبت حدنصاب 50.25 ثانیه در جایگاه دوم قرار گرفت و به مدال نقره رسید.

در ماده دوی 800 متر نیز امید امیریان موفق شد با ثبت زمان 1:47.08 دقیقه در جایگاه نخست قرار بگیرد و دومین مدال خود را طلایی کند. در همین ماده پژمان یارولی دونده کرمانشاهی دوهای نیمه استقامت کشورمان توانست با ثبت حدنصاب 1:47.35 دقیقه بعد از امیریان نایب قهرمان شود.

حمیدرضا کیا پرنده جوان و رکورددار کشورمان هم موفق شد در پرش سه‌گام با ثبت حدنصاب 16.56 متر در جایگاه نخست قرار گرفت و گردن‌آویز طلا گرفت.

در ماده پرتاب دیسک نیز حسین رسولی قهرمان جوانان آسیا موفق شد با ثبت حدنصاب 57.63 متر ضمن قرار گرفتن در جایگاه نخست مدال طلا این ماده را کسب کند.

صادق صمیمی پرتاب‌گر جوان و خوش‌آتیه کشورمان هم توانست با رکورد 54.27 متر بعد از رسولی در جایگاه دوم قرار گرفته و مدال را نقره را از آن خود کند.

همایون همتی ورزشکار پرتلاش ایران نیز موفق شد در ماده سه هزار متر مانع با ثبت زمان 8:48.15 دقیقه در جایگاه سوم قرار گیرد و مدال برنز این مسابقه را کسب کند.

 

منبع:خبرگزاری تسنیم

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *