رئیس جمهور ترکیه در پیامی به مناسب سال جدید، آن را آغاز گر قرن جدید پیشرفت برای جمهوری ترکیه نیز قلمداد کرد.

استانبول/خبرگزاری آناتولی

رجب طیب اردوغان، رئیس‌جمهور ترکیه در پیام ویدئویی با تبریک سال جدید میلادی اعلام کرد: ما نه تنها یک سال را گذرانده و وارد سال جدید شدیم بلکه قرن اول جمهوری را نیز پشت سر گذاشته و جمهوریت کشور وارد قرن جدیدی میشود.

اردوغان با اشاره به برنامه‌ها و طرح‌های مختلف کشور در سال جدید گفت: «ما اهداف سال 2023 خود را که یکی از بلندپروازانه‌ترین چشم‌اندازهای دموکراسی و توسعه کشور است، همراه با ملت محقق خواهیم کرد. طی سال‌های اخیر با تقویت وحدت و همبستگی ملی، از بین بردن تهدیدات، نافرجام گذاشتن کودتاچیان و ناامید کردن دشمنان اقتصادی برنامه‌های خود را پیش برده و با تمام ظرفیت برای تبدیل بحران های جهانی به فرصت تلاش کردیم».

وی با بیان اینکه تحولات منفی جهانی و مسائل اقتصادی ترکیه را نیز تحت تاثیر قرار داد، افزود: با این حال تمامی تلاش خود را بر رفع مشکلات اقتصادی به کار گرفته و از جمله بالاترین میزان صادرات را رقم زدیم. همیشه از صنایع و تولیدکنندگان حمایت کردیم تا بحرانها را پشت سر بگذاریم.

رئیس جمهور ترکیه همچنین با بیان این‌که جهان با بحران انرژی دست و پنجه نرم می‌کند، افزود: با این حال ما با اکتشافات جدید و توافق‌نامه‌های مختلف به مرکز خطوط عرضه و انتقال انرژی بین‌المللی تبدیل شده‌ایم. امیدوارم در سال 2023 کشور ما بسیار بهتر از اکنون بوده و شایسته قرن جدید باشد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *