تیم ملی ایران با برتری یک بر صفر مقابل عراق به جام جهانی ۲۰۲۲ صعود کرد.

به گزارش خبرگزاری خبرآنلاین؛ تیم‌های ملی ایران و عراق از ساعت ۱۸ امروز (پنجشنبه)، در دور نهایی انتخابی جام جهانی ۲۰۲۲ قطر و در ورزشگاه آزادی تهران به مصاف هم رفته‌اند. این بازی در نهایت با تک گل دقیقه ۴۸ مهدی طارمی با نتیجه یک بر صفر به سود ایران تمام شد.

ترکیب تیم‌های ملی ایران و عراق به شرح زیر است:

ایران: امیر عابدزاده، شجاع خلیل‌زاده، محمدحسین کنعانی‌زادگان، امید نورافکن، صادق محرمی، سعید عزت‌اللهی، وحید امیری، علی قلی‌زاده، سامان قدوس (۷۸ – میلاد سرلک)، علیرضا جهانبخش و مهدی طارمی.

عراق: فهد طالب، احمد ابراهیم، میثم جبار، حسن رائد، فرانس پطرس، سعد عبدالامیر، محمد علی عبود، امیر العماری (۵۸ – حسن عبدالکریم)، احمد فرحان (۷۴ – مهند جعاز)، بشار رسن (۵۷ – علی الزبیدی) و ایمن حسین.

 

نیمه اول

دقیقه یک: اشتباه مدافعان ایران در دفع توپ باعث شد توپ در نزدیکی محوطه جریمه تیم کشورمان به عراقی‌ها برسد. ارسال زمینی حسن متروک وارد محوطه ۱۸ قدم ایران شد که شجاع خلیل‌زاده توپ را دفع کرد و پس از برخورد به ایمن حسین، توپ از زمین خارج شد.

دقیقه ۶: علی قلی‌زاده توپ را در محوطه جریمه عراق به امید نورافکن رساند که شوت نورافکن با واکنش فهد طالب راهی کرنر شد.

دقیقه ۸: اولین خطر جدی دو تیم روی دروازه یکدیگر، با ارسال تیم عراق از سمت راست زمین صورت گرفت. این ارسال روی سر ایمن حسین فرود آمد که عابدزاده با واکنشی زیبا، توپ را روی خط دروازه ایران مهار کرد.

دقیقه ۹: در شرایطی که کاملاً مشخص بود مهدی طارمی در موقعیت آفساید قرار دارد، سامان قدوس پاس در عمقی به طارمی داد و مهاجم ایرانی پورتو هم توپ را به تور دروازه عراق چسباند. این گل اما به دلیل آفساید رد شد.

دقیقه ۱۱: شوت زیبای علیرضا جهانبخش پس از برخورد به پای مدافع عراق، به تیر دروازه شاگردان زلیکو پتروویچ برخورد کرد.

دقیقه ۲۵: شوت از راه دور جهانبخش با دفع ناقص سنگربان عراق یعنی فهد طالب همراه شد. توپ در برگشت به مهدی طارمی رسید که طالب ضربه طارمی را هم مهار کرد. ثانیه‌هایی بعد، توپ پشت محوطه جریمه عراق نصیب طارمی شد و او با پاسی زیبا، وحید امیری را صاحب موقعیت کرد که ضربه امیری با واکنشی دیگر از دروازه‌بان عراق به کرنر رفت.

دقیقه ۲۹: پاس علی قلی‌زاده در محوطه ۱۸ قدم عراق به جهانبخش رسید و ضربه او به واکنش ناقص فهد طالب انجامید. صادق محرمی در ادامه فرصت استفاده از ریباند را داشت که تکل به موقع مدافع عراق، مانع به ثمر رسیدن گل اول ایران شد.

دقیقه ۳۳: پاس طارمی در نزدیکی محوطه جریمه عراق به جهانبخش رسید که محمد علی روی کاپیتان ایران خطا کرد. این در حالی بود که به نظر می‌رسید این خطا داخل محوطه جریمه رقیب ایران رخ داده است. قلی‌زاده پشت این ضربه خطا ایستاد که ضربه مستقیم او از بالای دروازه عراق به بیرون رفت.

دقیقه ۳۵: حرکت نفوذی جهانبخش نوید یک ضدحمله را به هواداران ایرانی داد، اما کاپیتان ایران با خطای سعد عبدالامیر متوقف شد و مدافع عراقی کارت زرد گرفت.

دقیقه ۳۸: پاس در عمق فوق‌العاده جهانبخش در میان غفلت مدافعان عراق به قلی‌زاده رسید که ضربه او با مهار فهد طالب به کرنر رفت.

دقیقه ۴۳: ضربه ایستگاهی العماری از پشت محوطه جریمه ایران،‌ در دستان عابدزاده جای گرفت.

پرواز به قطر روی بال‌های طارمی

نیمه دوم

دقیقه ۴۸: پاس در عمق جهانبخش با لغزش احمد ابراهیم همراه بود تا مهدی طارمی صاحب توپ شود. طارمی با حرکت به سمت دروازه، با فهد طالب تک به تک شد و دروازه عراق را گشود تا بازگشت باشکوهی به ترکیب تیم ملی ایران داشته باشد.

دقیقه ۵۱: در حالی که سعید عزت‌اللهی پاس داده بود، بشار رسن روی او مرتکب خطا شد و از داور مسابقه کارت زرد گرفت.

دقیقه ۵۷: پاس در عمق قلی‌زاده به طارمی دقت لازم را نداشت و جهانبخش صاحب توپ شد. در ادامه شوت زیبای جهانبخش از کنار دروازه عراق به بیرون رفت.

دقیقه ۵۹: هافبک‌های ایران حمله دیگری در دستور کار قرار دادند. پاس رو به جلوی قلی‌زاده به محوطه جریمه عراق، پس از پرش طارمی از روی توپ به سامان قدوس رسید. ضربه آرام هافبک برنتفورد اما راهی به دروازه پیدا نکرد و راهی اوت شد.

دقیقه ۶۲: ضربه آکروباتیک بی‌دقت قدوس روی سانتر دقیق طارمی، با اختلاف از کنار دروازه عراق عبور کرد.

 دقیقه ۶۸: سانتر موّاج جهانبخش از نقطه کرنر روی سر کنعانی‌زادگان فرود آمد که ضربه سر مدافع ایران با اختلاف کمی از بالای دروازه عراق خارج شد.

دقیقه ۷۰: شوت ایمن حسین از پشت محوطه جریمه ایران، در دستان امیر عابدزاده قرار گرفت.

دقیقه ۷۲: پاس رو به جلوی محرمی پس از برخورد به قلی‌زاده به تور دروازه عراق رسید که این گل به‌خاطر حضور قلی‌زاده در منطقه آفساید رد شد.

دقیقه ۷۸: شوت پُرقدرت ایمن حسین با اختلاف از کنار دروازه ایران راهی اوت شد.

پرواز به قطر روی بال‌های طارمی

 

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *